• Miafina

Ni som vill gå ner 10-15 kilo. Forts.

Bra ju Drakdal =)

Har precis kollat på super size me... intressant =)
    Och skall fullfölja kvällen med att kika på Elvis mat....
    Tur att man blir mer avskräckt än frestad av det hela =)

Blev helt sänkt av en kompis idag ang min viktnedgång... Så nu är jag en kompis fattigare, eftersom så kan man bara inte säga... trist, men uppenbarligen sånt som händer...... Har inte varit så nära på åratal att slänga ett glas i väggen eller så som jag var idag... men jag skrek rakt ut istället, tror jag fick ur mig det mesta... Men som sagt, en avpoletterad kompis.

Sov gott damer, och rapportera vidare =)

• Miafina

Det gjorde väldigt ont då, men det är väl att inse att om man säger sånt så är man inte en god vän uppenbarligen....
    Och då är det inget att lägga energi på heller - följdaktigen så var jag superarg ett tag, idag känns det som att det kvittar...

Och imorgon skall jag börja att äta supersoppan i 1 vecka.... Känner att jag återigen behöver en kick, och samtidigt visa för mig själv att jag kan hålla mig diciplinerad...
    jag menar jag har ju klarat mig veckovis tidigare med stenhård diciplin.. när känns det som jag ruckar på det mesta mest hela tiden... Inga "stora" felsteg, men ändå...

Karln har lovat att hjälpa mig att tvinga mig att stå ut... (precis vad jag vill att han skall göra)...
    Så han har till uppgift att om jag gnyr, värma upp en skål soppa och stoppa under näsan på mig, så jag får vad jag tål =)

Låter kanske lite morbid, men känns som att det bara måste till ngt igen =)

Invägning imorgon, har troligtvis inte gått ner sedan mellanvägningen, utan snarare upp en aning kan jag tro... Men det är ju å andra sidan inte så konstigt så =)

• Miafina

Millan - klasisska närmast, som jag trodde "alla" kände till.... grönsakssoppa typ som sägs "bränna kalorier"... Nä jag vet, det gör den ju såklart inte, men den i kombination med frukt, grönt osv efter visst schema har tidigare varit och sägs även av andra effektivt.... Finns olika recpt på den har jag sett, men huvuddelen av den består väl av vitkål... Lär väl sätta fart på magen om inte annat =)

SS - låter bra =)
    Har du gått ner så du är tillräkligt nöjd nu eller kämpar du i "det fördolda" ? =)

Nu träning =)

• Miafina

KOm på att jag skulle avlägga "rapport" idag också... Som jag misstänkte så har jag gått upp denna vecka.... Men konstigt vore det väl annars... Dels tog väl kroppen åt sig allt den kunde, dels så har jag helt ärligt misskött mig extremt mkt nu... Bröd 2 ggr, godis igår, skagenröra på bakad potatis....

Inga extrema mängder kanske (om man ser mot tidigare).. Men ändå...

99,3.. så ner 0,1 kilo sedan i måndags, men upp typ 0,5-1 kg sedan mitten av veckan vid mellan vägning... Men veckan slutade ju på minus uiaf... om än ynka 0,1 =)

Nu har jag tränat på OTn för första gången på ett tag här.... Trodde det skulle vara jobbigt att komma igång igen nu efter sjukdom, skada och allmän lathet... Men det gick med mina mått mätt superbra =)
    7 km i maklig takt = 30 minuter, sedan ökning av takten och rusa in ytterligare 3 km = 9 minuter....
    Så en mil = 39 minuter....

Det allra bästa var att de makliga 30 minuterna var inte speciellt jobbiga, utan "rullade på".. var mest lite trist (blir lätt uttråkad)
    När de sista 3 km var avklarade var jag väldigt trött och var på väg att få håll, men återhämtningen gick snabbt.. Var på benen och pigg igen efter 1½ minut eller så.. och pulsen var nere på normalt efter ett par minuter....

