• A.M.

När märker man av att man är...GRAVID???

Räknar hon ut BMI? Det har jag aldrig varit med om! Varför då?

• A.M.

Jag går på MamaMia på Karlavägen, hos en barnmorska som heter Soheila. Jag gillar både MamaMia och min barnmorska väldigt mycket - tror det handlar mycket om personkemi och tur om man trivs ...

Till att börja med skulle jag rekommendera att ta en barnmorskamottagning som ligger bra till geografiskt, med tanke på hem eller jobb. Eftersom man hänger där en hel del, framför allt mot slutet av grav. är det ett väldigt rännande där. Bra att ha nära. Sedan får man som sagt hoppas på tur och personkemi - och man kan ALLTID byta, både barnmorska inom mottagningen och barnmorskemottagning helt och hållet.

BrudSommar: anledningen till att jag reagerade på BMI är att min barnmorska knappt vägt mig - några gånger kanske. Hon verkar mest avgöra med ögat om jag ser ut att må bra. En skön avslappnade stil. Men det kanske beror på hur länge de jobbat och hur säkra de är?

• A.M.

Moppy:
    Jag ska ploppa på Danderyds vanliga förlossning. Den verkar helt OK! Om man vill till BB Stockholm så ska man gå på antingen Barnmorskorna på Östermalm (Storängsbotten) eller Barnmorskorna i Gamla Stan. Det finns, TROR jag, en möjlighet att gå på annan MVC och sedan tigga till sig en plats imån av utrymme på BB Stockholm. JAg har personligen inte riktigt förstått tjusningen med BB Stockholm. De tar bara emot helt komplikationsfria graviditeter och så fort det händer något konstigt hamnar man ändå på Danderyds vanliga förlossning ... Eller har jag fel - någon som vet?

• A.M.

Dessutom tror jag inte att det spelar så stor roll VAR man föder utan hur förberedd man är med andning, avslappning, förväntningar och kunskap. Samt en aktiv och närvarande partner ... Sedan blir ju förlossning lite random i alla fall så lite tur får man också hoppas på.

Hade en skräckförlossning förra gången så nu håller jag tummarna för mig själv ...

• A.M.

Nej fruL inget på gång än så länge. Segt är bara förnamnet... Men baby due date inte förrän på tisdag så jag har väl egentligen inget att gnälla för ...
    Ska försöka hoppa på blivande maken rätt mycket i helgen för den sk färdknäppen, som enligt vissa ska få förlossningen att starta (stackarna - när de väl lyckats leverera pigga simmare så vi lyckas bli gravida så kommer vi jagande för färdknäppar också ... )

Nu ska jag in i köket och laga Coq au Vin. Mums!

Trevlig spökhelg på er tjejer!

• A.M.

Och jag - A.M. - är i 10e månaden hur bisarrt det än kan verka . Mn du behöver inte ändra, koko - jag hoppas på att snart vara nere på noll igen ...

• Meddelande borttaget
  • A.M.

Hoppsan! Skrev just ett inlägg som stoppades i filtret - vilken gammal snuskmaja jag tydligen är

Färdknäpparna går inget vidare - eller de har ingen verkan snarare. Har nu taktiken att ligga i en soffa och gnälla. Få se om det hjälper ...

(I tionde månaden p g a av att man räknas som gravid i 9 1/2 månad och de sista veckorna går ju då in i tionde månaden)

• A.M.

pirr!:
    Använd digitalt gravtest nästa gång - där man får svar GRAVID eller INTE GRAVID - betydligt mer lättavläst! Lycka till!

• A.M.

FruL:
    Visst bor ni i Sthlm? Gå till Love Store på Söder och botanisera - det är en lagom affär om man bara vill nosa lite utan att känna sig som värsta BDSM-proffset. Eller kolla in detas hemsida.

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???