• Blivande Fru Johansson

Nån som gifter sig sommaren -2007??

Är det nån som gifter sig då? Vill veta om det bara är jag som är ute väldigt tidigt??
    Kram på Er!

• Svar på tråden Nån som gifter sig sommaren -2007??
  • partypinglan

Maroel: var i spanien ska ni gifta er? var också inne på det förrut, emn nu blir det i sverige.

• maroel

partypinglan:
    Hej! Jo, vi ska gifta oss i Torrevieja! Underbart fin stad... Vi har semestrat där en gång, och ska dit i juni igen.

• Blivande Fru Johansson

Har fått ett preliminärt svar ang tårtan, nu. 25 per pers. Tycker inte ja va dyrt!

• partypinglan

maroel
    Hittat präst o sånt än? Vi tänkte först gifta oss i Alfaz (ca 10-15 mil norr om Torrevieja) Mne det blir i sverige... lite blndade känslor. E

• catte

Vi ska gifta oss till nästa sommar och har nu precis bokat festlokal och kyrka. Lika bra att vara ute i god tid så man får vad man vill ha.... Någon mer från Västerås som ska gifta sig då?

• maroel

partypinglan: Ja, vi har hittat präst via svenska kyrkans sida. Det finns präster som viger i Spanien okt-maj, men vi vill gifta oss i augusti. Men prästerna tar "extra-pass" för bröllop 15 juli-15 aug tror jag. Så namn på präst och exakt datum är inte klart. Man får viga sig i ett kapell i närheten av Chapral (tror det stavas så)... Blir nog bra när allt är klart. Var ska ni gifte er nu,då?

• maroel

Partypinglan!
    Jag kom på det, att du kanske har en "massa" bra tips och ideer till oss, eftersom ni haft planeringen på Spanien...
    Jag är jätteglad för all möjlig hjälp, då jag inte riktigt vet vad jag gett mig in på. Och nu syftar jag inte på min blivande eller bröllopet, utan valet av plats och dess annorlunda planering som det medför! Hur långt hade ni kommit i er planering? Tack, tack och på återseende!

• partypinglan

HELLO
    Med tanke på att jag bott i spanien o min familj bor där, så hade vi tänkt ha festen hemma i trädgården o fixa allt själva, men vi ville ha ett visst datum på sommaren, då det inte fanns ngn präst, (sommarprästen skulle börja två dar efter) kan vara svårt att planera på håll, men vi ska iaf förlova oss där! Bröllopet blir utomhus abborreberg aug 07! Lycka till, kul m bröllop utomlands, kan ju vara bra o kolla upp hotell o tipsa gästerna om eller boka in dem på ett o samma. buena suerte!

• maroel

partypinglan:
    Tack! Jo det blir ju lite planering, men det är det nog värt. Lycka till själv! :)

• Blivande Fru Johansson

Partypinglan:

Hur går det me planeringen?? Kommit längre? Här står de ganska stilla just nu.. Höres

• Blivande brud 07

Jag ska gifta mig nästa sommar och ska snart ringa å boka kyrka. Nu undrar jag vad ska man tänka på då man bokar kyrkan? Det känns lite nervöst att boka då det känns som om jag är lite borta med vad man ska planera

• drömbrud

Hej!
    Jag och min M2b ska antigen gifta oss 070707 eller på våren 2008, jag vill helst 07...Men nu känns det på riktigt, och vi har inga pengar änu, hur ska man kunna planera utan pengar, man kan ju boka o så, betalar man efter bröllopet till alla eller innan?

Vi får vårapengar typ i maj...När ska inbjudningskorten ut, de kostar ju pengar...hm...lite jobbbigt..

Svar på tråden Nån som gifter sig sommaren -2007??