• nu är jag fruL

När märker man av att man är...GRAVID???

Eller:
    Äggsjuka aladåber- hur steker man dem?
    Desperate sexwives
    Jakten på det försvunna ägget
    Simmarnas kamp mot målet
    Gör kontorsstolen till en spermie centrifug...

Ja ni gissade det. Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 4000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???
  • Snart så....

Ojj, nu har det börjat yra lite snö här söder om stockholm...
    Vill inte har ju sommardäcken på

Victoria80: tror att man har ÄL ca 10 ggr på ett år. Ingen aning om man spar äggen, då har jag 12 års äggproduktion att hämta igen hahhaa

• Victoria80

Skulle inte vara helt fel va´;-D

Snö i Stockholm, bättre än regn ivf!

• Liten med Mindre

Det snöade inget hemma i Tyresö, men när jag kom till Sundbyberg satte jag den i halsen. Sån där yrande irriterande snö. :( Vill ha stora, vackra flingor.

Förresten - blev förmodligen ledig 11 november. Flyttar resan till senare tror jag. Måste jobba lite på förmiddagen. Så sen är jag laddad för brunch. :)

• Jessie76

God morgon i fabriken

Victoria80 välkommen! Jag tror vi har liknande sits du och jag (fast jag är liiite äldre än du ) med två kids å vill ha fler! Samma det där med att tycka om 6, graviditeter och förlossningar Älskar det!

Någonstans läste jag att spermierna lever i 5 dygn, kan det stämma? Sen har jag undrat sen jag hamnade här (och blivit så där sjukt besatt ) - är det ingen idé att ha 6 efter ÄL? Borde ju inte vara det om man inte har nåt ägg? Men om dom lever så länge och man har 6 direkt efter mensen? Hahaha... Ja ni hör ju hur det maler i skallen på mig

Jag har faktist hört flera berätta att dom haft mens som vanligt och så vidare. En nära vän till mig åkte in med magsmärtor på julafton (hon e rätt stor i vanliga fall) och födde sin son, fast hon var bara i 6 månaden dock. Men hon ville egentligen inte ha barn, och var bara 17 eller 18 har jag för mig så..... Allt gick ju bra men hon skaffade aldrig fler iallafall.

Konstigt att dom säger att om man haft vanlig blödning att det skulle vara MF - lite sjukt med tanke på hur många såna som haft blödningar och ändå vart med barn. FÅR dom verkligen skrämmas så?!

• Victoria80

Jessie76

jag har oxå hört att spermier kan leva upp till 5 dygn. Hur gamla är dina barn?

• Victoria80

Jag känner också en tjej som fick väldigt ont i magen och åkte in med sin kompis på sjukhuset och födde ett barn!!! Lyckost kompisen som fick vara med helt otippat på en förlossning...(min dröm)
    Men hon hade haft mens varje månad!

När jag var gravid med mitt första barn så fick jag 4 blödningar...

• Victoria80

Nu snöar det här i Malmö!!!!!!!!!!

• Bröllopstokiig

God morgon gils!

Gode tid vad det snöar, jag tog bilen till jobbet i morse och det var snorhalt ut! Jag slirade 2 gånger, hualigen, inte sköj. Min man sa innan jag gick att om jag smäller så åker vi dit och försäkringen kommer inte täcka eftersom vi har sommardäcken på... så jag var ganska nervös...

Snart så.... Jag undrar och funderade precis som du ag Moppys graviditet och tror med att det måste vara så att ägget fäste på onsdagen, 5 dagar efter ÄL. Annars är det ju lite konstigt med symptom o så, eftersom man inte känner ngt igentligen förrän ett par dagar efter ÄL.

Själv då: INGA symptom alls. Men jag vet att det inte har tagit denna månad till 99%, så det är väl inte så konstigt. Frågade en kollega på jobbet i går som ska ha barn 15/11 ag detta med ÄL, hon sa att det är 2 dagar man är "befruktningsduglig" och har man haft ÄL utslag på stickorna så kommer ägget efter 1-2 dagar och lever sen ca 12h. Spermierna kan överleva 5 dagar, men det är inte vanligt, normalt är 2 kanske 3 dagar.
    Hur som helst, jag kommer inte ge upp hoppet förrän mensen kommer, det finns ju 1% chans att jag är gravid i och med att vi hade sex på kvällen efter ÄLstegringen (morgonen), he he he skam den som ger sig. Frågan är hur snabba simmare min man har och hur starka de är... kanske inte överlever lika fint som unga mäns, han är ju 37 bast... ja ja ja
    ÅÅÅÅ varför kan man inte få känna ett litet litet symptim, så man får upp lite hopp om inte annat...

Mindre, kul att du hänger med på brunchen! Det ska bli sköj! Jag tycker vi kör på brunchen på mornington hotel, på nybrogatan om vi inte kommer fram till något bättre, billigt o bra rekommendationer.

Välkomna nya tjejerna!

• Snart så....

Mindre: Roligt att du hänger med, du kommer inte ångra dig :D

cicciL: Ja nu är det bara att vänta till BIM. Själv känner jag fortfarande av bröstvårtorna och lite allmänt svullen i magen men inget annat..

• Bröllopstokiig

Snart så... Gud vad avis man blir, att du redan känner ngt i boobsen! Det låter lovande! Tänk att man kan känna det så tidigt, kul!!! Hoppas att du lyckas i allafall!

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???