• Miafina

Ni som vill gå ner 10-15 kilo. Forts.

Jodå hon tyckte det syntes... kanske inte att det är riktigt så mkt som det är (de gissade på runt 10).. men sånt är ju svårt att avgöra... =)

Jag tror nog hon var imponerad =)
    Och hon givetvis hoppas att det blir en bra fortsättning

• Miafina

Japps, nu träffar jag hemme på släktkalas om 3 veckor... så då hoppas jag att kunna vara nere på de där -20 då istället....
    Då kommer ju även mormor och annat folk se en... Men eftersom de inte ser en lika ofta så märker det nog inte lika stor skillnad...

Har stått stilla nu i vikten, så jag hoppas att det börjar rasa snart igen.... Jag hatar att de där ståstilla grejerna kommer lite för tät... frustrerande.....

Men jag skall inte ge mig.. jag skall hålla ut =)

Hoppas det rullar på för er =)

• Miafina

Jessie... Nä hon vet jag att jag har gått ner, men inte hur mkt... Men eftersom jag hade på mig lite bylsiga kläder så syntes det väl mest i ansiktet och så.... Men jag såg att hon tittade, men sa inget direkt mer än, jo det syns att du gått ner.

Så jag frågade henne senare på kvällen om hon hade ngn aning om hur mkt...
    Jag tror kanske att hon hade förväntat sig att det skulle synas mer...
    För det syns ju mest i midjan, och den dolde jag.. Men när jag tog av mig den större tröjan så såg hon att det var en del borta där...
    Men hon anmärkte senare på att det såg ut som mkt av min byst har försvunnit också.... Och visst lite har försvunnit, men mest under, så ingen BH sitter bra och håller dem därmed inte uppe.. så det var nog mkt att de inte var lika upplyfta som vanligt =)

• Miafina

Drakdal - Tjata på... ordet choklad är alltid trevligt =)

Ja det är ju frågan om de har sett mig med alla extrakilon..... inte riktigt alla, men de flesta tror jag... Men folk som inte är närmast brukar ju inte heller lägga på minnet precis hur man ser ut heller... (alltså hur stor man är.. stor eller ännu större typ)..

Men den som lever får se... Nu pressar jag gasen i botten mott första 100 jämt och sedan -20.... Jag skall inte ge mig även om det står still nu... Det får lossna ngn gång =)

Tove - lycka till =)

• Miafina

Går uppåt.. sakta men ändå... skall inte ge mig.......

• Miafina

Äter alltid stark mat ;)

JO jag hänger =).... känns trist, men jag börjar bli van... går ju bara sakta uppåt så.... 3 hg är ju inte så farligt... och jag räknade lite om kom fram till att det snart är lingonvecka igen.. så jag får tro/hoppas det är det som gör det..... (om man hoppas nog så kan man kanske övertyga sig själv)....

Får se imårgon vad det landar på.. Har ju oavsett gått ner nga kilon denna vecka så.. får glädjas åt det om inte annat =)

• Miafina

104..... =(

Gått ner, men bara stått still eller gått upp sedan i tisdags..... Känns förjävligt och väldigt skumt... inte fuskat, bara ätit sånt jag får, och inga vansinniga mängder heller så......

Givetvis, det är inte att förakta de 2 kilon eller vad det är som försvunnit, men uppgången känns mindre rolig och rätt obegriplig...... Börjar misströsta igen....

rullar vidare...

• Miafina

Drakdal - Problemet är nästan att sedan jag slutade äta socker har jag blivit så lugn och foglig att jag liksom inte id´s bli arg längre.... (bra i vardagslivet men kanske inte i sådana lägen)

Stå still skulle jag stå ut med, men inte att gå upp.....

Men jag har tagit nya tag, nu gör jag vad som krävs för att gå ner och inte hamna på en ny platå så snabbt... inget roligt, men får se vad som händer... Mina brallor ropar desperat på mig.. eller jag på dem.....

Känner att mitt humör har gått in i dvala, känner mig rätt likgiltig, så nu går saker mest på att jag sagt att jag inte skall ge mig... inte för att jag egentligen är så motiverad....

Förlåt att jag är så negativ just nu.... är trött....

Lycka till med nya veckan tjejor !!!

• Miafina

Tack Millan - man får hoppas på det....

Nu har jag fått veta att far min kommer den 9 april och hälsar på (om än bara för lunch) så nu får det bli nästa delmål - tillfälle att visa sig snygg(are)..... Så det blir att bita ihop...... Allt utom att klappa ihop och ge upp är godkänt nu =)

Tränade igår igen, efter att vilat upp min onda fot i ½ vecka.... Gick/sprang en 30 minuter på OB.... Och tränade lika länge idag.... Tog dock lite långsammare idag, eftersom jag itne vill jaga upp pulsen för mkt utan vill ligga på fettförbrännings/flås nivå... gick sådär... var dödens trist så känns nästan lättare att öka takten med ngn/nga km istället....

Denna vecka blir det tentaplugga... mindre skoj, men jag måste göra det, måste klara denna tenta, annars tror jag csn gnäller om jag vill plugga även nästa termin....

Blir sen frukost nu - eftersom jag tränat - sedan en skön dusch, och sedan blir det plugg.....

Skall träffa bästa väninnan för en fika imorgon (fika är för vår del en kopp te eller två) och om vädret är fint en promenad..... Skall bli kul att träffa henne igen, blir så sällan nu när man läser olika saker, och hon har praktik, så mkt tid som går till sånt. Skulle ju kunna vara ett tillfälle att fråga henne om att bli tärna... men jag tror jag avvaktar lite till, tills gubben bestämt sig för vem han vill ha......

Kör hårt brudar..... Make us all proud and give me inspiration !!!

• Miafina

Min mor hade varit på föreläsning om barnfetma och där fått lära sig att om man har övervikt kan man sägas ha "allergi/överkänslighet mot kalorier"... Intressant tanke.....

Igår gjorde jag det intressanta att fylla en IKEAkasse med massa saker, tills det vägde 13 kilo... dvs motsvarande det jag hade gått ner.... Orkade knappt lyfta det hela.... Hade varit lättare i ryggsäck säkerligen, men hade inte nog med tunga saker för det.....
    Konstaterade att jag gått ner ungefär motsvarande 5½ lagbok.... (tänk att man släpat omkring på en riktig lagbok dessutom i 1 års tid....)

Det var rätt skrämmande, jag kan inte begripa var alla dem kilona satt tidigare.... Eller hur tusan jag orkade bära dem....

Men men.. jag kör för fullt nu iaf.... är nog nästan striktare än någonsin tidigare känns det som.....

Svar på tråden Ni som vill gå ner 10-15 kilo. Forts.