• Lapinette

Glamour, mon amour!

I promise att det blir stora tuggor på onsdag natt då han anländer från Israel (jag landar onsdag förmiddag). Har inte varit ifrån varandra så här länge, 15 dagar, på myyyycket länge!

Nu ska jag iväg och prova vår bröllopstårta. Det blir tårta istället för träning och vin ikväll då jag är snuvig och känner mig hängig. Vill vara frisk imorgon så jag kan köra funk! TREVLIG HELG!

• Lapinette

Hej Gemma och alla ni andra!
    Här kommer man tillbaka efter en datorfri helg och har massor att läsa. Härligt!

Gemma - håller tummarna att det går bra med lägenheterna. Om det inte blir någon av de två ni tittat på nu så dyker det säkert upp en annan. Själva tittar vi inte ens på boende då vi inte vet vart vi ska bo. I helgen blev O erbjuden att jobba i Lund på sitt nuvarande företag. Vi får se?! Gemma, kan du tänka mig som skånska??!!

Härligt vårväder igår och snö idag?! April i ett nötskal. Kan inte med ord säga hur mycket jag längtar efter Cannes. Det har varit jätteskönt att vara "hemma" i två veckor men vädret har varit uselt. Åker på onsdag morgon och ser fram emot värme och förhoppningsvis sol. Ska bli skönt att ha långhelg tillsammans och bara få rå om oss själva.

Izunia - är du åter från St Anton? Hur var det? Förresten, jag kanske inte vill höra alla härliga detaljer om snö, skidåkning och solsken. Den här vintern har varit en urusel skidsäsong för vår del med avstängda vägar till bergen och när vi väl var i Österrike var det snöstorm i 3 dagar. Vi får se om vi tar en tur upp nu under påskhelgen (om det fortfarande finns någon snö kvar).

Förresten Gemma, när är du åter i Stockholm och hur länge tänker du då stanna? Provade klänningen igår tillsammans med halsband och örhängen. Den blir fin. Mamma syr nu även brudnäbbarnas klänningar och de kommer att se ut som två små karameller i rosa! Det är inte långt kvar för min del ... 1 månad och 10 dagar.

• Lapinette

Gemma - ja, jag får nog akta mig så jag inte blir uppäten. Risken finns då vi inte setts på 15 dagar. Mannen ringde precis från ett break på mötet i Israel. Han har suttit med någon japan så nu försökte han prata någon slags japanska med mig... lät otroligt skoj.

Så du rekommenderar Lund? O har tidigare haft en möjlighet att få ett jobb där via Texas Instrument men de anställde någon som var billigare. Jag har bara åkt genom Lund med X2000.

Izunia - ja så blir det vid dåligt väder...mycket sena nätter! Känner även igen det där med tvättbjörnseffekten. Har varit i Val d'Isère då jag och väninnan hunnit flaga 2 gånger på en vecka. Så blir det när vi nordbor törstar efter sol.

• Lapinette

Gemma, jag igen. Då innebär det att du är i Stockholm ca den 18 april till den 9 maj. Jag är i Cannes t o m 19 april och åker sen igen den 28 april. Den helgen är O i Stockholm och vi ska träffa präst, toastmaster/bror och lyssna på solist men någon kväll ska vi väl kunna få till det. Kanske träning och sen middag?

• Lapinette

Har ingen aning om vart vi hamnar men min man är i Israel på säljmöte och hans boss hade frågat om han kunde tänka sig Sverige och då Lund. Han har planer på att anställe en tekniker dit och vill inte att den killen ska sitta ensam. För mig är det ju betydligt enklare att hitta ett jobb i Sverige än i Frankrike och till en början kan jag ju pendla som jag gör idag. Dock vill ju helst min blivande inte stanna på det företaget utan söker ju sig något helt annat. Som sagt...den som lever får se!

• Lapinette

Hello girls!

Har nu landat i ett soligt, varmt, blommigt och aaaaaldeles underbart Cannes. Det är så vackert här just nu. Vandrade förbi så mycket blommor, gräsmattan är grön och solen skiner från klarblå himmel. Gissa om jag ser fram emot Påsken!

Min man anländer i kväll/natt från Israel och det ska bli härligt att få vara tillsammans igen. Jag känner mig just nu som en liten solstråle. Slängde av mig vinterkläderna och satte på mig en sommarklänning. Ut på altanen och ansiktet mot solen. Njöööööt!

