december 2006
December brudar var håller ni till??
December brudar var håller ni till??
Gifter oss oxå till nyår (Skåne)
Har problem med att hitta ett band som vill spela... hoppas i alla fall få tag på
en trubadur om inte annat.
Annars har vi inte kommit så långt med planneringen ...iik... men lokal, kyrka, frissa, fotograf, klänning är i alla fall fixat!
Hej på er! Jag ska oxå gifta mig i december, börjar vara skrämmande nära Läste om mardrömmen, har oxå drömt nästan lika...flera gånger. Undermedveten stress antar jag Är det någon som har tänkt ha enbart levande ljus i kyrkan?
Vi har tänkt att bara ha massor av levande ljus i kyrkan. Ska vara i en liten gammal stenkyrka och i altargången hänger det stora ljuskronor med enbart levande ljus i. Tycker att det är nog med dekoration, så vackert.
Hej alla nyårsbrudar... här kommer en till...
kul att det är så pass många som precis som jag och min blivande valt just nyårsafton.
Jag lääängtar verkligen, och nu närmar det sig ju faktiskt (med stormsteg känns det som )
Vad var det som gjorde att ni valde just nyårsafton?
Vi blev "officiellt" ett par på nyårsafton, och så vi ville göra vårt bröllop lite "annorlunda", eller mer vårt eget upplägg eller hur man nu ska säga, vi har aldrig varit på vinterbröllop så det kändes som om det blev annorlunda nog.
Och nyårsafton brukar vara vackra dagar med mkt snö.
NYÅRSBRUDAR!!! IDAG ÄR DET 100 DAGAR TILL VÅR BRÖLLOPSDAG!!! Shit, kan ni fatta??? Nu börjar den verkliga nedräkningen...
Mimsan75, Vi valde nyår pga av att precis som ni, vi ville ha ett lite annorlunda bröllop. Min sambo var först inne på att gifta sig till våren, men han var inte svårt att övertala
Dessutom är det alltid lite panika vad man ska göra på nyår, så vi tänkte att vi fixar festen, så slipper alla detta bekymmer!
99 dagar kvar...
Angående levande ljus i kyrkan ännu...jag funderar på fotograferingen...blir det dåliga foton när det endast är levande ljus -man vill ju ha bra foton som minne!! IIIIIIIIIIkkkkkk, va de ska bli mysigt/skoj/underbart/fantastiskt att gifta sig...CAN'T wait!!!
Tror det är svårt att få bra bilder i kyrkan oavsett då det för det mesta är dämpad belysning. Själv tänker vi ha mest levande ljus och det har vi meddelat fotografen om så han är lite förberedd.
Hur går det för alla?
Börjar ni bli klara med planeringen?
Jag sitter bara och väntar på svar nu fån alla gäster...*fnissar* Det är så spännande..
Skickade ut våra inbjudningar förra måndagen. 20 st har osat. Hihi. Vi har de stora grejorna klart men det är ju massa smått, hur man ska ställa borden (beror hur många som kommer), bordsdekoration, musiklista till DJ, vilka låtar i kyrkan o.s.v.
Igår var jag och fotade mig i underkläder till mitt secret album som den blivande ska få i morgongåva. Sååå fina! Trodde knappt att det var jag på bilderna. Mer gulliga än sexiga.
Kul att höra hur det går för er andra.
Vi var och provfotade oss i söndags, med vår fotograf. Han sade att hans kamera var så ljuskänslig att han kan få bra bilder, även i ljuset av ett stearinljus, det gäller bara att han ställer in rätt ljuskänslighet.
I lördags bestämde vi oss äntligen för våra ringar! Jag är så glad!
Det blir två stycken ringar till oss var, för vi är inte förlovade än... Vi får väl förlova oss på morgonen på bröllopsdagen i stället!
även här går det frammåt. imorgon ska vi träffa bargarn och diskutera tårta. ska även försöka att passa på att leta florist när jag ändå är nere på stan.
Vi har inte bokat mat och musik än!!! Så det är prio för oss! Förhoppningsvis löser det sig i veckan... Många detaljer att tänka på! MEN FASIKEN VA SKOJ!
Skönt att få skriva av sig lite här på BT, tycker att jag tjatar ihjäl mina kompisar med bröllopet
Nu har jag beställt min bukett. tror den kommer bli jättebra. :)
Vad ska ni ha för blommor i er brudbukett?
Min lilla dotter var med när jag köpte min brudklänning. Självklart provade hon en ursöt näbbklänning oxå som jag köpte lite i smyg samtidigt för hon så gärna ville ha den.Nu har hela familjen varit tvugna att gå dit i omgångar för att hon ska visa upp klänningen.Dom i affären undrar varför vi inte tar hem den...Tänk er själva. Hon kommer att vilja ha på sig den varje dag ända fram till nyårsafton. Hur snygg är den då? *skrattar*
Barn är underbara....
Har ännu inte beställt min men varit och pratat med en florist. Jag vill ha vita rosor i olika nyanser med lite vintergrönt i...
Lintuvirta, Förstår din dotter att hon vill visa sig i sin fina klänning
Har oxå köpt min och vill så himla gärna visa den för alla, men ska verkligen hålla på det så det blir lite mer "känsla" i kyrkan. Men de e inte lätt...
Tjejer hur ska ni göra med brudparets dans. ska ni valsa eller kör ni vanlig tryckare. om ni ska valsa vad för musik kommer ni ha. börjar få lit panik över det här måste ju börja öva lite.
Ingen aning....
Bokade ett band igår som ska spela och dom frågade. En av killarnas mamma (dom är ganska unga) sa att hon skulle ta tag i det så kommer nog låta henne göra det. Känns ganska skönt att slippa tänka på det med tanke på alla andra detaljer, brukar vilja ha mycket kontroll och är nogrann med detaljer, men det känns faktiskt ganska skönt. Det kommer säkert bli kanon...