• Lapinette

Glamour, mon amour!

P.S. Glömde säga att jag självfallet inte gick ut och åt middag med O på Valborg. Jag sa att jag skulle ringa när jag var åter i Stockholm och han trodde självfallet att han hade blivit vrålnobbad. MEN... jag håller alltid vad jag lovat så ett par dagar senare ringde jag.

Ahhh, och i år på Valborg kommer vi att grilla ute på altanen med en av mina allra bästa väninnor (hon som var med mig ut den kvällen jag träffade O). Sen dess har mycket hunnit hända. Hon träffade mr Right för 2 år sedan och har fått barn.

• Lapinette

Sorry zea, jag lovar att ta med det tillbaka den 8 maj. Sen kommer solen att lysa i Sverige ända framt till den 22 maj då vi åker på bröllopsresa.

Jag har städat lägenheten medan O har stäadat vinflaskorna dvs lagt dem i ordning och skrivit upp vad som fattas inför mässan.

• Lapinette

Gemma gör du grymma Cosmos...det är min favoritdrink...om vi inte räknar alla som jag inte minns namnet på hos Ljunggrens.

Det är skönt med en bror som är nästan 11 år äldre. Vi tjafsar aldrig. Vi umgås, uppskattar varandra och ger varandra ömhet. Hur härligt som helst!

Jag är uppväxt i förorten Fruängen utanför Stockholm och bor där fortfarande. Mariefred är där vi alltid har haft vårt sommarhus och det ligger ca 40 min från Stockholm sydväst...in mot Mälaren. Gemma, du bara måste åka dit och uppleva denna lilla sommaridyll, gå omkring bland det små husen, besöka slottet och se vår vackra kyrka. Om du hade varit hemma den 20 maj hade jag absolut föreslagit detta ultimata datum. Då hade du även fått smaka denna suveräna dryck Pol Roger!

Nu är vi åter efter 3,5 timma på vinmässan. Har besökt alla våra bekanta vinmakare men även några nya. Min O ville absolut lägga en budget innan vi åkte och det var ju en löjlig idé för den sprack ju med en gång. Vi är nu tillbaka och 21 flaskor rikare (eller ska vi säga en massa pengar fattigare). Ska ikväll dricka champagne (hur nu det ska gå efter allt vin) och äta hummer. Åter igen...livet är inte alls hemskt!

Gemma, ser fram emot att ses!

• Lapinette

Gemma - då gjorde du som mig ...fast jag ett par timmar tidigare. Gick in i alla möjliga trådar och kommenterade. Fast just nu tycker jag BT är ganska så trist...förutom denna tråd.

Det bidde inte mycket champagne igår. Jag klarade inte ens av att dricka ett glas. Vi stöp i säng kl 23:00 helt döda efter allt vin.

Men det blir desto mer champagne tills ikväll då våra vänner från Stockholm kommer hit. Vi ska börja med lite salami, oliver, nötter. Salamin köpte jag på vinmässan igår. Egentligen hade de stängt...självfallet såg vi inte på klockan utan stod hos vår favorit Sauterne säljare och drack...MASSOR! I alla fall vi ska grilla, äta taboulé, en massa grillade grönsaker, dricka vin och sen blir det en frukttarte med champagne.

Tackar för skålar och tankar på vår dag. zea - har säkert frågat förr men när gifter ni er?

• Lapinette

Hade för mig att det var i augusti men det är så många bröllop här på BT.

Jag undrar också ang Izunia men det ska ju inte ha varit några svenskar skadade. Hon borde väl vara tillbaka snart?!

• Lapinette

Detsamma Brud_juni2007 och ni andra - Glad Valborg! Njut av "vårvindar friska".

Här har vi laddat inför kvällen med en otroligt slö promenad och sedan meditation i gräset. Vi båda är otroligt tystlåtna och sparsamma med energin idag...kan det månne vara allt vin vi drack igår?

• Lapinette

Har nu skutsat hem trötta föräldrar och en pigg 10 månaders baby till Juan les Pins. Tänk att föräldrarna skyller på ett trött barn när de egentligen själva är de som är trötta.

Det blev en mysig kväll på altanen med rödvin från mässan igår och grillning. Har nu fått höra att grabbarna hade alvarssnack när vi tjejer var inne framför min dator och jag visade dig (Gemma) samt tårtstället vi har anlitat. Min väninna älskar sött!

Vaxning...nej tack! Inte bra för den stackars musen ...och sen när det växer ut igen så kliar det något förbaskat. Så ni diskuterar sex på era tjejträffar?! Vi gör det aldrig dock så är det ett ämne jag diskuterat mycket med väninan som var här ikväll. Hon är oootroligt frispråkig.

Visst blir det lätt så att man utlämnar sig en aningen mycket ibland här på BT. Man glömmer bort att det även finns andra som läser (förutom ni som är här och skriver på tråden).

Ha så skoj på Skansen imorgon! Min O ska förbereda sig för en anställningsintervju i London på onsdag så jag lär väl göra lite bröllopsfix och gå in här som vanligt. Men vi har sagt att vi även ska ut och ta en lång promenad i bergen.

• Lapinette

Godnatt Gemma! Ska nog också lulla till sängen snart. Har sovit otroligt mycket de sista nätterna och jag känner mig ännu inte helt utvilad.

O's intervju London är för jobbet i Paris. Vi får se hur det går...men han hade även en intervju nu i veckan utanför Nice. Tänk den som visste vart vi kommer att hamna i framtiden...

Är promenadberoende och det är så skönt att O också uppskattar detta. Vi är ute och går i skog eller berg varje helg jag är här nere.

Sussgott!

• Lapinette

Brud_juni2007 - låter underbart med blommorna och skorna! Jag brukar ha stor balkonglåda samt minst 4 stora krukor stående på golv och bord på min balkong men nu när jag pendlar är det en omöjlighet. Här i Cannes har vi en halvdöd bouganvilla samt en heldöd basilika ute på altanen. Min blivande har lite dåligt "minne" när det gäller blommor. De inomhus har dock mirakulöst överlevt.

Nerverna är helt ok. Dock var jag något nervig i påskas. Då kändes det som det fortfarande var så mycket som inte var fixat men efter vår förra helg (möte med präst, florist, restaurang, solist etc.) så känner jag mig cool. Nu ska vi bara printa lite program och helt bestämma den där tårtan så är allt klart! Jaaaah, så ska vi lära oss att säga, jag Katrin tager denna på franska (för mig) och svenska för honom...!

• Lapinette

Jag vet, jag skriver ibland aldeles för mycket så flera inlägg hinner emellan! Önskar jag kunde var lite mer kortfattad men jag har verkligen svårt för det.

Svar på tråden Glamour, mon amour!