Funderade över varför jag inte har flyttat hit än?! Det är är ju bara för underbart och vackert, vad gör jag i Stockholm? Hmmm...så tänker jag varje gång jag är här och när jag är hemma så älskar jag det livet...men inte klimatet.

Roslagsbrud - jag tror jag har pricksjukan men ska fråga experten (sambon) ikväll. Dock är jag rätt mörk i hyn så det syns inte lika tydligt på mig som honom.

Prickarna går på något sätt ann. Tyvärr har jag istället haft problem med min mage sen jag var sjuk för ca 3 veckor sedan. Igår fick jag en återattack och det var inte alls skoj! Min kollega tror att det är nerverna som spökar (bröllopet) medan jag tror att jag har en bacilusk som inte riktigt vill släppa taget.

Vad härligt det låter med påsk i Roslagen med en massa vänner. Fast just nu tycker ju självfallet jag att jag är på den bästa platsen på jorden. Hos min kära i Cannes!

• Lapinette

Gemma - så du kanske blir kines på heltid? Kul att höra så mycket positivt om Kina, nja kanske närmare Shanghai, då jag tidigare mestadels har fått höra negativa saker. Har själv aldrig haft någon längtan att åka dit utan nöjt mig med det jättekapitalistiska Japan istället. Men vi får se....en vacker dag så kanske jag sitter i Kina och njuter av det?!

Men just nu sitter jag i Cannes och njuter. Kan bara inte förmå mig att arbeta idag. Vill bara vara! Har nog redan tagit ut påskledigt och det där "inte göra något" som du Gemma rekommenderade mig. Gemma, har gått ned 2 kg så jag hoppas detta ger med sig annars blir det svårt att få klänningen att sitta uppe. Ska diskutera igenom de sista bitarna av bröllopet i helgen med O men resten av tiden lovar jag att inte göra mycket. Är bra på att slappa när jag är här. Ska sitta på altanen och äta långa och onyttiga frukostar med färskt bröd från Boulangeriet, vandra i bergen och äta medhavd pic nic och så ett besök på någon favoritrestaurang...i mina nyinköpta kläder och halsband (snö) från Stockholm!

Jag kommer till Stockholm på onsdag eftermiddag. O följer efter och landar fredag eftermiddag. Kanske få till en kväll veckan efter?

• Lapinette

Oj, fick visst med en oavsiktlig smiley. Så det kan gå!

• Lapinette

Gemma - min klänning är klar! Provade den i söndags och kände mig fin. Bara svårt att få en helhetsbild när man står där i bruna glasögon, osminkad med håret i en tofs. Mamma har broderat lite pärlor i olika storlekar på själva broderierna, bar så där lite lagom för att dölja vissa sömmar och för att "piffa" upp den lite. Det blev elegant. Sen fick jag igenom min sista strid och hon la ned klänningen en halv cm. Jag tyckte den var något för kort medan hon vill inte att jag ska snubbla på den i kyrkan.

Träning och middag låter som idealiskt! Normalt kör jag step för Lina på måndagarna och pump för Lena på tisdagarna...något som skulle passa. Frederico har ju visserligen på torsdagar men inte förrän 19:00 och jag reser 07:00 morgonen efter så jag bör nog åka hem och slänga mig i säng i hyfsad tid.

Beundrar folk som jobbar som "syrror". Själv är jag absolut inte "ta hand om" typen". Jag passar nog bäst sittandes med ett Exelark där jag kan lägga in siffror och planera framtiden. Visst låter jag som en mammut!!

Nu kommer min man för lunch på altanen!

• Lapinette

Vi prelbokar tisdagen den 25:e. Jag har en kurs på MUS kl 17:00 men den ska ju bara ta 50 minuter och sen väljer jag smink otroligt raskt .... vilket innebär att jag borde hinna till Stureplan till 18:05 och ta en biljett.

Fick precis ett mail från Hong kong. Verkar som väninnan som är gift med O's kollega (fransman) har fått en kanonjobb på EF. Skoj! Det verkar som det alltid löser sig...för eller senare. Det är ju bara så trist det där halvåret som man går arbetslös. Fast vad vet jag...har aldrig varit utan jobb och har heller aldrig chansat (flyttat). Jag är årets fegis!

Svar på tråden Glamour, mon amour!