• A.M.

När märker man av att man är...GRAVID???

Snart så.... :
    TROR att det är i v 13-14 - så jag tror också att när man väl blivit gravid är det bra att kontakta en MVC så snart som möjligt så att man hamnar i deras system med tidsbokningar osv - OM man nu vill göra NUPP-test ...

• A.M.

sweetstreet:
    Precis - den vet inte vad den går miste om när den väljer att ligga och brottas med mina revben ... Trots att bebins pappa försöker locka ut den mest hela tiden genom att viska om alla roliga saker de ska göra när den kommer ut ...

• A.M.

sweetstreet :
    Precis igen - till ditt andra inlägg. Man ska verklige fundera innan nupp-testet på vad man ska göra med informationen ... Och gärna vara överens om hur man går vidare. Mannen blev helt lugn efter vårt nupp-test, medan jag fortfarande funderade på fostervattensprov, fast jag egentligen inte vågade för att jag var rädd för missfall ...

• A.M.

sweetstreet:
    JA - vi löste det genom att pratapratprata hela dagen efter nupptestet istället för före ... Jag var liksom inställd på att få dåliga siffror så att det inte skulle finnas någon tvekan om att göra fostervattenprov. Istället fick vi jättebra siffror - vilket rörde till det i mitt huvud som är vant att bolla med "worst case scenarios"

• A.M.

_koko_:
    tror vi inte att det kan ha varit en liten nid-blödning i alla fall? Om det redan slutat? Konstigt annars!

• A.M.

_koko_:
    Men din ägglossning kan ju ha varit sen (eller körde du med sticka - minns inte?) och så kan det ta tid för ägget att ta sig till livmodern för att fästa ... HAde du testat? (Minns inte alla vändor här - det har varit mycket idag med Ciccis plus och Moppys snurriga gyn och allt annat ...)

• A.M.

Lessen:
    Oj - vilken situation du är i. Jättejobbigt. Jag tror visserligen att din blivande (?) man kan komma att ändra sig, låt det sjunka in lite i honom också. Är han redo att gifta sig med dig borde han vara redo att ta emot ett barn, ert gemensamma barn.
    Även om du inte trodde du ville ha barn förut så händer det mycket i kropp och hjärna när graviditetshormonerna sätter in ... Hoppas att det slutar med att ni båda vill! Kram och lycka till!

• A.M.

_koko_:
    Fast jag kan bara vanka som en anka.
    Ingenting är riktigt bekvämt - inte ens sitta ner för länge. Eller ligga ner. Kanske kan krypa runt på knä vara något men det ser så konstigt ut.

• A.M.

Nej CicciL, _koko_ och ni andra - jag är inte alls inne och föder. Däremot är jag så gravvotrög ibollen att jag knappt hinner med i era ordväxlingar, utan nöjer mig med att tjyvläsa ...

Bebin verkar leva i högsta välmåga inne i magen, var och tittade på den med ultraljud igår för att beräkna vikt och fostervattenmängd osv. En riktig liten tungunge tydligen. HAr inget hänt på fredag får jag tid för igångsättning nästa vecka.

Ni verkar vara på strålande humör tjejer! Kul att läsa!

CicciL - läste om ditt symptom med att känna konstiga lukter ... Inna jag fattade att jag var gravid fick jag sambon att hälla ut två flaskor fint vin eftersom jag med min kännarnäsa bestämt kunde kontatera att det var något fel på dem ...

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???