• nu är jag fruL

När märker man av att man är...GRAVID???

Eller:
    Äggsjuka aladåber- hur steker man dem?
    Desperate sexwives
    Jakten på det försvunna ägget
    Simmarnas kamp mot målet
    Gör kontorsstolen till en spermie centrifug...

Ja ni gissade det. Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 4000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???
  • sweetstreet

Japp!
    Kanske kan du försöka skicka FBI på tanten????????????????

Fast det kanske är bätte med CIA eftersom tanten väl är ganska "global"?! :?

• _koko_

Har ju inte sagt det viktigaste: sååååå kul att få träffa dig nenne!!! :p

Älskar våra bruncher!! :)

• sweetstreet

Mindre,
    det är väl bra att du sitter långt fram och tutar! :) Någon måste ju göra det också!!!!!! Så att alla som råkar gå ivägen hinner undan innan ni cyklar rakt in i de stackarna! ;)

Jag ycker dessutom att din cykelfärd denna gång låter så oliiiiidligt spännande!!!! Har gåshud, och det beror inte enbast på att det rasar in kalluft från fösntert brwedvid mitt skrivbord... ;)

• Liten med Mindre

Du är min hjälte koko! :p:p

Puss på er! Nu ska jag hem och få tiden att gå i tvättstugan.

• A.M.

Sweet:
    Grattis i efterskott säger jag med!

Det där med att ta reda på kön innan ... Jag ville ju det, men inte mannen - sen ändrade han sig, men då hade jag också ändrat mig - så vi kollade inte upp det. I och för sig lite spännande att inte veta MEN så småningom får man ju ändå veta. Jag menar, det är ju väldigt kort tid av ens eget och barnets liv som man INTE vet så varför inte ta reda på det. Om någon förstår vad jag menar ...

Det enda skulle väl vara att när man vet vad det blir kanske man gör sig en starkare bild av barnet, knyter ännu starkare band - vilket kanske blir ännu jobbigare om det skulle hända något? Så sa i alla fall en kompis till mig som ska föda om tre veckor och som både tagit reda på kön och bestämt namn.

• sweetstreet

Fy jag ÄR verkligena vudnsjuk.
    Nästa gång jag kommer till Sverige ska jag höra av mig och se ifall någon av er gulltjejer vill träffas?!

Fast antagligen kommer jag kmitt i semestertider och då brukar ju folk vara bortresta. Å andra sidan kanske ni inte reser så långt ni som är höggravida!!!??? ;)

Fast å tredje sidan så kanske jag inte kommer förrän ni alla ligger och krystar ut barn.... Och det lär ni ju inte vilja göra på typ Mornington hotells brunchbuffé?! :o

Äsch eftersom jag inte har den blekaste om när jag kommer till Stockholm nästa gång så är det ju helt lönlöst att sitta här och fantiser upp en massa olika scenarion ju!

*sweet funderar högt här*

• mugglesfan

AM: en sak som kanske bara du kan svara på härinne - hur blir sexlivet efter förlossningen? (Om du inte känner att det blir för privat.) Hörde att en del väntar till efter "kontrollen" som tydligen görs efter ca 2 mån, att allt är ok i underlivet. Är det så? Lite svagt kan jag förstå att man inte är intresserad av sex i ett par veckor tills allt har läkt men 2 mån? Fast tiden kanske går jättefort för man bara har amning i huvudet? Nu är jag nyfiken igen...

• _koko_

Ja, hon är ju nästan som tomten!! Hon är ju tom RÖD!! Det kanske är tomtens fru, som är avundsjuk på sin man?!! Finns det inga barn finns det inget jobb för tomten...

THAT'S IT!!!

• sweetstreet

Tack A.M!

Jo jag tror att det KAN vara så. Särksilt om man verkligen bestämmer sig för namn och så innan förlosningen.

Men jag tror även att det kan vara tvärtom också. Vissa som har förlorat barn sent under graviditeten säger att en stor del av sorgearbetet var att de aldrig fick lära känna sitt barn. Och vissdt, man kan ju aldrig säga att man känner barnet men kanske kan en viss "bonding" göra det lättare i vissa fall????

Fast det är jättesvårt att veta. Alla reagerar så olika i sådana krissituationer, och jag tror inte ens man kan förbereda sig själv för man kanske inte alls reagerar som man trodde man skulle.

• sweetstreet

Koko! Huvet på spiken!! :D :D :D :D :D

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???