Ni som vill gå ner 10-15 kilo. Forts.
Lycka till Drakdal.. vet hon hur mkt du har gått ner ?
Lycka till Drakdal.. vet hon hur mkt du har gått ner ?
Toppen Drakdal... måste vara härligt med sådana reaktioner =)
mmm vin =)
Vin dag "pajjade helt" igår.... Jag började må riktigt skunk... Så jag åt mer än vad jag har gjort resten av veckan.... Jag höll mig ändå till Atkins och inom de mängderna som de föreslår att man skall äta..... Men min kropp slog bakut såklart... Så av det lade jag på mig 1,5 kilo på 1 enda dag.... (ja jag väggde mig för att se hur stor skada det hela gjorde....
Så istället för att vara ½ kilo eller så från söndagsmålet, som jag var tidigare, så är jag nu 2 kg ifrån....
Det är så himla frustrerande..... Jag åt ett par skivor ost, 3 nötter och 1 köttfärsbiff.... Och trots det så kommer jag itne upp i de kalorier som Atkins föreslår... Jag blir så less på det.
Fördelen är väl att jag fortfarande är så mätt att jag knappast behöver äta ngn frukost... och kanske inte heller lunch idag... så man får väl se....
Det är ju "bara" att trampa på, men man kan ju bli less för mindre.....
Kör på jäntor =)
Jessie - Nä jag ser det inte som propaganda heller så det är lugnt =)
Nej jag har funderat lite, och jag tror att i längden så är GI en bra tanke.... Det är ju just det där med att jag inte har nog med tid för att hoppas på 1 kg i veckan..... Men jag kan lova dig och alla andra och givetvis mig själv att GI får bli det som jag lever på "i längden" =)
Men det är inte så att jag har tappat hoppet, jag är fortfarande motiverad... Är mest det att det itne blir "lika påtagligt" eftersom jag itne behöver tänka på det lika mkt nu.. det är liksom rutin nu, går av sig självt.....
Det är bara nu i dagarna med PMS som det känns jobbigt då suget ökar, man samlar vatten som en val (?) och humöret sjunker som det är jobbigt.....
Och jag vet inte om jag "ber om hjälp", är nog mest att skriva av mig frustrationen... Men råd och tips är ALLTID trevligt oavsett =)
Min sambo gav mig tipset att om jag är duktig i 3 veckor så kan jag ju unna mig avv vara aningen mindre strikt (inte helt tappa konceptet alltså) under lingonveckan... Och det låter ju som ngt förnuftigt =)
Uller - 9 kg borde ju absolut märkas, så dina föräldrar kommer säkert att se det, lycka till.
Haha jag kom på att när jag har gått ner så mkt som 25 eller 30 eller vad det blir, då går det nog hål i IKEA-kassen om man lyfter den, så då får jag lyfta jycken istället.... då lär jag nog smälla av =)
Nåväl, fortfarande mätt efter gårdagen och på rätt gott humör trots allt, så jag låter inte gårdagen sänka mig.. Det är bara att fortsätta =)
Blöt snöstorm här =/
Ja det tycka vara väldigt olika det där hur mkt man går ner i mått kontra vikt... Jag har "bara" minskat runt 1 dm på typ 16 kg..... Men jag tror fortfarande att det beror på kängurupungen man får av all "överbliven" hud.... Jag har aldrig varit så väldigt posetiv till kirurgi, men jag antar att huden kommer att dra ihop sig rätt bra.. men om inte.. ja då låter det helt plötsligt mer lockande.... Jag är hellre rund och har massa överflödshud så jag ser ut som en hundvalp.....
Men det blir senare fråga... haha, nu gick jag händelserna i förväg.. fy på mig =)
Men du får väl för övrigt se det som att hon har tilltro till dig eftersom hon vill vänta ytterligare =)
Blev sugen på ett par jeans idag.. har tyvärr inte råd... men de var extra långa också... vilket jag absolut behöver... och jag tycker sällan jag hittar nga =) (sedan är ju jeans faktiskt det jag redan har och som passar, utan översvämning av hud, så jag får nog klara mig)
Hellre rund än har överflödshud skall det såklart stå....
Ålin... Jag väger mig alltid på morgonen =)... det var upp 1½ sedan onsdags morse...
Drakdal - Jo jag vet att det kan bli så... Att kroppen tar åt sig det den får... Men som sagt, gjort är gjort och det är bara att köra vidare... det kommer med tiden....
Låter ypperligt ju att handla kläder - bravo =)....
