• Pumpkin

2008 Sommarbröllop, tråd 2

Nu verkar det som att vår tråd försvunnit, så då tar jag på mig att starta upp en ny

Se så brudar, kom tillbaka!

• Svar på tråden 2008 Sommarbröllop, tråd 2
  • lillithsmamma

Cartesia så vacker.

inbjudningskorten kommer vi göra själva men hur de ska se ut vet jag ännu inte :)

• Pumpkin

Jag är lite inne på att hitta en tuff tapet att använda till mina inbjudningar.

• Mysan98

Ohhh Cartesia den klänningen är jätte fin!!!! Du kommer säkert bli otroligt vacker i den.

MsNordqvist jag var också inne på tapet ett tag ända tills jag insåg att jag inte hittade något vintrigt motiv (om jag inte valde en barntapet med snögubbar på... urk). Men jag tror att man kan göra ursnygga inbjudningar med tapetpapper. Hittade lite idéer på såna som jag blev superimpade av.

• Pumpkin

Mysan98

Jag hade tänkt mig nån medaljongtapet i turkost och guld kanske. Det vore läckert

• MrsNyberg2B

Coolt med tapeter.. Det hade inte jag tänkt på! Däremot hr jag suttit och bläddrat i min slöjddetaljskatalog och bara lääääääääääääääääääängtar efter att få sätt igång med förberedelserna! Det ska bli så underbart roligt! I går var det bara 2 år och en månad kvar.. Snart är jag inne i tid där jag kan säga.. om ETTår och elva månader.. Det låter inte lika långt som två år. Vi kommer förövrigt att ha varit tillsammans i 3,5 år när vi gifter oss, och jag visste också (som flera andra här) att det var min blivande make jag träffade, när vi sågs första gången. Det bara ÄR vi. Blir tydligare för var dag som går...

Jag har dessutom idag fått ett treveckorsvikariat! Helt underbart att ha ett schema att följa! Så bra, så bra, så bra! Me like! Sen börjar de långa semesterviken, och det är ju också bra.. Innan vi går in i dimman igen med timvikariat till hösten, men vad fn, nu är nu! Och på tisdag ska vi titta på en lägenhet (alltså i morgon) som ligger superfint, så man kan hoppas att den är lika fin inuti! Där ska vi ha ett helt rum för bara pyssel (och Btande).

Cartesia - Superfin klänning! Jag har just börjat fundera på om man kanske inte skulle ha en färgad klänning istället för vit. Man måste ju inte ha just vitt, faktiskt... Slog mig när jag surfade runt och tittade, och hittade så många fina klänningar - jag menar, hur ofta har man en klänning av bal/bröllopsklänningstyp? Inte särskilt (åtminstone inte jag) så varför inte satsa på den snyggaste man hittar, oavsett färg...? Är det fler som funderat på just det där med /en annan/ färg?

• Lanzara

Hej på er!! Oj vad tråden går framåt, och vilka intressanta diskussioner! Nu är jag uppdaterad efter att ha läst igenom måånga trådar! Vad roligt med lite nytt folk, välkomna hit!!

Har nästan lite dåligt samvete ifall jag inte hinner in på "vår tråd" och skriva varje dag... Men de e lite mycke nu, me dödsfall & sjukdom i min pojkväns familj. Men livet går vidare, och trots att så mycket vandrar i huvudet känner jag ändå att vi bara kommer närmare varann trots motgångarna!! (också hans familj och jag, känner mig nästan mer hemma där! ) Så något positivt kommer ju ur allt... Men hans far som är svårt sjuk i canser är det ju viktigt att inte "begrava innan han har dött"... Utan glädjas åt och besöka honom ännu. Men det känns så ledsamt att han inte kommer att vara med på vårt bröllop osv. (det är ju inte det värsta, men..)

Dessutom är det mycke i skolan nu de sista veckorna... Så jag hoppas att ni har överssende me mig och mina ofrivilliga frånvaron!!

• MrsNyberg2B

Lanzara - man kan inte vara tillgänglig jämt, och du har gott om väldigt bra skäl till att vara borta... TA väl hand om dig och familjen! Vi finns här närsomhelst... :)

Har hittat en drömklänning (igen) - www.mipaform.se/default2.asp

• Lanzara

Tack MrsNyberg2B, klänningen var dessutom jättefin, gillade spetsen!!

Cartesia - Din klänning var också jättevacker, gillade modellen... Blev lite nyfiken på en grej. Här är det ju mest tjejer som skriver och verkar bestämma det mesta inför bröllop angående färgteman, blommor och dekorationer mm. Men hur går det för er??!

Vi kommer att har varit tillsammans exakt 4 år ocj 1 månad när vi gifter oss, och 2 år och 11 månader när vi gifter oss. Det tycker jag inte alls att är för tidigt (SPECIELLT med tanke på att vi inte bor tillsammans innan!!!!!!!!!!!) Men med tanske på att jag är så ung vill jag ju ändå inte gifta mig innan 2008.

Mysan98 och ni andra - Jag är också väligt på G med att börja göra inbjudningskort... Men jag måste väl änta lite ännu! Skickade efter ett provexemplar från kortdesign.se och bestämde mig slutgiltigt för att vi skall göra egna!! Mycket mer roligt och personligt!! Tapet låter intressent... jag vet inte så mycket om dem ännu, samlar mest inspiraion!

• Mysan98

Vi har tillsammans bestämt så här att eftersom jag tycker att pyssel är så otroligt roligt så kommer själva planeringen av pysslet att styras mycket av mig. Vi har pratat om vad vi vill ha och vad vi inte tycker om och sen är det mitt jobb att leta idéer och pyssla fram prototyper och det är jag absolut inte ledsen för. När den stora pysseldagen kommer då vi ska göra alla inbjudningar och program så vet jag att han vill vara med. Det bor nog en liten pysseldjävul i honom också fast det är väl inte tillräckligt manligt att visa hela tiden *asg*

Vi har varit inne på massor med olika färgteman så till sist åkte vi till Panduro och stod och plockade fram papper och tittade och tittade. Det var mycket jämförande och tänkande och vi köpte med oss lite prover hem för att kunna tänka hemma också. Så det blidde ett jätte gemensamt beslut efter elimineringar.

Dessutom har min karl redan sprungit och tittat på kläder åt sig själv och ville att vi (jag :)) ska sy plastrongen i samma tyg som tärnklänningarna.

Tror att vi har nog gjort en hel del gemensamt fast jag står för surfningen och det är jag ju sååååååååååå ledsen över :) Jätte jobbigt att jag behöver hänga här på BT hela tiden ;)

• Mysan98

MrsNyberg2B nu blir jag riktigt avundsjuk - ett helt rum för pyssel.... *suckar* DET skulle jag också vilja ha!!!!!

Svar på tråden 2008 Sommarbröllop, tråd 2