• Princessa

vov

Bara nyfiken på hur många som har hundar här inne! Vad har ni för raser? I löööv dogs! :)

• Svar på tråden vov
  • Änglahund

Jag har ingen hund (ÄN!) men jag smyger mig in här ändå :)

Jag äääälskar greyhounds! Jag tycker de är helt underbara, med suveränt temperament..
    Här där jag bor är det jätteproblem med hur de pensionerade kapplöpningshundarna behandlas, så jag har börjat volunteera på ett adoptionsprogramm som tar in pensionerade greyhounds. Skall dit imorgon!! Åh, vill ha!

• Jenny brud

Imorgon åker vi för att träffa uppfödaren, och mamman, till vår framtida valp. Den är inte född än - ska komma om ca 2 veckor - så man kan ju inte vara säker på att allt går bra. Men vi håller tumarna... En irländsk terrier ska det bli. Upptäckte rasen för ett år sen och blev helt förälskad. (Har tidigare haft Engelsk Springer Spaniel och Schipperke.) Av uppenbara skäl kan jag ju inte lägga ut nån bild på "min" hund, men här är en länk till uppfödarens hemsida om nån vill titta. Tycker de är sååå fina!
    www.merrymac.se/

• R&F (1/7 2006)

Glömmde skriva: Under Tristan o Oliver (ja ni kan kolla resten av hemsidan åxå, men nu var det hundarna det gällde ;) )

• Setemberbrud06

Vi har världens sötaste lilla chihuahua, underbart söt, 1.8 kg så han är en liten minis...underbar..:)

• Princessa

R&F (1/7 2006)
    kan hända att jag har frågat det här av dej förr nån gång, men.. dreglar din cavalier nåt? Min dräglar rätt mycket, och jag vet inte om det hör till rasen eller ej. Och brukar din få attacker och lixom bara "grymta", som om det skulle va svårt att få luft? Min gör så..och när man känner honom på sidorna av halsen så känns det som två lite svällda knutar. Lite nyfiken bara, om det är vanligt eller inte..

• Rystall

Är dagmatte åt grannens beagel Oliver. Tyvärr är han så gammal (17 bast) och har fått problem med hjärtat så han skall avlivas nästa vecka

Innan var jag sugen på egen hund men nu känns det inte aktuellt längre. Det är ju rätt krävande och tidsplanering krävs hela tiden. Jag är visserligen rätt fri men ändå. Dessutom skall det bli fruktansvärt jobbigt när han gått bort.

• Alizzy

Princessa, jag har också en Cavalier som grymtar. Min får det när hon blir uppstressad och drar i kopplet. Blev jätterädd första gångerna det hände men nu håller jag bara för nosenhålen med två fingrar några sekunder och då brukar det gå över. Ett litet tips vi fick av vår dagisfröken.
    Min cavalier brukar inte dreggla "oprovocerat". Men om hon vet att hon skall få en godbit så kan det hända att hon dregglar.

• Majn

Jag har en Rottweiler, han är åtta år ny. Dock är han verkligen vår lilla bebis fortfarande...

• An1

Åååhh vilken roligt tråd :)

Vi har en liten leksaks-labrador (det är vad våran veterinär kallar henne...hihi). Hon är en blandras, labbe och nåt annat. Hon är från ett hund-hem, vi plockade upp henne 2:a Januari 2004. Har ingen aning om vart hon kommer ifrån eller varför hon hamnade på hundhemmet. Men hon är världens bästa, goaste och roligaste hund - vi kan inte vara utan henne.

Här är en bild:
    puppywar.com/stats.php

Vov-vov :)

Svar på tråden vov