• nu är jag fruL

När märker man av att man är...GRAVID???

Eller:
    Äggsjuka aladåber- hur steker man dem?
    Desperate sexwives
    Jakten på det försvunna ägget
    Simmarnas kamp mot målet
    Gör kontorsstolen till en spermie centrifug...

Ja ni gissade det. Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 4000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???
  • Liten med Mindre

fröken_inga (inte fru, än), förlåt namnmissen.

• fröken_inga

Mindre
    Tack, skönt att höra. Det händer när det händer. DÅ kan han få veta

• Frejis

Frullan - vill gärna höra sedan hur det gick, det måste vara en otrolig upplevelse att se Boris/Borissa i magen :) jättekul :)

• BrudSommar2006

Har tagit en liten paus i jobbandet för att titta in här och se hur ni har det. Mindre, det här är ju olidligt spännande, snart kan jag inte jobba mer, mina tummar har blivit blå!

I går kväll skulle vi gå på en visning eftersom vi var borta i helgen och missade söndagen. Sedan fick jag sitta i bilkö i en och en halv timme för att komma ut ur Solna så vi hann inte dit, suck. Nåväl, det visade sig inte göra så mycket för nu är budgivningen uppe i alldeles för mycket i alla fall.

• pirr!

Heja Mindre!! Tant- far och flyg!

Är det någon mer som plussat sedan nyårsboomen? Var är närmsta lista tro?

Inget nytt här. Jagar ÄL med stickor men får aldrig någon böj. Har hållt på i 10 dar nu!

• Bröllopstokiig

Morning Girls!

NEJ inte mens för dig Frejis gumman! Fy vad tråkigt, nu blir jag ju jätte ledsen. Men vi får se det positiva att du och Koko kommer få IVF och ni får säkert söta tvillingar båda 2, någon måste ju få det enligt statistiken och jag tror på er. Dessutom kommer vi andra, precis som AM, vara kvar här för stöttning!!
    KRAM TILL DIG GUMMAN!

Mindre, jag tror fan att du har lyckats, det känns så i mig... Kommer i håg att A.M sa att jag måste vara gravid, innan jag ens hade testat och det var jag ju, så nu kör jag den varianten på dig!
    Håller verkligen tummarna för dig!

Här har en liten liten liten kula dykt upp !!!! Stod och drog in magen i morse framför spegel, men den nedre delen vill inte åka in Ha ha, sa jag inte att den skulle komma poff, bara för att jag ska till BM på torsdag. Men men jag går ju inte upp i vikt i af... så får kolla den biten i stället...

Vilket strålande väder vi har i Stockholm i dag, jag blir så glad när solen skiner från en klarblå himmel! Pigg & Glad! TJOHOOO.

Frullan, nu vet jag att du antagligen inte ser detta innan ditt vul, men jag önskar dig allt lycka till nu!
    Likaså till Snartis gumman som ska till sös! LYCKA TILL, det är underbart att se sina bebisar!

• Liten med Mindre

Äsch, vad synd med huset Brudsommar.

Håller med om att det är olidligt nervöst.

Dessutom är situationen olidligt trist/neggig på jobbet. Nya chefen är verkligen den sopprot han var på sin tidigare tjänst. Kommunikation är definitivt inte hans starka sida. Urk!

• Frejis

Cicci - har du fått en liten gravidmage nu, jättekul :) det kommer kanske börja synas på dig först efter vecka 20 (tänker typ vecka 23 eller 24). Ska inte säga att det är bra, men själv skulle jag hellre ta din platta mage :) än 25 kg övervikt. Men man får ta det man får :)

Tvillingar, ja du... min man skulle jubla över den längre föräldraledigheten (han vill vara hemma minst ett år). Jag förhåller mig lite med tveksam till det ;) halva jobbet när det gäller barn skulle vara gjort och det vore en fördel. Vi får väl se vad som händer framöver, för koko och mig :)

Jo tjejer har ni tänkt på det hur mycket tråden har förändrats sedan starten? Och hur annorlunda (och roligt) kommer allting att vara på sommaren och hösten, när trådbebisarna kommer? :)

Ni vet i alla fall vem ni kan ringa när ni behöver barnvakt :)

• Bröllopstokiig

Frejis: Ja gravidmage kanske jag inte ska kalla det, men en "bula" som inte vill åka in när man försöker dra in magen är stort för mig Men jag tror precis som du, det kommer inte synas på mig förrän i vecka 23-24 någon gång! Bombsäker på det, så då har man ju 6-7 veckor kvar.

Barnvakt!!!!!!! JA TACK!
    Mina svärföräldrar och föräldrar bor ju 100 mil T&R ifrån oss, så man är glad om någon vill ställa upp så man kan få gå på krogen och äta eller så i af.
    Vi som jämt är ute jag och maken, inte ute och festar till 05:00 på morgonen längre, men vi ätet ofta ute på krogen och unnar oss, kanske kan vara kul att få göra det sen med, någon kväll bara vi... SÅ jag ringer dig Frejjan!

• nenne78

ååhåhå det har jag missat - ska frullan IDAG och titta på Boris. SPÄNNANDE VÄRRE! WOHOO!!

fan jag har inte orkat börja jobba än och har upp över öronen med saker att fixa. Tur att kvällarna är långa och lediga och att inga barn behöver hämtas på dagis.

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???