• sweet saint

Ni som vill gå ner 10-15 kilo. Forts.

nu kom jag rätt...

• Svar på tråden Ni som vill gå ner 10-15 kilo. Forts.
  • loppi

Någon som har bra tips om GI och någon GI bok som man förstår sig på??

• Drakdal

Kul miafina! Kör hårt så kommer du nog att fixa 100-strecket till din mors födelsedag!

• Miafina

Mia.Maria & Drakdal ; Tack tack =)

Det känns så jäkla skönt =)
    Skall försöka att inte berätta för mkt för mor min utan det blir en liten överraskning.. men jag är ju en pladderapa så.. det kommer nog inte gå... Jag behöver ju hennes stöd också.. hon som vet hur det känns att gå ner.. Men jag skall verkligen försöka =)

• Drakdal

Miafina, Om du bestämmer dig för att inte berätta för henne så kämpar gärna vi med dig! De flesta av oss här håller ju också på att kämpa oss neråt så vi stödjer dig gärna. I alla fall jag.

Vad kör du för metod?

• Agnesnille

Hej!

Nu har jag inte läst tråden och riskerar kanske att trampa på några tår eller vara i helt fel forum...

... Men jag har provat Reductil (receptbelagt läkemedel som tar bort vissa signaler som hunger och sötsug. Kroppen fortsätter att förbränna fast man inte äter så mycket som tidigare.) För mig fungerade det underbart! Min fixering vid bantning och mat försvann och jag mådde otroligt mycket bättre. Jag tappade 16 kg på 3 månader. Och vikten har hållit sig tills jag blev gravid. Nu är det så att endel läkare inte är så sugen att skriva ut dom (varför vet jag inte) och för mig krävdes det väldigt mycket mod bara att be om hjälp. För mig var det hemst att erkänna för någon annan att jag inte kunde kontrollera mitt eget intag eller min kropp...

Hur som helst. Nu har jag hittat en sida på nätet som är helt laglig och i mina ögon underbar

www.sverigeapoteket.se

Där kan man beställa olika läkemedel från europeiska apotek, bla reductil.

Ville bara tipsa om ett sätt (lite dyrt men för mig var det klart värt den sinnesfrid och självkänsla som det förde med sig) att nå en hälsosammare vikt och gladare självbild.

För övrigt vill jag bara säga att jag hyser enorm respekt för er som verkligen lyckas på "egen" hand! Vet så fruktansvärt väl hur svårt det kan vara att gå ner i vikt!

Lycka till!

• vixen not a tramp

Känner mig skeptisk, tänk om man inte bara utsätter sig för en risk då man tar saker som man inte vet om man klarar MEN kanske oxå betalar dyra pengar för sockerpiller eller likande. Trist att (oseriöst)folk tjänar pengar på överviktigas dåliga självförtroende!

Jag tycker man ska tala med sin läkare om man är sugen på att testa reductil, vet många som gått ner med hjälp av det, men man MÅSTE stå under läkarens övervakning!!!!

• Miafina

Drakdal - Tack... Jo stöd är alltid bra från flera håll.... Det svåraste är ju när man bara vill skrika ut sin glädje..... =)

(min sambo är rätt slank så han bergiper ju inte glädjen riktigt.. eftersom man måste proppa i honom för att han skall hålla uppe vikten)

Hmm hmm tja du.. metod =)
    Jag har ingen kan jag nog säga =)
    Men nedan kommer mina "huvuddrag":

Jag försöker hålla mig ifrån kolhydrater i allmänhet och de vita i synnerhet =)(äter fullkornspasta, råris och grovt bröd dock.. fast inte allt för mkt/ofta)

Jag räknar kalorierna, och äter så få jag kan, utan att göra avkall på att bli mätt.
    Blir mkt grönsaker i olika former, frukt, kött & kyckling. Äter oftare än vanligt = mindre portioner.

Äter inget efter kl 18... utom möjligen ngt fruktshake, frukt eller annat sånt.

Dricker väldigt mkt.... Olika mkt olika dagar.. men oftast 4-5 liter.. men vissa dagar 8-10.

Så fort jag sitter ner så sitter jag och skakar med benen lite lätt.. (så man ser nervös ut).. En kompis läste att det var ngt gemensamt för dem med slanka ben.. att de oftast gjorde sånt omedvetet.... =)

Hmm mer kommer jag inte på nu, förutom det vanliga att hålla sig ifrån att småäta och socker =)

Och jag måste säga att även om det blir rätt få kalorier per dag så är jag aldrig hungrig, kroppen mår utmärkt, somnar lättare, jag sover bättre, vaknar tidigare, och känner mig mkt gladare =)

Det bidde långt, förlåt mig =)

• Drakdal

Miafina Det låter ju som om du hittat något som verkligen fungerar för dig! Grattis! Själv kör jag rivstart på GI men försöker att äta så magert som möjligt. Nästan som du fast inget fullkornsris, -pasta, grovt bröd eller frukt för min del. Jag mår också mycket bättre nu så det känns som om kroppen har hittat rätt. Jag börjar dock nu efter fem veckor att bli lite sugen på bröd, men jag ska hålla mig! Har det gått hittils så går det lite till. Kämpa är ledordet!

• sweet saint

Hur reagerade du????

Mycket nyfiken!!

• Miafina

Drakdal - Jag fulkomligt älskar bröd så jag har svårt att klara mig utan det. Äter en grov macka varje morgon, det räcker lyckligtvis för att stilla det värsta suget =)

Äter väl kolhydraterna typ 2 ggr i veckan eller så.. Känns vårt att undvika helt eftersom jag försöker att äta så som jag alltid skall göra i framtiden.. Mest mängden som skall justeras då =) (är det tänkt iaf)

Kämpa är absolut ledordet.. Jag höll på att ge upp när jag försökt i 4 veckor utan annat resultat än att gå upp... Men skam den som ger sig =)

Svar på tråden Ni som vill gå ner 10-15 kilo. Forts.