• Lapinette

Glamour, mon amour!

Ser att jag väntat aldeles för länge med att trycka på "posta inlägget". Ni får ursäkta...Lapinette hänger inte riktigt med i konversationen. Här har det varit att ringa till vimsig gubbe som vi ska hyra huset av till fransmännen (han har skickat en tredje inbetalning som är felaktig) och så druckit te och ätit en hederlig äggmacka med kaviar på (något jag inte kan leva utan).

Gällande musik är jag nog väldigt alldaglig. Gillar allt som det går att dansa till!! På vårt bröllop blir det väldigt mycket 80-, 90-tal, disco, latin, rnb och självfallet storbandsjazz à la Frank Sinatra. Men det som kanske är lite oväntat från min sida är min kärlek till gamla syntband så som Depeche Mode, Howard Jones, Thompson Twins etc. Ni skulle ha sett mig på den tiden!!!

• Lapinette

Hade nog lite både ock. Men jag klippte av mitt låååånga hår i högstadiet och gick omkring med en lång syntlugg med en vit slinga i (jag har mörkbrunt hår) och rakad nacke. Till det hade jag svarta byxor i storlek 42 (normalt är jag en 36:a) och så en favorittröja som gick i vitt, grått och svart. Så ball...tyckte jag! Men jag kunde även gå i härligt mintgrönt och rosa ibland och självfallet var det svårt att undvika axelvaddarna i alla plagg. Uuuuhhh, så hemskt!

• Lapinette

Åhhhh, nu har även den lilla kaninen anlänt till Stockholm (och överlevt påsken!). Vad härligt att komma tillbaka och all snön är borta! Trodde faktiskt aldrig det skulle bli vår i det här kalla landet.

Hur vi bor i Cannes. Aldeles nytt men litet (liten tvåa) på en av kullarna högt över Cannes på markplan med havsutsikt och så pool förstås.

Ha, ha...vad trodde dina vänner och släkt att de skulle få "normandiskt hål". Låter väldigt ätbart. Då tror jag att vår översättning var enklare då vi behöll en del utryck som Crepinette och annat. Svenska köket har ju en fördel att innehålla en del franska termer.

Vi ska förresten dit, Gripsholms Värdshus, på fredag och provsmaka lite rödvin. Samtidigt är svenska kocklandslaget där och sätter ihop sin middag som de ska tävla med på VM (tror jag att det var). Tänk om man kunde slinka in på den middagen.

Gemma du får säga vilken sorts mat du känner för att äta...jag har grym ångest över vart vi ska gå och äta efter vår pump i nästa vecka.

• Lapinette

Klassiska och vackra! Då förstår du hur det känns. O tar fram ringen emellanåt och låter mig titta och känna men den ligger fortfarande kvar i Cannes. Jag vill transportera den till Stockholm ... är orolig att den annars glöms bort till bröllopet (bra ursäkt va?!!).

• Lapinette

Hade tänkt något asiatiskt men kanske lite trist för dig som kommer från Shanghai. Tänkte mig något på promenadavstånd från SATS. Kommer säkert på något.

Här har vi tårtångest. Det enda som inte är bokat till i maj och det ena stället vi vill provsmaka på i helgen har stängt fredag - tisdag och det andra har fullt med bröllop den 20 maj. Snacka om att den där j...rans tårtan är otursförföljd. Vi har på ett annat ställe (där vi tänkte beställa den) fått fyra olika priser. Jag känner nu mest för att strunta i tårta...och dragéer (för min blivande får aldrig aschlet ur vagnen för att beställa dem).

• Lapinette

Och jag har också väldig enkla ringar. Den som ska ersätta min förlovningsring (den ringen får flytta till högerhanden för det går omöjligt att sätta en ring vid sidan om den) är en slät ring med en liten diamant. Ganska så rund i formen och diamanter ligger i ringen. Den nya har 11 diamanter som också ligger i själva ringen och har samma slags form som den första. Valde denna då de passar så bra ihop!

Förresten tjejer snö idag måste väl betyda strålande sol om en månad! (Vi gifter oss den 20 maj).

• Lapinette

Snääääälla Roslagsbrud tvätta inte bilen den 19 maj!!!! Jag vill ha sol den 20:e.

Jag har väldigt smala fingrar och många diamanter så det gick inte att gravera mer än namn och datum ...och så ett litet hjärta emellan. Det är bara att bestämma sig...diamanter eller gravering.

• Lapinette

Gemma - så du ska glänsa med nya skor på pumpen på tisdag! Själv köpte jag nya förra gången jag var hemma men det blev Reebok. Är så nöjd! Och visst finns det säsonger. Jag brukar normalt gå och kolla efter skor mitt i sommaren och då finns det absolut inga aerobic skor what so ever! Har försökt att lära mig att på sommaren så tränar man inte inomhus.

Roslagsbrud - visst är det jobbiga beslut man måste ta!

• Lapinette

Visst, det är det som är så skönt med den här tråden. Den handlar inte speciellt mycket om bröllop utan mer om kläder, mat och vardagsliv...som här är ganska så udda då vi bor i olika delar av världen.

Själv har jag "hängt" på BT sen i juni men nu på sista tiden mest på denna tråd samt maj-tråden men där handlar det bara om bröllopshysteri vilket jag är rätt trött på vid det här laget.

zea - lycka till! Svårt att få till något som passar alla i smaken. Själv har vi sluppit tärnornas klädval och istället totalt egenhändigt bestämt och sytt upp klänningarna till våra små tärnor.

• Lapinette

Vet att jag skrev att det är så skönt att denna tråd handlar om så mycket annat än bröllop men jag bara måste få skriva av mig lite. I helgen kommer slutspurten på vårt bröllopsplanerande.
    Fredag - möte med präst och vinprovning (ska välja rödvin)
    Lördag - möte med kontaktperson på restaurangen, sen prova lite tårta i Taxinge (fast jag är emot deras urusla service per telefon), danslektion och möte med toastmastern
    Söndag - lyssna på solisten och välja utgångsmarch (det enda vi ännu ej valt till vigseln)

Sen ska allt vara klart (om vi nu bestämmer oss för tårta... och skippar de där jä..ans dragéerna)!

Svar på tråden Glamour, mon amour!