När märker man av att man är...GRAVID???
Avtryckarfingret lite snabbt där ... Nåväl - det var ju min näsa det var fel på, inte vinet
Avtryckarfingret lite snabbt där ... Nåväl - det var ju min näsa det var fel på, inte vinet
Hejhej - vinkar tillbaka ...
JA jag säger ju det - vad gör jag här, vet att jag borde vara på Danderyds BB men B är ju helt samarbetsovillig!
Men tro inte att jag inte håller koll på att du ska testa dig på fredag _koko_! Tror på ett plus!!!
Vill bara säga hej till alla här ... Inte en chans att jag hinner läsa ikapp vad ni skivit den senaste veckan. Hoppas ni mår bra och håller igång i ägglossningstider!
I torsdags morse kom vår lilla bebisflicka - ÄNTLIGEN! 53cm och 4480g. Glad och snäll och len som en persika.
Man är kär!
Tack alla för grattis! Vi mår fint - är lite trötta o snurriga av allt nytt bara
Tack igen för grattis! Angående namn så har vi inte bestämt oss - ni får väldigt gärna komma med förslag. Det får gärna vara inte jättevanliga namn eftersom hon förmodligen ska få sin pappas vanliga son-namn i efternamn
Nå alla fantasirika trådtjejer: starka coola fina tjejnamn - tack
Hej alla igen! Tack för alla nya grattis och alla namnförslag. Bra förslag! Tyvärr har våra kompisar snott de allra finaste (Lovisa t ex) till sina bebisar/småbarn och man vill ju inte vara en härmis ... Jag tror det kommer bli så att vi ordnar omröstning när vi har rensat förslagslistan så att det bara är ett par, tre stycken kvar ... Då får ni vara med och rösta, ni som vill.
Ska underhålla er med en blodig förlossningsberättelse endera dagen, men nu ska jag lufta tuttarna för det börjar stöka och böka i barnvagnen.
Kram till er alla - lycka till med det ni håller på med: lossar ägg, är nygravida, väntar på BIM
Någon som är bra på tyska härinne? Fick ett tyskt sms förra veckan och skulle vilja svara - men fattar inte vad det står ...
Sms:et lyder:
"Was macht der Naxwuchs? Liebe Grüsse aus New York"
Språkexperterna???
OK! Tack i alla fall!
Äsch - jag gjorde en kvalificerad gissning och antog att det var ett tyskt ex som ville vet hur dert gick med min fortplantning - dvs om bebin hade kommit ... Så det har jag upplyst honom om nu - om det nu var det han ville veta Kanske är förvirringen total i Hamburg/New York just nu.
Så nu kan ni glömma mina tyskabryderier!
Jag vill bara säga hej till alla i tråden. Det är svårt att hinna med att hänga här några längre stunder nu ... Det är märklgt vad mycket tid som går åt till att mata, byta blöja och kånka runt på liten bebis ... Men hon är ljuvlig så det gör man gärna. Och nu har hon fått ett namn: Livia!
Till listan: hon är född 16/11.
Och snart är man kanske i barngörartagen igen eftersom jag redan glömt bort hur ont förlossningen gjorde. Så det är bäst att jag håller mig uppdaterad vad gäller Bisolvon, rosenrot osv ...
Kram till alla!