• Pumpkin

2008 Sommarbröllop, tråd 2

Nu verkar det som att vår tråd försvunnit, så då tar jag på mig att starta upp en ny

Se så brudar, kom tillbaka!

• Svar på tråden 2008 Sommarbröllop, tråd 2
  • MrsNyberg2B

Cartesia - Jag tror den blir lika snygg i vitt! Minst... Inte några problem med det inte!

• MrsNyberg2B

Hej Zica, och välkommen hit! Som du märker är vi ett gäng redan.... :D

4000 kan ju vara ganska så mkt pengar för en del, men om ni å andra sidan planerar det redan nu, och så att säga har lite tid på er så kan ni ju tala om det för dom det gäller...

Ett annat alternativ skulle ju kunna vara att ni hade en bröllopsfest för vänner och så i Sverige, om ni t.ex hade själva bröllopet i Serbien. Då får ni ju dessutom två fester, och det är alltid bra med fest!

• Lanzara

Välkommer hit zica!! Här finns många vilt planerande 2008: -or!

Jag tycker att åtminstone de närmaste vännerna skulle komma på bröllopet!! Jag skulle iaf gå på ett bröllop där resan inte skulle kosta mer än 400kr (och ni har fixat oxh sånt...) Sen vore det kanske bra att ganska länge på förhand "förvarna" dem att det blir bröllop och var, så kan de på ett annat sätt ställa in sig på det. Dessutom låter det ju jätteroligt att åka på resa till ett bröllop med sina vänner....

• zica

Tack så mycket MrsNyberg2B!!

Ja jag märker att ni verkar nästan som om ni känner varandra =) Det kanske ni gör?

Du,jag har faktiskt inte tänkt på det. Det kanske skulle va kul ju=)
    Ska tala med gubben sen om det. Vi får se, vi åker mycket med han som äger bussbolaget så man kanske kan pressa priset liiiite till =)

Hur långt har ni kommit med alla planer då?

• Lanzara

...menade naturligtvis 4000kr, men i Finland blir det ca. 400? så jag tänker automatiskt om!! Dumma ni som inte valde euron!!

• Mysan98

Välkommen Zika. Jag är nog lite av MrsNyberg2B:s åsikt i alla fall med vår ekonomi. Men om vi båda hade jobb så skulle jag nog överväga att åka dit - lite beroende på vilken relation jag hade till brudparet. Det blir ju på samma gång en liten semester eftersom man skulle vara borta en hel vecka.

Cartesia jag tror också att den skulle vara jätte fin i vit - det hänger nog mer på hur tyget kommer att falla än färgen tror jag

• zica

tack Lanzara! =)
    Jo jag tycker det också vi har pratat med 2 par och dom sa att bara det finns strand och lite att se så var de absolut med!
    Och det förstår jag ju att de vill ha lite sol och bad och som tur finns det mycket av det där nere =)

Jag tänkte om man börjar förvana lite till hösten/vintern, då har de ett och ett halv år på sig att spara och planera..

• Mysan98

Hahahah Lanzara. Min blivande svärfar är från Åland och han har värsta problemen med valutan i Finland nu. När han ska ta reda på hur mycket sakerna egentligen kostar på Åland i svenska kronor så ovandlar han Euron till någon antagen kurs i Finska Mark för att SEN omvandla det till SEK. Slutpriset brukar sällan motsvara priset i Euro :)

• Mysan98

Asch ni skriver så snabbt att jag hela tiden ligger steget efter ju :) :)

• Lanzara

zica

Vi har bestämt datum, kyrka, festlokal (ej bokad), präst, ungefär hur många vi skall bjuda, bröllopsresa (vart), färgtema (nästan säkra), ATT vi vill göra egna inbjudningskort... mmm, vad mer?? Vissa saker är ju självklara för oss hur det blir så de kanske jag inte ens reflekterar över...

Hur långt har ni kommit?

Svar på tråden 2008 Sommarbröllop, tråd 2