• Lapinette

Glamour, mon amour!

zea...jag tror det !

Gemma - ses vi imorgon på pumpen?

• Lapinette

Gemma - du är redan gift och i Sverige tillåter vi inte bigami. Men man kan alltid fira typ 5 år som gifta och ha en stor fest igen och göra om löftena.

Hi, hi, glömmer du också att dra upp gylfen emellenåt. Jag kan gå omkring i timmar här på jobbet helt ovetande men å andra sidan så är oftast mina kostymbyxor så pass vida att ingen annan heller har märkt det ...tror jag!

Själv har jag nog gått ned lite i vikt den senaste månaden. Ofrivilligt! Måste nog prova klänningen igen som mamma säger absolut inte går att sys in. Vi får väl se?! Detta är typiskt för mig när jag är lite nervös/stressad (viktminskning).

Jo, det är pump ikväll kl 18:30 på Stureplan. Jag byter om en trappa upp, längst in. Ses vi där typ 18:10??!! Måste erkänna att jag glömde din spets (ligger hos mamma) så vi måste (stackars dig) träffas igen så du får den.

Ohhhh, nu kom ett mail från min väninna i Kalifornien. Hon var med och sponsrade en champagne i lördags. Måste läsa!

• Lapinette

Det var lite speciellt att gå och träna pump iförd en bröllopssminking! Kom från Make Up Store med en påse full med smink. Nu ska jag bli vackert pärlemoskimrande på bröllopsdagen! Gjorde en lite diskret test imorse. Måste ju öva!

Ska idag förbi ett chokladställe i min lilla förort som även gör bröllopstårtor som är otroligt vackra. Hoppas på att det känns rätt för det är det enda vi har kvar att fixa.

Förresten Izunia - är du hemma från Egypten. Hoppas du var låååångt ifrån bomberna.

• Lapinette

Gemma - hoppas du är piggare idag! Vi får ta vår middag innan du sticker tillbaks till Shanghai. Utvilade och redo för vin!

• Lapinette

Och vi har äntligen bestämt oss för att skippa våra dragéer! Känns jätteskönt tycker jag...lägger de pengarna på en uuuuunderbar tårta istället. Var Handgjort Stockholm igår och såg bilder på deras sagolika tårtor. Talade om vilka vi är, vår meny etc och de ska sätta ihop något specifikt till oss. Ska dit och prova när jag är tillbaka om två veckor. Spännande!

• Lapinette

zea - trist att det inte blir något Cannes för dig. Jag åker imorgon bitti (landar 10:00). Sen stannar jag i 10 dagar. Har en kompis med familj som är nere fr o m lördag (de har hyrt lägenhet i Juan les Pins) som vi ska ha på middag och sen är det lite annat uppbokat med våra vänner i området, grillning och annat trevligt. Ska bli så skönt. Men jag har samtidigt MASSOR med jobb att göra.

• Lapinette

Gemma - Att kunna avstå från saker som bara känns som en belastning är ett rent nöje! Vår ribba ligger mycket högt gällande maten och vinet. Förklarade detta för de stackars tårttjejerna...jag menar att vi har lagt mycket tid för att få det rätta vinet, maten men har ännu inte en aning om vilken tårta vi ska ha (3 veckor innan bröllopet). Tårtan blir nog mer som en dessert än tårta...hoppas jag!

zea - har precis landat och installerat min dator i ett mulet Cannes. Så ingen sol här heller! Dock är det så grönt och blommar överallt ...och varmt!

Sa till min O när han mötte mig på flygplatsen att det är sista gången jag är här som ogift! En kittlande känsla.

• Lapinette

Tror du de har en sådan??!! Eller kanske i champagne?! Vi ska gå på den halvårliga vinmässan imorgon. Eftersom vi alltid köper lådvis med viner samt beställer sånt som fortfarande ligger på fat så får vi ett gäng fribiljetter. I år tänkte vi sätta en budget...kan säga att första gången vi var där tömde min man glasen...och plånboken. Sista flaskorna vi köpte kostade typ 600 kr/flaskan.

Era efterrätter låter helt underbara. Vi ska ju inte ha någon efterrätt i den bemärkelsen utan det blir 2 sorters ost från Jürss mejeri i Sörmland med nötter och marmelad till. Sedan kommer sötbomben - tårtan!

Jag är ingen chokladmänniska men äter gärna en bit sött (choklad) till efterrätt. Tjejerna på Handgjort pratade om nötbotten, choklad...något stilrent med rena klara smaker. Tror att de kommer att komma med något supersmaskigt till oss.

Blir så otroligt fashinerad av alla proffsiga och kunniga människor som omger oss inför bröllopet (florist, sångerska, restaurang, präst etc.) Känner mig faktiskt lugn då de allihop verkar veta exakt vad de ska göra och är så duktiga!

• Lapinette

Gemma - vi har redan testat vinet (förra fredagen) och jag mådde som en prinsessa dagen efter. Rättare sagt i fredags testade vi 7 olika viner och tillslut samma vin i olika glas. Var något snurriga efteråt!

Härligt när man kan lita på att andra kan ta över. Jag/vi har verkligen planerat detta in i minsta detalj men när dagen är här (om 3 veckor!!!) så vill jag verkligen kunna släppa ALLT!

Fy vad tufft att säga nej till sitt drömjobb. Jag tror faktiskt inte jag skulle klara av det. Inte för att jag numera funderar över karriär utan för att jag mår bra av att ha något stadigvarande och något som jag trivs med.

zea - idag skiner solen! Ska nu sätta oss på altanen och äta frukost (sover alltid länge när jag är här). Det blir färsk baguette från boulangeriet och en torsade (i choklad). I eftermiddag blir det vinmässa. Känns helt ok att leva!

• Lapinette

Det är så skönt med fotvård. Har unnat mig det varje vår de senaste åren men då på Scholl för målade tånaglar är något min blivande inte gillar!

Ahhh, jag älskar denna onyttiga frukost som ändå har svenska inslag som skinka, hårdost, paprika och gurka till baguetten. Något hans mamma inte alls förstår (där är det bara marmelad som gäller). Faktum är att min mage mår bättre när jag är här nere och jag går alltid ned 0,5-1 kg. Vet inte varför för jag rör mindre på mig och äter mer.

Gemma - glöm inte bort att vi ska ha vår middag på tisdag ...innan du sticker!

På Valborg för 4 år sedan ringde O för första gången till min mobil och frågade om vi skulle ut och äta middag. Jag låg då på landet (Mariefred) på soffan och skrattade åt hans fråga. För mig är Valborg att stå vid kyrkan i Mariefred och höra kören sjunga vårsånger och sedan titta på majbrasan som är på en ponton i vattnet och se fyrverkerierna som skjuts upp från slottet. Jättevackert!

Men nu är jag här i Cannes. Sitter i bikini utanför och lyssnar på min blivande make när han läser om seder och bruk i Japan. Det är en av mina sista helger som ogift och hade någon sagt tdet till mig när jag fick det där samtalet för 4 år sedan hade jag bara skrattat och sagt...ja, har du hört den där om Rödluvan också??!!!

Svar på tråden Glamour, mon amour!