Ni som vill gå ner 10-15 kilo. Forts.
Jag börjar tyvärr allvarligt fundera på att lägga ner det här.. det händer ju inte ett skit..... Börjar misströsta ordentligt... Kanske är jag för evigt dömd att vara en tjockis ?
Jag börjar tyvärr allvarligt fundera på att lägga ner det här.. det händer ju inte ett skit..... Börjar misströsta ordentligt... Kanske är jag för evigt dömd att vara en tjockis ?
Inda - mellanvägningarna (som jag gör varje halv vecka förutom just denna då) är för att jag inte skall åka back typ 3 kilo på en vecka... utan kan försöka hejda det innan....
Jessie - Nej du har rätt i att det blir svårare med motivationen när man inte kan "belöna sig" på samma sätt som om man har ekonomi.... Men problemet är ju det att jag faktiskt inte belönar mig med en godisbit....
Jag har brustit i ätandet 2 ggr utanför påsken, under tiden totalt.. (som inte varit inplanerat).... För jag kan inte se det som att flippe helt för att jag äter en sallad eller ngt.. (som jag inte gör normalt).....
Det är ju det som är så jävla sjukt... Jag törs inte tala om för ngn vad jag egentligen äter (eller snarst inte äter) eftersom jag vet att jag får en massa folk på mig då... Men hur lätt är det att göra saker och man ser att vikten fullkomligt skenar iväg.. UPPÅT.... nä....
Jag önskar verkligen att jag kunde vara stolt över det jag presterat... Och jag är nöjd över att kunna ha "vanliga kläder nu".. det är jag jättenöjd över....
Men jag är fortfarande en bra bit större än vad de flesta av er ens började på... Jag är forfarande enligt BMI och vikten väldigt stor... Därmed känner jag mig som en sämre människa...
Sjukt men sant...
Inda - räknar kalorier gör jag alltid, oavsett vilken metod jag kör.... Men som sagt att jag vägde mig nu var för att jag ville se om soppan gav det resultat som den tidigare gjort... Det var inte så allvarligt menat med det.... var bara intressant
Millan - Det var ju också ngt att vara glad för.. att ha mens ;)
Men nej då.. klart skönt om man skipper det på bröllopet =)
Uller - Och jag började på 10 mer än dig... Jo det är helt klart skönt att inte gå i stora delarna av affären, utan i vanliga, och ungdomligare... men eftersom jag ändå inte kan köpa ngt, så blir det ju bara att titta....
Jo men det är ju det där med omgivning.. Min mor och mormor gav mig bra feedback i påskas när jag var där.... och det var ju trevligt...
Men här är det ingen som säger ngt... Min sambo ser ju liksom inte skillnad eftersom han ser mig varje dag.. och det är ju inte heller ngn skillnad senaste månaden eller så... Och jag vet inte om det är så att mina vänner inte vill vara oartiga och dra uppmärksamhet till min vikt eftersom de inte säger ngt om det alls, eller om de inte begriper hur svårt det är. och bara ryker på axlarna åt det....
Träffade ju 2 igår som jag inte träffat på nga månader.. ingen sa ett jota... Och det kanske var snällt menat, men samtidigt så vet ju en av dem att jag har jobbat häcken av mig... Så man tycker ju att hon iaf borde sagt ngt....
Och nej jag tycker att jag "ser bra ut för mit BMI" om man nu kan säga så.... Men för den sakens skull så kan jag inte glädjas åt vad jag är nu.... Bättre än tidigare, ja absolut, men om jag stannar här... Det är inte värt jobbet att hålla sig kvar.....
Men jag är inne i en dålig period mentalt sett, både ang vikten och allt annat, så det är svårt att vara posetiv just nu... Men är delvis därför som support här känns viktig, iom att den inte finns att hämta så konkret ngn annanstans....
OTn 30 min nyss, innan frukost.
Jessie - Jag vet inte riktigt om jag hänger med nu... men iaf... OM du menade hoppa på mig (?) så har jag inte tyckt det... iaf... (om det nu var mig du menade)
Det beror väl på vad man menar med resultat i midjan... totalt 12,5 ner i midjan.. vilket jag tycker rätt lite jämfört med de resultat som ni slänger upp.. och för övrigt har inte midjan rört sig en ynka mm senaste månaden..
