• Lapinette

Glamour, mon amour!

Brud_juni2007 - vi har ju sån tur att vår präst kan franska så vigseln blir en blandning på franska och svenska. Det som hon inte säger på respektive språk står översatt i Vigselprogrammet. Vi har även ett vigselprogram helt på engelska och det blir något längre då hon endast kommer att hålla sitt tal till oss på engelska (för annars förstår vi ju inte båda två ).

Min bror är toastmaster och kommer att tala engelska men O's bror är hjälpande toastmaster för de som vill göra något på franska sidan.

Bordsplaceringen så kommer vi att ha hela franska släkten vid ett bord (runt) och den svenska vid ett. Vi kan inte sätta den franska familjen tillsamman med de andra då somliga av dem inte kan ett ord engelska. Vi sitter vid ett bord tillsammans med våra bröder + respektive och 2 kompis par. Sen blir det tre kompisbord där vi blandar friskt. Alla våra kompisar kan engelska...bara att en del är fega men jag vet att bara det måste så kan de!

Du ser...ytterligare ett lååångt inlägg från mig.

• Lapinette

Godnatt! Vi "ses" snart igen.

• Lapinette

Har nu delat på en flaska vitt Bourgognevin och gjort bordsplaceringarna. Vi har kommit på jättebra lösningar. Har även korrekturläst vigselprogrammen på 3 språk samt övat lite på att säga O, je déclare vouloir t'aimer, partager avec toi bonheur et adversité et te rester fidèle jusqu'à ce que la mort nous sépare. Inte mycket kvar att fixa inför bröllopet. Det känns såååååå skönt!

Hoppas ni hade en bra 1:a maj! KRAM

• Lapinette

Är det fortfaranade kallt i Stockholm?!! Svårt att föreställa sig efter bara några dagar här nere. Jag promenerade i en halterneck topp idag och har legat i bikini på altanen ett par timmar. Hoppas att värmen hittat till Stockholm i mitten av maj. Ok, det bör inte vara värmebölje men över 15 grader åtminstone.

Måste nog erkänna att jag inte har några problem att tömma en halv flaska vin. Den här helgen har det nog blivit mer än så vissa kvällar fast igår var vi riktigt lugna. Vi lät våra gäster få merparten .

Vi pratade också jättemycket i telefon i början. Kunde sitta 2-3 timmar och diskutera allt. Nu är vi något mer kortfattade men ringer fortfarande varandra minst 2-3 ggr på en kväll.

Vi räknar med att vår middag varar mellan 18.00 - 21.30. Både min och toastmasterns gissning. Det kommer inte att bli många tal och jag hoppas innerligt inte att middagen drar ut på tiden då dansen och själva partajandet är så viktigt för mig.

• Lapinette

Jag tar med mig värmen på måndag då jag åker tillbaka!

• Lapinette

Roslagsbrud - en ljus sommarkostym låter somrigt och passande i Roslagen. Då vi ska gifta oss i en ganska så pampig kyrka så ska min ha frockcoat i helsvart. Han fick själv välja färg på kavajen medan jag och tjejen i affären totalt övertalade honom om den grå/rosa västen. Sen blir det plastrong samt näsduk i silvergrå (där gick det omöjligt att få honom att ha rosa!!). Jag ska ju ha en rosa bukett...därför detta övertalande om lite rosa inslag.

Låter underbart att ha tillbringat helgen ute i naturen. Jag älskar att vara ute på vårt landställe (utanför Mariefred) men tyvärr blir det inte så ofta nu när jag bor till stor del här i Cannes.

Hmmm... känner igen mig i det där med "har inte sökt på evigheter". Min blivande chef ringde upp mig och erbjöd mig det här jobbet och mitt tidigare så var det min äldsta väninna som undrade om jag ville börja. Att jobba med en väninna är inget jag rekommenderar. Vi pratar inte med varandra längre och jag valde att inte bjuda henne på mitt bröllop fast jag var på deras för ca 5 år sedan. Men, men...livet går vidare!

• Lapinette

Egg and bacon är den enda matupplevelsen som kommer från England! Kan klart avstå från deras konstiga pajer och annat men frukosten deras har jag inget emot. Annat är det mot Japan där jag älskar deras mat förutom den otroligt skrämmande frukosten med små fiskar med huvud som tittar på en. Uuuuhhh!

Han hyr rubbet på ett ställe på Söder.
    www.cavaliere.se är märket han kommer att använda. Den rosa västen finns på bild under högtidskläder men bilden är så ljus så man ser inte mycket. O kommer se ut lite som bild 3 fast då men en svagt rosa väst och silvergrå plastrong och näsduk. Det blir jättefint!

Dörrmattor på IKEA låter skoj! Jag är glad att jag bor så nära IKEA att en sväng dit inte blir ett helt projekt. Fast numera (utan bil) blir det förstås lite bökigare.

Snart flyger mannen till London och jag blir ensam hela dagen och kvällen. Han tror att jag kommer att lida men jag njuter ju av lite ensamhet så det är ingen fara. Dock är jag så van att ha ständig kontakt med honom via messenger ... så där kommer det bli tomt.

• Lapinette

Själv blev jag ett gelehallon nu när min O åkte iväg till London för intervju. Han är så snygg i svart kostym, skjorta och slips och så har han fått lite färg på kinderna i helgen. När han sen sätter sig i sin otroligt snygga Alfa Romeo GT faller jag totalt. Vet inte varför, har alltid fallit för uppklädda killar. Normalt så går han alltid omkring i jeans och skjorta. Han är totalt skjortgalen (garderoben är full) och det ska vara svenskt - Eton.

Det där med furumöbler och skinn är säkert något som ligger kvar sen uppväxten. Dock har vi aldrig haft skinnsoffa hemma hos mig. Min lägenhet inreddes när jag flyttade in för ca 10 år sedan. Möblerna passar perfekt då vi (mitt ex) och jag tillbringade 6 månader i Stockholms möbelaffärer men visst hade jag valt något annat om jag idag skulle gå ut och göra om det. Modet och stilen förändras...dock har jag bestämt att inte köpa en enda ny pryl hem då jag snart ska flytta (har jag sagt de senaste 4 åren)! Lite nytt blev det ändå i och med stambytet.

• Lapinette

Roslagsbrud - inga dåliga komplimanger, humor och intelligens!!! Min föll för min bak ... något vi skämtar om då han först såg mig bakifrån i en trapp. Så snygg häck...sen fick han resten på köpet.

• Lapinette

Gemma, hallå!!!?? Så tyst här på tråden utan dig.

Hur har det gått med försäljning och alla tjejträffar? Här har inte mycket hänt mer än lite bröllopsfix hit och dit. Skickar nu ut lite påminnelser till alla vi har bokat för att se att de inte glömt oss.
    Nu är det snart bara två veckor kvar. Iiiii!!! Känns underbart och lite pirrigt.

Gemma, tisdag bokad. Ska vi ses typ 18:30 utanför Åhléns stora ingång?

Svar på tråden Glamour, mon amour!