Ni som vill gå ner 10-15 kilo. Forts.
nu kom jag rätt...
nu kom jag rätt...
2006
25 mars - Linele1, ?
10 Juni - Inda, Molkom (Värmland)
1 Juli - Sweet saint, Tranås
29 Juli - Jessie76, Luleå
5 Augusti- anelp, Huskvarna
12 Augusti - Uller, Leksand
11 November, Novemberbrud06, Vallentuna
2007
30 april, Miafina , Sunne
hej miafian!
ja det undrar jag med. mycket att ta va kanske??
jag födde barn i oktober och hade en jobbig graviditet med foglossning som hette duga!! knappt kunnat röra mig sen juli 05. sen blev det havandeskapsförgiftning oxå som ledde till kjejsarsnitt. så när jag väl läkt ihop och började kunna röra mig igen så har jag gått och gått och gått. en sån befrielse efter det fängelse (kändes det som) jag satt i innan
antar att det i kombination av tallriks modellen ala 70-tal ochatt jag äter tre måltider om dagen plus frukt x två har jag gått ned 7 kilo. på lördagarna unnar jag mig godis, god mat och vilken dryck jag har lust med. dessutom har jag inget körkort, så det gäller att gå eller cykla om jag ska ta mig nånstans när mannen inte är hemma
men tror inte att det går lika fort att gå ned nästa 7 kilo som dessa, men hoppas!!
sen glömde jag visst säga att vi gifter oss i kungsbacka...den 25 mars har jag redan sagt..
såg inte det med planerna! hihi
jag har allt klart i huvudet, tror att om man har en tydlig planering så finns det utrymme för impulsivitet.
min klänning är nästan klar. jag har valt en enkel klänning från laredoute som jag lämnat in för att få hjälp att piffa upp den med pärlor i rosa glas.
m2b har kostym klar. han köpte en i höstas när det var bra pris. ska bara ha tag i väst, skjorta och snygg slips.
tärnor tar hand om sina egena kläder.
lokal är bokad,cateringföretaget har vi träff med 20 feb.
frisör är bokad
gästlistan klar
bordplacering blev vi klara med igår
festprogram är snart klart.
känns som det mesta är färdigt förrutom brudnäbbars klänningar. bara detaljer nu, men ofta detaljer som tar tid men inte så mycket tankekraft ;-D
med gästlista klar så menar jag att jag vet vilka som kommer och inte kommer. har skickat inbjudningar för länge sen
Låter ju fantastiskt att (förlåt mig) så lite kan göra så mkt =)
Roligt för dig att det går så bra =)
Jo gå är ju väldigt bra... Jag vill ha bort all j*la snö någongång så man kan gå ut.
(bröt foten för 2 år sedan i sådant här väder och är sedan dess väldigt rädd för halka)
Har just tryckt i mig en ganska (allt är relativt) stor, proteinrik måltid, så jag hoppas jag står mig dagen ut nu. Om inte så skall jag testa mig på att göra fruktshake för första gången i mitt liv. Annars blir den frukost eller ngt imorgon =)
2006
25 mars - Linele1, Kungsbacka
6 juni - Drakdal, Västerås
2007
Hej alla vad kul med en "när gifter vi oss"-lista.
Grattis till viktnedgången! Jag har också börjat se att de försvinner nu:) Sex kilo på fyra veckor:D
Det är så kul nu när man märker att det går! Jag har aldrig varit så motiverad som jag är nu till att träna och äta nyttigt! Har inte varit sugen på något sött på tre veckor nu det är helt underbart!
Kul å se att det e fler dalkullor här än bara lilla jag ;) Är själv från Dala-järna...det säger nog inte så många nått...en håla i Dalarna..(Gundes håla)
Har börjat fundera på detta med min bantning...vägde in mig på viktväktarna...men alla dessa points kommer att ta musten ur mig!
GI e det bra eller? Det verkar ju som om det går bra för dom flesta. Kan ingen hjälpa mig på traven ?? Ska nog skriva in mig på GI viktkoll i kväll.
Men om det e någon vänlig själ (det e ni alla =) som vill ge mig råd och tips , så snälla mejla mig jag skulle bli såååå glad.
malemme@hotmail.com
Haloba!
Jag bor i Falun nu, pluggar där men flyttar till Västerås i samband med att vi gifter oss och tar examen i juni.
GI- om du kör rivstarten är det mest kött, fisk, fågel och skaldjur plus de flesta gröna grönsakerna och tomat, paprika och aubergin. (har säkert glömt endel) samt grädde och andra mejeriprodukter med mindre kolhydratvärde än 4,5 / 100g helst under 4, dessutom får man äta en näve nötter och frön per dag.
första veckan är jobbigast och de flesta blir ganska trötta och orkeslösa, detta försvinner efter ett tag liksom sötsuget. De flesta tappar 1-2 kg per vecka om man kör rivstarten. Dock är vi flera som haft platåer i början då tex jag inte gick ner något alls på två veckor men sedan vände det och jag tappade 2,5 på en vecka.
Om man inte vill köra rivstarten gäller det att byta ut de snabba kolhyrdraterna mot de lågsamma och ta bort saker som vit pasta, potatis, vitt mjöl, rotfrukter och ALLT som innehåller mycket socker.
hoppas du får någon föraning om vad det innebär. Jag har säkert glömt något med i stora drag är det så jag uppfattar det.
Merci! Jag ska lägga detta på minnet...
2006
Fixa lite bara
25 mars - Linele1, Kungsbacka
6 juni - Drakdal, Västerås
2007
Jo d e kul me en sån här lista, då kan man ju följa hur det går för alla!
Idag är ingen bra dag känner jag
Så nu får jag klaga lite - visst? ENDAST för att jag vägde mig imorse (d u m t !!!!) och då vägde jag mer än igår *suck*.. Nu behöver jag pepp för jag är såååååå trött hela hela tiden. Maten går suveränt att äta och jag känner att jag mår sååå mycket bättre, inte för det. Men jag är så trött!! Och törstig! Dricker över två liter före 10 på förmiddan!! Säkert jättebra, men jag vet inte...
Jag vet inte om jag ska gå över i nästa fas (2 veckor rivstart) Men jag vill ju gå ner hela tiden, ni vet, annars tappar jag motivationen! Usch förlåt att jag klagar
Hoppas ni andra har en bra dag iaf..