• Princessa

vov

Bara nyfiken på hur många som har hundar här inne! Vad har ni för raser? I löööv dogs! :)

• Svar på tråden vov
  • lysmasken

Åh vad kul att läsa om andras hundar! Själv har vi en liten (äkta!) gatukorsning med cairnterrier, mellanpudel och pappilon i sig. Men han har mest fått cairnterrierdragen, både till utseendet och lynnet! :)

• Diddes sambo

hej.......... Jag älskar oxå hundar. Själv ha jag 2 hundar. En Tibertansk spaniel och en Akita.

• MiaVinterbrud

Har en afghanhund :)

• Netta79

An1:
    Vilken ljuvlig bild på din hund! Jag tycker bra om hundar, men ska nog inte skaffa en egen, föredrar katt. Men jag blir ju ändå charmad av gulliga hundar :)

• Too Be  gift nu

Jepp, 2 st har jag där hemma.
    Zeb - Rottweiler på 10 år och Ozzy - Rottis/Flat på 5 år.

Dom har en egen hemsida så om någon vill ta en titt så är det bara att gå in på:

vovve.info/zebochozzy/

• Tofflan

För några år sen (3?) år avlivade jag min 15-åriga bordercollie och jag saknar henne massor fortfarande.
    Tack och lov hade jag en hund till. Eller har fortfarande. En liten papillondam! Hon är 14½ år och har fått ganska många skavanker på ålderns höst som bla hjärtfel och gråstarr. När hon inte sover (vilket hon gör en hel del) är hon pigg och glad, om än lite senil.
    Jag är tacksam för varje dag hon är "frisk" och kan vara med mig, jag vet ju att hon är "lite till åren". Längre vill jag inte tänka just nu.

Lyckas jag länka så är det en bild (från 2004?) på min underbara minipappis Ronia!

www.sporthoj.com/forum/attachment.php

• R&F (1/7 2006)

Jo som Alizzy skrev så är det rätt vanligt att cavalieren får "inåtvändningar" o man gör så som hon skrev så försvinner det. Min cavalier dreglar när han är i miljöer där mycket andra hundar är och blir då osäker och dreglar.

• Izunia

Tofflan

Ronia var jättefin! Min gamla dam som är 15 ar är en riktig gatukorsning! Vet inte alls vad som är i henne, men man kan se papillon och nan spets! :)

Hon är väldigt piggoch frisk för sin alder, men har ocksa grastarr och börjar höra väldigt daligt..men det har gjort henne mkt lugnare än i yngre ar!
    Hoppas hon haller i sig nagra ar till.. Tur att jag har min lilla silky..

• Tofflan

Izunia

Tack! En del tar henne fortfarande för att vara valp! Det trots hennes gråa hår och ögon. Kanske beror det på hennes ringa storlek och brist på papillonpäls.
    Min fröken har också blivit lugnare på gamla dar, och "tack vare" hennes försämrade hörsel är hon inte lika åsk och skotträdd längre.

Har du ingen bild?

Fick förresten höra igår att två grannhundar utövat otillåten älskog och att det kanske förväntas valpar papillon/dvärgpudel... om de inte gjort något åt saken vill säga.

Svar på tråden vov