• nu är jag fruL

När märker man av att man är...GRAVID???

Eller:
    Äggsjuka aladåber- hur steker man dem?
    Desperate sexwives
    Jakten på det försvunna ägget
    Simmarnas kamp mot målet
    Gör kontorsstolen till en spermie centrifug...

Ja ni gissade det. Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 4000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???
  • mugglesfan

koko: du har inte funderat på att söka för de där konspirationsteorierna?

Hoppas att alla förstod att jag tycker det är helt ok att vissa inte vill ta reda på kön, det jag skrev handlade bara om hur jag själv tänkte. Det är ibland intressant att kasta in en brandfackla här och höra vad alla andra tycker och se om det blir debatt. Det blir det oftast

• _koko_

Jag tror inte man får göra ivf om man är inspärrad på psyket så det är bäst för er att ni håller tyst. :D

• sweetstreet

Oj muggles jag har hört jätteolika varianter på "sex efter förlossning".

Har vänner som höll upp lite eftersåt eftersom det då gjorde ont och blödde. Men sedan satte igång rätt snart igen. Eftersom båda verklgien ville. :)

Men så har jag även vänner där detta med sex blivit ett ganska stort problem.
    Hon har INGEN lust. Alls. Och han tycker det är jättejobbigt. Han vill verkligen inte att hon ska känna sig "tvingad" till sex, men eftersom detta hållit på lääänge nu så tror jag han känner sig mer och mer desperat. Det är inte det att hon väggrar eller så, utan ibland så "går hon med" på sex, men tycker inte alls det är roligt, vilket såklart gör att han själv känner mindre lust och nästan har slutat ta initiativ längre. Så jag vet inte riktigt hur det ska lsuta. Hans a att han älskar henne över allt annat, men att han faktiskt funderar på om detta samliv är hållbart ifall hon inte ändrar inställning och det ganska snart.

• sweetstreet

I början tänkte man att det var beroende av hormoner och så, men det har nu gått typ 2,5 år sedan de fick barn!!!!! :o

Så jag förstår verkligen att han inte längre tycker det känns helt okej att inte ha ett sexliv med sin fru.

Fast jag tror detta är ganska ovanligt. Iallafall hoppas man ju att det inte är så vanligt.

Jag tror att de flesta av mina vänner kom igång hyfsat snart med samlivet efter förlossninge. Men jag tror även allt beror på vilken förlossning man har plus hur barnet är efteråt! Dvs de par som fått barn som inte sover på nätterna har naturligt nog inte haft så mycket lust eller ork till samliv så snart efteråt. Medan andra har små änglar som sover och då är det sklart lättare att hitta tillbaks till lusten snsbbare.

• A.M.

mugglesfan:
    Om sexlivet efter förlossningen ... JA, många väntar till efter efterkontrollen för att liksom få ett kvitto på att det är ok att tuta och köra. Och så får man ju hjälp med preventivmedel då också, vilket behövs eftersom amning INTE är ett preventivmedel. Själv fick jag tillbaks mensen sex veckor efter förlossningen.

Sexlivet efteråt är jättebra! (Vi väntade med "hela vägen" tills efterkontrollen - kändes bäst så eftersom jag ver rejält sydd.) Det är klart att man är lite trött och så men känsligheten är mycket större. Jag har alltid gillat sex - men nu mer än nånsin!

Beror säkert till viss del även på att jag denna gång valt en superman att ha barn med! Det är helt enkelt bväldigt mycket kärlek ... Och det mår ju sexet bra av också!

• sweetstreet

Ja koko!
    Schhhhsssssssssssssssssssss

Du måste prata med mindre bokstäver så att de inte kommer och tar dig....
    *viskar*

• nenne78

hohoho!!

Jack Russel terrier
    Jack russel terriern är en alert och livlig hund. Den kräver uppmärksamhet och har ett stort aktiveringsbehov. Den är lättlärd och lär sig ofta tricks snabbt. Älskar att vara utomhus. Jack Russel terriern är en glad, stolt, lojal och intelligent hund, men den kan också vara mycket envis och lite väl självständig. Jack Russel terriern är mycket hund i liten kropp. Ettrigheten och orädslan gör dem ibland aggressiva mot andra hundar och de drar sig heller inte för att utmana mycket större hundar eftersom de har lite problem med sin egen kroppsuppfattning. Den älskar att arbeta, men det måste vara rolig sysselsättning annars blir det trist och tråkigt något som den kompenserar med att hitta på egna aktiviteter som kanske inte alltid uppskattas av matte och husse.

• sweetstreet

Nenne! Hur tyckte du att brunchen var?????
    Blev du avskräckt eller glatt förvånad?!?! :)
    Du kan vara heeeelt ärlig...! :D

• _koko_

*viskar*

Nu måste jag bege mig, och i morgon är jag datorfri hela dan, så då kanske jag sluter upp med kvällspasset i stället!

• sweetstreet

okej! ha en jätteskön kväll. :)

*viskar tillbaks*

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???