• A.M.

När märker man av att man är...GRAVID???

Fru Villa Solglimt
    Jag åt Cerazette förut men blödde i princip kontant vilket inte var kul för någon - istället började jag använda p-ring. Ett jättebra preventivmedel - en lägre dos hormoner behövs, som dessutom verkar "lokalt".

Nåväl - denna tråd handlar ju som sagt åt att längta efter bebisar så nu slutar jag p-medelssnacket och påpekar att jag nu bara har 6 dagar kvar till beräknad förlossning. Ser ut som jag tvångsmatats med en jordglob modell större ... Längtar rejält efter bebis nu!

• A.M.

"blödde kontant" ska naturligtvis vara blödde konstant (att blöda kontanter hade man kanske inte beklagat )

• A.M.

Victoria80 & Jessie76
    P-ringen är en genomskinlig ring som man liksom bara stoppar in (inte runt livmodertappen som ett pessar utan in bara). Sen får den vara där i tre veckor, sedan tar man ut den och har mens en vecka sedan in med ny ring. Super! Om man nu inte vill bli gravid förstås.

Och så ser alla till att köra och gå försiktigt på väg hem - vi vill inte ha några halkskador på någon i vår äggtråd!

• A.M.

Angående massage och graviditet:
    Det finns visst en massa punkter på kroppen som om de masseras kan sätta igång en förlossning (och antagligen då också orsaka missfall). De punkterna ska en massör känna till och undvika om de masserar ett gravvo.

• A.M.

Hoppsan FruSofia där krockade vi!

• A.M.

Det finns massagebänkar med hål för gravidmagen så att massage skulle vara i allmänhet farligt kan ju inte stämma. Sålänge massören tar det varligt och vet vad han/hon gör så är det nog bara nyttigt!

• A.M.

Victoria80
    Jäpp jag hade nuvaring i nio månader. Det är en vanesak det där med hur det känns. JAg vande mig blixtsnabbt. Det är nog olika om killen känner eller ej. Min gjorde det, men han gillade det! Även jag tyckte att den hade sina poänger när vi hade sex. Den gav liksom bra friktion. Men man kan faktiskt ta ut den precis när man har sex, om man är noga med att sätta in den direkt efter! Som sagt så tycker jag att det var ett strålande p-medel!

• A.M.

Hej alla, och GRATTIS på födelsedagen till CicciL!
    Trodde ett tag i morse att bebin var på väg och att jag skulle lyckas göra gudfadern glad på hans födelsedag - men nej, falskt alarm. Suck. Bara att vänta ...

Hoppas du får en bra födelsedag Cicci - att du blir firad på jobbet och får hjälp med bilen också

• A.M.

Fast är du gravid så blir slemhinnorna superkänsliga. Jag blödde efter sex i början. Tror inte ens man behöver juffsa för att slemhinnorna ska börja blöda. Spännande när du väl testar dig! Håller tummarna!

• A.M.

Ja det vore så kul om någon av er järnladys plussade snart! JAg följer era ÄL, symptom och BIM med stegrande spänning! Och håller tummarna som vanligt!

Hoppas ni alla får en härlig helg. Vi får besök av min genommysiga svärmor så här kommer det vara toppen! KRam alla!

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???