• Svar på tråden Brudar i strl 46 och uppåt! Tråd 2!
  • Uller

Nu är klänningen beställd. Lite ångest för nu kan man inte ändra sig. Vet att det är dumt att tänka så för den i den klänningen kände jag mig snygg.

• Eternella

Hej,

Grattis viktnedgången.
    Jag är väldigt intresserad av "south beach dieten ".
    Vore kanon om du ville maila mig information eller´/och berätta mer om dieten.
    Hälsningar
    E.
    eternella77@hotmail.com

• 03062006

Eternella

du har mail

lycka till

• Sofie81

Blir så glad när jag läser om lite större brudar. Tjejer som vågar vara vackra som de är. Insåg när jag var o provade klänningar att det inte gör något om man är lite kraftig för klänningarna sitter så fantastiskt ändå. Låren trollades bort. Är själv en 42-44 men kommer att vara i slutet av min graviditet när bröllopet stundar så klänningen hamnar på storlek 48. Dock insydd lite här o där.
    Min dröm hade väl varit en viktminskning på ca 15 kilo innan bröllopet men har nu insett att man blir vackrare när man trivs med sig själv och det gör jag nu.

• Guldlock_

Hej allihopa! Ny brud härinne som drar 54+. Jag gifter mig nu 6 maj. Jag har en nixa. Tyvärr vet jag inte modellen men jag ska kolla det så snart jag får hem den från sömmerskan Detta med klänningen är en lång historia men för att försöka göra den någorlunda kort: Jag köpte först en jättevacker klänning som jag trivdes kanon i. Det var storlek 54. Sömmerskan lovade mig att den kunde sys ut lite i midjan och in lite vid bysten. Det var i november. Efter ett halvårs hårt pluggande inför min högskoleexamen och många chokladkakor senare så hade jag gått upp 5 kg och klänningen satt illa. Jag började motionera och äta bättre i februari och har nu gått ned de där 5 kilona så klänningen satt som den skulle igen. När jag åkte in till bröllopsbutiken för 2 veckor sedan för justering av klänningen så träffade jag en annan sömmerska än den jag köpte klänningen av. Hon tyckte klänningen satt jätteilla och kunde inte alls förstå vad den andra lovat. Det gick inte alls att sy om den så som den andra lovat. Dom skulle behöva korta av släpet och försöka sy med det tyget ut midjan. Jag blev så himla ledsen!!! Sömmerskan hade lovat för mycket och jag hade lagt ut 5.000 kr. Jag har gråtit massor och mått jättepest. En vecka efter ringer bröllopsbutiken och säger att dom fått in en likadan klänning som min fast en storlek större. Jag åkte in och fick byta rakt av!!! Den nya är jättelätt att justera tycker dom. Jag är så himla glad. Kan ni fatta?! Jag mådde redan dåligt av min vikt och det här med klänningen har känts jättejobbigt. MEN nu är jag sååå nöjd. Den är jättevacker och allt jag drömt om Inte alltid så lätt att vara en rund brud!

• 03062006

helenekl
    du har fått mail

• Eriks blivande fruga

Vad skönt att det finns fler som drar lite större. Jag var på mässsan i Umeå och där lät det som om man var en elefant ungefär. Jag frågade vad de hade för storlekar och då svarade tanten att de hade ENDA upp till storlek 44..... Man kan ju bara skratta.... Hon var där från KIK. Jag drar 48/50. Hoppas att jag kommer hitta nån klänning när den dagen kommer.
    Sen kan jag bli lite arg på att många butiker säger lite försynt att man ska väl gå ner i vikt ändå till bröllopsdagen?

Svar på tråden Brudar i strl 46 och uppåt! Tråd 2!