För någon annan säkert rena barnleken, men man kan ju bara jämföra med sig själv =)
    (och jag är förbaskat stolt över mig själv just nu) ;)

Lycka till denna vecka tjejor =)

• Miafina

Låter som du jobbar på bra =)
    Och så länge vi vet det så kan vi ju inte hindra dig från att jobba ;)

Kom på att jag inte har kollat mina mått ja.. skall genast gör det... vänta lite bara *s*.... 2,5 över magen/höfterna och inget i midjan... Men det är ju för typ 1 månad bakåt..... så det är väl inget megaresultat direkt, men men det får gå iaf =)

Blev "sovmorgon idag", så nu skall jag gå och äta dagens första mål med soppa... mums, eller ngt =)

• Miafina

Låter ändå rätt mysigt Drakdal, att det börjar närma sig... Toppen att du börjar tillfriskna också =)

• Miafina

Så nu har jag överlevt min första soppdag iaf.... Inga bekymmer med det... men vad tusan det är ju bara en dag, så jag kommer säkert gnälla mer imorgon och onsdag då jag upplever dag 2-3 värst oftast........... Och Imorgon är gubben i skolan större delen av dagen också.. så ingen som håller ögonen på mig och smäller mig på fingrarna om jag blir sugen på annat...

Är en aning orolig för att jag kommer ha träningsvärk imorgon så jag inte kommer ur sängen... Men hoppas inte... för även om det är trist så ser jag fram emot en genomkörare imorgon också... för jag kände mig så duktig idag... = bra för självkänslan =)
    Fast imorgon tror jag nog att jag skippar ngn sista rusning och tar det jämnlugnt... Men det återstår att se imorgon..... om jag som sagt tar mig ut sängen =)

Blir spännande att höra imorgon hur det har gått för dig Drakdal =)

Sov gott mina damer... =)

• Miafina

Jag tog mig upp ur sängen... ingen träningsverk, hurra =)
    Blir att fortsätta trampa snart då =)

• Miafina

Eftersom det är så lite som händer på tråden nu så fortsätter jag att fylla upp den med mitt onödiga trams...Men ändå.

Ang supersoppan så har jag testat den tidigare, och det har funkat jättebra... inget långsiktigt alternativ dock...
    MEn mor har också ätit den och den har varit effektiv.... Och omgående dessutom...

Naturligvis så vet jag att man inte skall väga sig varje dag, men nu tyckte jag det kunde vara kul att se vad som hänt med soppan (baserat på dessa tidigare omedelbara effekter)...
    SÅ vad hade hänt på ett dygn ? jag hade gått upp ½ kilo =(

Ärligt talat så hade jag nog inte väntat mig ngn effekt alls på 1 dygn, men ojj vad lång näsa jag fick nu då.... Kändes mindre bra helt klart.

Men jag deppar inte ihop för det, jag inser att jag kanske får ha lite mer kyla i magen och avvakta nga dagar innan jag egentligen kan säga ngt om det hela....

Fördelen dock att det inte känns jobbigt rent matmässigt, och att jag inte känner mig hungrig eller så =)

Jag hoppas att samtliga stampar gasen i botten nu så ni hinner nå era mål... (och att ni finns här och peppar)....
    Jag funderar allvarligt på om det är de senaste veckornas inaktivitet här på tråden som gör att jag inte går ner... ;)

Är även största EGOT och funderar vem/vilka som skall hålla mig på banan när ni en efter en droppar av härifrån, slankare och finare än någonsin =)

Just nu känns nästa del mål = 85 kg väldigt avlägset.......
    Är nästan så det börjar kännas som att man blir utelämnad åt dessa evinerliga dyra och äckliga pulverdieter... Trots att jag vet/tycker att det är så fel...........

*suck*... kom gärna med goda nyheter hörrni =)

• Miafina

Blaja på du Millan =)

Men vad skumt att de inte kunde hitta paketet =/... får verkligen hoppas att de har gjort det idag då...

Är väl lite olika form av träning och muskelgrupper som tränas vid pump i förhållande till de andra sakerna =)
    MEn låter rätt skönt att ta ut sig ordentligt.. kan man känna sig duktig... eller är det bara jag som resonerar så konstigt =)

Svar på tråden Ni som vill gå ner 10-15 kilo. Forts.