• nu är jag fruL

När märker man av att man är...GRAVID???

Eller:
    Äggsjuka aladåber- hur steker man dem?
    Desperate sexwives
    Jakten på det försvunna ägget
    Simmarnas kamp mot målet
    Gör kontorsstolen till en spermie centrifug...

Ja ni gissade det. Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 4000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???
  • Junibrud -07

hej
    vi har försökt i 5 år och än har det inte hänt något :(:(:(
    undrar om det någonsin kommer att hända.
    tur att det finns ett så bra alternativ till alla oss som kanske inte kan bli gravida som adoption. då får man sin högsta önskan uppfylld samtidigt som man hjälper någon :)
    jonna

• Victoria80

sweetstreet, jag gillar redan denna tråd och måste erkänna att det är beroendeframkallande

Junibrud-07, jag kände ett par som försökte få barn i 8 år. Dom var helt förtvivlade. Dom gav nästan upp. Men så sa tjejens bror till dom att han hade fått tag i mirakel tabletter från ett annat land som han fixat till dom. Dom skulle ta dessa tabletter var 3 timme under ett antal veckor och sedan skulle dom förhoppningsvis bli gravida inom 3 månader.
    Saken tillhör att han bara hittade på och gav dom vanliga multivitamin tabletter.
    Men efter två månader blev dom gravida och efter fått en välskapt och vacker liten tös så blev dom gravida igen och fick tätt inpå en son.

En underbar historia, och jag hör många olika med tanke på min arbetsplats...
    Ge inte upp!

Kram!

• Victoria80

Har ni varit inne på planera barn och kollat ÄL? Tror ni det stämmer? För isådanafall kan jag typ,kanske bli gravid denna vecka! Hoppas,hoppas,hoppas...

Men så tänker jag; att om jag nu fått äran att få två barn så kommer jag säkert inte bli gravid någon mer gång...

Men,men vi får väl se...

• sweetstreet

Junibrud -07

Oj, så länge skulle jag aldrig ha tålamod att försöka. Jag skulle ha gått på adoption mycket tidigare tror jag. Tycker själv att adoption är ett superbra sätt att få barn på och skulle kunna tänka mig detta inte enbart som ett alternativ om man inte kan få biologiska barn. Det enda som känns jobbigt med detta är att det kostar så mycket.

• sweetstreet

Victoria80

Ja om du har ÄL nu snart så är det väl bra att passa på att tumla runt lite med den framtida pappan!! :)

• Snart så....

Godmorgon tjejer,

Ni är så flitiga på att skriva, HEJJA 5000 :D
    Moppy: Det kan inte vara så att det fäste på onsdagen?? Ägget brukar väl flyta omkring några dagar?

Nu till vädret, hur är det med snön hos alla?

• Victoria80

Godmorgon tjejer! Någon vaken?

Ska vara ledig idag m. min dotter för att hon har höstlov denna vecka. Skönt...

sweetstreet

Ja jag försöker få till det här hemma... Vi hade sex igår morse, och jag ska ha ÄL på lördag enligt kalendern här. Så jag måste nog lyckas få till någon gång till Eller så får man hoppas på super pigga och starka simmare!

• Snart så....

välkommen Victoria80 :)

Fler och fler hittar till denna roliga tråden.

• Liten med Mindre

God morgon! Hade en lugn kväll igår. Kanske lite synd med tanke på de ägg-diskussioner som försiggått här. Hmm...och inte hinner vi i kväll heller. Har massage inbokad och så ska väskorna packas inför en weekendtrip till Falun. Attans!

• Victoria80

Snart så...

Här i Malmö är det ingen snö... Men en massa regn, regn ,regn

Jag har tänkt på en sak; Jag har hört att alla inte ÄL varje cykel, utan att man kan hoppa över en ÄL då och då, men att det istället kan bli dubbel ÄL vid nästa cykel...
    Hmm, större chans till tvillingar!Och större chans till befruktning.

Är det så att när man äter P-piller att man "spar" på sina ägg?

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???