Jag har inte hört att det är så många av er här som skall gå ner 50-55 kilo med tanke på att tråden heter 10-15 kilo....
jag tycker ni är gôrduktiga som skall gå ner från 90-85-80 kilo eller vad ni nu skall gå ner ifrån... Det sägs ju vara svårare att gå ner "de sista" kilona.... Därför jag är så rasande avundsjuk också =)
Men allmänt kan jag säga att jag känner mig inte hoppad på av någon, och jag är inte otacksam mot support, eller arg på någon för förslag, jag är bara jävligt trött på mig själv och min kropp. Jag är ledsen om någon ser det som att jag tar ut det över er, men eftersom jag inte har någon som man kan prata om det på vettigt sätt så blir det att jag skriver av mig här... Men nu har jag börjat föra dagbok istället, så nu kan jag förhoppningsvis skriva av min mer frustration där istället....
Frukost vore kanske bra... skall bli det nu =)
Korrigerar mig själv... 9 cm i midjan.... var höfterna som var 12,5......
Jessie - Nej jag tycker verkligen inte du skall starta en egen tråd.... absolut inte... Och nu avser jag inte heller dig -
men inbillar jag mig bara att det här och var stått på tråden att "jag vill gärna gå ner från 85 kilo" osv... (bara ett exempel) ???
OM jag bara inbillar mig så ber jag så hemskt mkt om förlåtelse för den saken... I så fall är jag antingen svårt inbillningssjuk eller har väldigt fel på ögonen... (svårt att säga vilket)...
"slänger upp" var väl kanske lite vårdslöst uttryckt, men däremot så har jag ju själv sett att ngn som gått ner 10 kilo har förlorat typ samma antal cm i midjan.... Och då känns det trögt för mig att gått ner nästan det dubbla att "inte ens kunna matcha"....
Sedan vad gäller att jag "rasat"... öhmm jo men jag har ju också fått betala för det, eller hur....
Och som jag också har uttryckt tidigare, jag hyster den största respekt för dem/er som har tålamodet att sakta men säkert plocka ½-1 kilo i veckan..... Jag önskade verkligen att jag tillhörde dem som kunde ha den isen i magen (eller kanske förståndet) att göra det....
Men för mig är det i detta läget (alltså denna satsningen) svart eller vitt.... Antingen så äter jag ihjäl mig, eller så går jag ner.. och det NU..
Jag inser själv att det är en rätt dum tanke, men det är fortfarande så jag känner, och ännu har ingen lyckats få mig att ändra uppfattning... Även om ni samtliga här har börjat att iaf få mig att vingla en aning.... Kanske därför det är så svårt, jag vet inte vilken fot jag skall stå på.. förnuftets eller logiken...
Och ang BMI, proportioner eller inte.. jag känner mig inte nöjd med hur jag ser ut... därför känns det viktigt att gå ner mer, och i en takt som för mig känns ok...
Men oavsett - Jag är inte ute efter att göra mig ovän med någon, förolämpa någon, förringa någon eller på annat sätt göra någon skada.. Det hoppas jag verkligen att ingen uppfattar det som....
Jag inser att mina tankar ibland är väldigt knasiga, men det är ju mina tankar... Som sagt jag har skrivit av mig här, men skall inte göra det mer, eftersom det kan bli så fel.
Lycka till tjejer, gör er själva och er omgivning stolta =)
Och jag återkommer på måndag (då det förhoppningsvis finns en ny tråd) och talar om hur denna vecka har gått..
Händer det något roligt dessförinnan så återkommer jag tidigare...
Be well
Millan - Det förslaget gillar iaf jag.. att "öppna upp" för mer än 10-15 kilo "just".... (även om det iofs spelar mindre roll med namnet)
Ny tråd kanske kan bli en form av "nystart" också... om man nu behöver en sådan... *glor ont på mig själv*... *harkel*....
=)
Hihi tack och lov att det inte är 100 kilo som skall bort... Det hade jag iaf aldrig klarat av.... om man inte fick typ 10 år på sig... då kanske.....
Men det finns ju folk som gjort det också så =)
Måste man för övrigt ange kilon alls??
Typ som vill gå ner/i brudklänningen/drömklänningen/ eller vad det nu må vara... Alltså inte allt på en gång =)
Det låter bra i mina öron... Får väl se vad de/ni övriga tycker =)
Men då blir det ju mer "allänt" om tips och sånt, oavsett hur fort/sakta/mkt/lite man vill gå ner....
Vi får väl se.. Om vår rebelliska ängel öppnar en ny på lördag, vad den får för namn ;)