• nu är jag fruL

När märker man av att man är...GRAVID???

Eller:
    Äggsjuka aladåber- hur steker man dem?
    Desperate sexwives
    Jakten på det försvunna ägget
    Simmarnas kamp mot målet
    Gör kontorsstolen till en spermie centrifug...

Ja ni gissade det. Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 4000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???
  • nenne78

vickan
    precis så var det! Jag sommarjobbade på flera avdelningar och de hade samma sorts maskin. På den ena avdelningen matade man med pulver i luckan. Men på den adra avdelningen var det tydligen automatisk insprutning - vilket jag upptäckte först efter att jag hade haft skumparty med alla tanter. Jag tar ju alltid lite extra diskmedel också (trots att jag är sån miljövän ), för att vara helt säker...

• Frejis

Nenne - vi behöver nog många nya här i tråden för att jag inte ska bli sist ;) men någon måste ju hålla statistiken i balans.

När bimar du? I början av månaden om jag minns rätt?

• nenne78

jupp, tror imorgon eller torsdag. Eller fredag. Eller... jag har ju haft så olika långa cykler så jag är alldeles snurrig. Men det borde vara imorgon.

• nenne78

Hur länge har ni försökt frejis?

• Frejis

Det blir två år i april sedan vi började med oskyddat s*ex. Även om man inte kan räkna med alla försök så borde det ha blivit något.

Har fått remiss till Karolinska Sjukhuset, får se vad de föreslår. Förmodligen blir det ivf så småningom.

• Liten med Mindre

NEJ! Vad trist Frejis. :( :( Jag som hoppades att koko skrämt bort henne. Men jag tror inte heller att du behöver bli sist. Bollen är ju i rullning hos er nu.

Och om det dröjer lite så hinner du ju låna alla mammakläder och babykläder som folk och barn hunnit växa ur.

Bestämde mig igår för att den dag jag blir med barn kommer jag definitivt inte hymla med att det tagit tid. Det är så många som går omkring och tror att det alltid tar på första försöket, att det är lätt att bli med barn. Och säkert många som undrar varför det inte fungerar för dem, och som inte har en tråd som denna att fundera i.

• fröken_inga

Hm, min chef frågade mig igår om jag planerar att bli gravid efter bröllopet. Jag ljög och sa "nej, absolut inte!". Vet inte varför. Kanske för att vi inte ens vill berätta det för våra familjer och vänner än, så varför skulle jag berätta det för honom? Men ändå, dumt att ljuga. Jag har ju nyss fått fast tjänst så jag behöver väl inte oroa mig för att jag skulle förlora jobbet, eller?

Skit, vad knäppt det känns. Ska jag knipa käft eller komma ut med sanningen? Jag kanske kan vänta tills vi är gifta och då säga att vi ändå bestämt oss för att skaffa barn. KÄnns som ett dubbelspel. Har jag någon skyldighet att berätta det för honom?

• nu är jag fruL

hejsan allla mins uper raringar
    Hur har ni det?
    Frejjan jag blir så ledsen över att tanten kommit. usch jag önskar så himla mycket att det kan fungera för er snart. USCH lider med er gumman

mindre: hoppas verkligen INTE att hon kommer till dig.

snartis: ha ha ha
    då lyckades jag stoppa mitt första mail bra. Jag förstår att du inte fattade någon ting. Skulle DU ha skrivit något dumt
    är du tokig!!!! det är du alldeles för snäll och rar för. Näe.....det var snarare elaka häxan fruLlan...
    jag har mailat igen. Du är min super raring så att du bara vet

kokos har mailat dig också med alla tips jag kom på på rak arm.

Om två timmar ska jag se Boris ihhhhhhhhh vad spännande!!!!!

angående kön så vill inte jag veta.

• Frejis

Håller med om det Mindre. Det finns nog många som försöker i det tysta och som känner sig uppgivna, ledsna, arga och deprimerade. I vårt samhälle bör ju nästan allt gå väldigt lätt och väldigt fort, men livet fungerar inte alltid på det sättet.
    Jag har inga problem att berätta redan nu att det inte fungerar, men gör ofta inte det med hänsyn till min man. Det är lite känsligare för honom, tror jag. Sedan har vi människor i vår omgivning som skvallrar lite för mycket och det avskyr jag :( typ ringer runt till alla och meddelar "nyheter". Att folk berättar om det för varandra har jag inga problem med, men äkta skvaller... nej tack :(

• Liten med Mindre

FruL - vinka till Boris från mig! Vad spännande!

Fru_Inga - enligt lagen har du ingen skyldighet att berätta för arbetsgivaren mer än 2 månader innan beräknad ledighet (har jag för mig att det var). Jag tycker inte att han behöver veta att ni planerar att försöka. Som vi har sett här inne så kan det ta låååång tid innan det händer något. Så, säg inget till chefen, barn kommer när de vill, inte när man planerar för det.

Lycka till!

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???