• Miafina

Ni som vill gå ner 10-15 kilo. Forts.

Uller - JO jag funderade på ngt i den vägen... Och jag tror att jag tillsammans med min mor skulle klara av att sy... Jag designade ju och sydde delvis min balklänning, och hon sydde dels på min, och helt min systers, så tärnklänningar borde blir "enklare"..

Ja det är det där med storlek.. en 14-åring 2st 11 åringar varav en är stor (lång och utvecklad så hon kan nog nästa ha storlek som 14 åring) 2 st 5-6 åringar och en 3 åring..... Enda problemet är väl att det inte finns möjligheter att prova kläderna eftersom det är en bit till Umeå... Men man får väl ta i lite i värsta fall....

Vi skall kolla upp vad det skulle kosta att sy iaf =) Och om man törs försöka.... Tack Uller, då kanske man har en riktlinje iaf =)

• Miafina

Drakdal - Kul att du hittade ngt du gillade, mindre kul att det var dyrt....
    Jag antar efter ditt uttalande att du tycker det är skönt att bysten krymper (gör antagandet att det var vad du menade)...
    Iaf så blir det mindre värk i axlar och rygg märker jag, och det är ju bra...
    Dock måste jag säga att jag som är van att ha stor byst, jag tycker det känns lite läskigt när den blir mindre... Det känns inte riktigt som "jag", och det är begripligt....

Vet inte om det var glädjen i morse över att nått 2 av mina 3 första delmål som gjort att jag "tappat kontrollen" idag.... Jag tycker knappt jag har gjort annat än ätit... Inget onyttigt, men så mkt mer än jag brukar... Så får väl se om vågen hämnas och svänger upp igen tills på söndag.. vore ju typiskt, men jag får ju ändå skylla mig själv isf..... Men då har jag iaf fått uppleva glädjen från i morse...

Och nu passar (nästan) alla kläder också i strl 46, så det känns dunderskönt.. skall jag gå och svassa i massa olika kläder, och hoppa tillbaka i klackarna nu när snö och halka försvunnit... Foten borde klara det bättre med mindre tyngd på =)

Nu skall jag bädda åt den övernattande svärfadern... Njut av fredagskvällen =)

• Miafina

Drakdal - man får hoppas.....

Inte för att jag gillar sparris ;) Men resten av det där lät väldigt gott =)
    OM man bara ser det hela rakt uppochner så låter det ju inte som "dietmat"... vilket kanske gör det hela ännu bättre... hoppas ni får en skön kväll....

Ohh far skulle ta med min balklänning upp på söndag när han kommer.. skall bli spännande att se... jag bör absolut inte gå i den eftersom jag väger minst 20 kilo mer än när jag hade den, men kan ju vara kul och se hur långt bort det ligger iaf... och att få ha klänningen hemma hos sig själv, bara det =)

Nu kommer svärfar, skall se om han vill ha nattmacka eller så.. sedan är jag dötrött och skall gå och sussa sött... Trevlig helg på er alla och lycka till med mat och motion, som alltid =)

• Miafina

*nervös*..... För vågen imorgon, men också för att gubben skall ha spelkväll här i kväll, och då skall de som vanligt äta pizza.... Jag funderar på att låsa in mig i ett annat rum så länge det finns pizza i huset.. för jag vet ärligt talat inte om jag pallar med att ignorera det..... Och man vill ju inte gärna bryta ihop inför grabbarna och grina över att de käkar pizza.. skulle kännas grymt fånigt.....

Låsa in mig och gömma nyckel låter som en rätt lämplig idè känns det som.....

• Miafina

Vägde mig idag..... -0,5 kilo.. katastrof för min del, men fullt begripligt.. minskat ngn cm runt midja och höfter dock, så det är ok ändå.. Nu är fader på ingång, så jag får återkomma med reaktion (som jag hoppas få)..

Förhoppningsvis är reaktionen bättre än vågen =)

• Miafina

*stolt*

Både far min och hans böna påpekade vad "fin jag hade blivit", och att "det var väldigt vilken skillnad"... Och eftersom min far inte är av den mångordiga sorten så tar jag det som jättepositivt =)

De hade med min gamla balklänning upp också... Jag borde absolut inte kunna ha den, och det kunde jag inte heller, men den passade över höfterna och i midjan =)
    Brösten fick absolut inte plats, och inte heller passade det i armarna och över ryggen... Men ändå.. I midjan var ju en lyx =) Hade ju klänningen senaste sommaren år 2000 så.. haha... det är ju typ 25-30 kilo bort så =)

Nej nu blev jag väldigt glad av det här... Och nu har jag beslutat mig för att jag skall "dra ner på takten", och hitta ngt som jag får äta det jag vill med, än att tvinga mig själv igenom saker...
    Blev massiv lunch idag - Tomatsoppa med frasiga spenat och kesorullar samt varm bacon och spenatsallat m. bulgur, med grova snittar & campinjonkräm till =)

Skall jag ge mig ut i veckan och leta efter ngt fint att ha på mig till kalaset på fredag, känns mkt roligare nu efter "uppskattningen".. då vet man att man inte drömmer utan det är verkligt =)

• Miafina

Drakdal... hmm bra fråga.. jag vet nog inte vad jag har för taktik, men jag känner väl kanske att jag gått lite hårt åt kroppen nu dessa 2 månader...

Det vore väl iofs rätt tilltalande att gå ner ytterligare 15-20 kilo på nästa 2 månader... men det känns som att det kanske inte är så bra =)
    OCh jag tror dessutom att det börjar bli svårare nu när man inte har lika mkt att ta av.... Men jag skall iaf fortsätta att vara diciplinerad, och inte slarva... Men att kanske "variera" mig lite mer än jag har gjort nu.... SÅ jag kanske skall hoppas på typ 1-2 kg i veckan istället för 2-3 framöver.. =)
    MEn det beror nog på hur jag mår... Får se vad det blir...

Jag tror inte jag får ngn möhippa så jag tror inte jag behöver oroa mig =)

• Miafina

Hoppas det gick bra idag Drakdal =)

• Miafina

Det var ju tråkigt Drakdal att du gått upp, men det tycks ju ha funnits en anledning.... Men lika surt är det för det.....

Idag har det bestämts att jag skall ta ett studieuppehåll resen av denna termin, och sedan leta jobb till sommaren... Jag är utbränd och klarar inte av att hantera ngn form av stress eller press just nu.. Så skolan blir lidande... bättre att "vila" upp sig, och ta nya tag när man mår bättre...

Dagen har varit väldigt påfrestande... vilket gav att jag mulat i mig 2,5 hg godis... Jag som inte ätit socker på 2½ månad.. så nu har jag dunderont i huvudet.... Helt mitt eget fel, men arg kan man ju bli ändå.

Men det är ju inget att hänga upp sig på ändå, blir inte ogjort, så nu skall jag snart sno lite av gubbens mat, och så är det nya tag imorgon....
    Gäller att se till att inte hamna i sockerfällan igen när man mår dåligt... Men får väl inse kanske att man inte mår bättre av socker.....

PS. Godiset smakade mest tvål, så var inte ens gott, fånigt nog DS.

• Miafina

Drakdal - Tack... dieten känns inte som ngt större problem nu iaf... mer än tillfälligtvis (som idag)....

Hoppas det går bra för er alla damer =)

Svar på tråden Ni som vill gå ner 10-15 kilo. Forts.