Jag tycker absolut att det vore jättekul att ha pengar och spendera på nya kläder strl 46, som faktiskt passar i de flesta fall nu.... =)
OM inte annat skulle jag behöva en ny BH.. dem som jag hade innan jag gick upp så mkt sitter inte bra runt om.. de är för stora (härligt men kostsamt problem)... Får väl sätta mig ner och sy in.... Så det blir att ge sig på jakt efter 75E nu.... Tänk vad dem har krympt.. haha, låter så fånigt =)
Och inte för att jag tycker att jag är ngn dunderpingla nu förstås, men jag har helt ärligt svårt att förstå hur tusan jag skall få bort 30-40 kilo till, utan att det blir bara skelettet kvar... blir spännande =)
Drakdal igen =) - men 42 nu.. då kan du inte ha så mkt kvar att få bort ju... =)
Har varit husmorsaktig idag och lagat storkok med fiskgryta åt min gubbe, och små havrekakor med frukt i också.. åt honom så klart =) känner mig lite duktig... Varför jag nu fick sådan lust att pilla med mat idag.. kanske för att jag itne är hungrig och därför kan göra det utan att bli lockad *tro* =)
Nu skall jag sätta mig ner och fundera igenom matschema för oss båda inför nästa vecka.. Kanske är lättare då, om man vet vad man själv skall äta, och vad han skall ha för mat.... Lilleman fortsätter att gå ner i vikt, så nu får jag se till att göda honom ordentligt =)
Så var det söndag och rapportdags igen.....
Har "som vanligt" kan jag nästan tillägga gått upp under andra halvan av veckan... men jag antar att det beror på att jag leker vattentunna... Så här mkt vatten har jag nog aldrig förr samlat på mig... men kroppen släpper det förhoppningsvis när perioden är över....
sedan förra söndagen landar veckan på 3 kilo minus.. Så det får väl vara väldigt godkänt iaf.... (lite retligt att den där 100-gränsen ligger 1 kilo bort.. men men...
Måtten i stort oförändrade sedan 2 veckor... ngn (kanske) cm runt höften, annars nada....
Så det är bara att tuffa på... men nu känns det som att jag har fölikat mig med det hela iaf... Har ju faktiskt ätit utanför det som jag "brukar" göra 2 ggr denna vecka... Fast inte speciellt mkt.. men ändå =)
1 vecka tills far kommer.. Nu blir det många situps för att försöka strama upp magen och slippa det där hänget över byxlinningen tills dess =)
Den här veckan har jag varit helt tokig i att laga mat... Har lagat fiskgryta (synnerligen nyttig), köttfärssås, gjort müsli, bakat nyttiga havrekakor samt gjort pizza.. Allt till gubben och inget till mig.... Men kul var det.... =)
Jag gillar iofs att laga mat, men nu har jag varit rätt knäpp känns det som =)
Frysen är iaf full för typ 2 veckor framåt... Så nu behöver jag inte göra ngn mat alls till honom under dem veckorna...
Så hur går det för er andra kära damer ?
NI passar på att njuta av helgen hoppas jag.... Kör på =)
KUL Drakdal.... Att det syntes, och att folk verkligen kommenterade... trist när folk inte vågar det..
JO fast jag skulle behöva 10-13 sådana veckor för att bli klar... men du har ju mindre att ta av så det är ju rätt "självklart" att jag bör kunna gå ner fortare än så länge.... =)
Denna veckan får vi se hur det går... Det finns tre mål iaf.. så får vi se vilka som jag kan lyckas med... men passera 100 *jippie*... Nå till -20 *hurra*.. Och vara mkt slankare och sötare än när far såg mig sist *hoppas* =)
Det var dem tre målen... Jag borde iaf klara det sista, eftersom det redan försvunnit en hel del ;).....
JO lingonveckan är alltid så kul... Jag tycks fortfarande samla vatten, så jag känner mig som en omkringskvalpande val fortfarande =/
Kör hårt och var duktiga... Och Uller... det går bra ändå får vi hoppas, trots jobbet.
Drakdal - sånt är skit... att känna så alltså...
Själv går jag runt och hallucinerar runt en massa olika mat..... Mat jag som aldrig i livet har tänkt på tidigare att jag skulle vilja ha.... Men jag skall hålla mig till det jag har bestämt denna vecka om inte ens ge efter för de vita bönorna i tomatsås som jag förtillfället går och suktar efter... Måste bevisa för mig själv att jag klarar av att vara diciplinerad....
För det handlar ju för min del inte bara om att gå ner i vikt, utan kunna hålla saker jag bestämt mig för, och ha självbehärskning och diciplin........
Nu drar det igång med morgonföreläsningar igen så nu blir det till att kliva upp vid halv sex på mornarna igen... Bra att man kommer igång med dagen, men nu när man haft eftermiddagsföreläsningar så har man ju anpassat sig lite, och sovit till iaf halv sju-sju...... Men det får gå det också...
Sova lät som en bra idè alltså... så god natt, och Millan - håll ut... det kommer troligen (jag är djupt impad över att du orkar vara så aktiv - säger lata jag)
Hurra Drakdal =)
Själv skall jag le när jag når 30 i BMI =)
För närvarande är jag ungefär där du började... Men eftersom jag började på 38,2 så känns det som en rätt ok nedgång på 8 veckor =)
Vad roligt att du blir peppad och ler =)
Själv känner jag också otroligt bra stöd här.. Dels får man "glada tillrop", men sedan sätter det ju lite positiv press på mig också.... Känns så härligt att ha folk och babbla av sig med som förstår hur det är... Men tanke på min snälla men oerfarna omgivning =)
Go for it girls =)