• nu är jag fruL

När märker man av att man är...GRAVID???

Eller:
    Äggsjuka aladåber- hur steker man dem?
    Desperate sexwives
    Jakten på det försvunna ägget
    Simmarnas kamp mot målet
    Gör kontorsstolen till en spermie centrifug...

Ja ni gissade det. Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 4000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???
  • mugglesfan

Grattis Vickan!!!

Själv har jag testat minus imorse trots större och svullnare bröst, ingen mens (dock en liten miniblödning igår på morgonen och lite brunt imorse), noll finnar, glatt humör och återkommande akuta hungerkänslor...

Jag veeet att jag skulle ha lyssnat på er och inte testat så snart men jag var så övertygad om att ngt var annorlunda. Fast jag är fortfarande glad (!) och inte ett dugg deppig. Har jag blivit galen istället?!

• nenne78

kul victoria 80! Grattis!!!

har haft lite ont i äggisarna, undrar om det är ÄL redan nu?? Hoppas det, för helgen började bra

Tycker tiden rusar iväg, men det är ändå så himla lång väntan mellan mens-ÄL-BIM, hur går det ihop???

Fast nu börjar jag bli irriterad på min man för han ska hela tiden kika vad jag skriver (nämen titta nu slutade han - puss )

koko - HAR DU TESTAT???

• Victoria80

Hej alla!

Tack för gratulationer!

Ja, det här var vårat enda och första försök. Fast det är jag som försökt. Min fästman ville hellre vänta till efter brölloppet men sa att blir det så blir det, men han har ju snarare försökt att inte det ska bli något.
    Vi båda är väldigt envisa...

Men så visade sig ett svagt lila streck igår och det är väldigt tidigt, så nu blir man orolig att det kommer bli missfall eller något.

Min fästman är i chocktillstånd! Han tror inte att det kan gå så snabbt och därför tror han att mina 3 tester (som jag hunnit ta...) som visat positivt är det fel på.

Han behöver nog smälta det hela...

• Eden-06

Grattis Victoria80. Du verkar jätteglad över det positiva svaret och det kommer den blivanade pappan snart också bli

Visst var det ni som planerade bröllop 070707 eller har jag fel?

• Victoria80

Ja, vi planerade bröllop 070707, men nu blir det väl uppskjutet till 2008 istället

Jag känner mig helt överlycklig!!! Känner mig som först gången, fast det blir trdje gången.

• Eden-06

Nu har ni ju det lilla pyret att se fram emot och sen bröllop 2008 - underbart

Så du har redan två barn sedan tidigare. Tror att många här försöker på första och därmed är mer nojiga över att det överhuvudtaget ska gå.

• Victoria80

Jag har förstått att dom flest här är på allra första gången.

Du då, Eden-06? Några barn sedan tidigare?

Jag är så fjantig, men jag jobbar i en barnvagnsbutik och känner ett stort plus till att jag kommer att köpa -07 vagnarna!!!

• Eden-06

Visst blir man arbetsskadad Har -07 vagnarna redan kommit? Vad vill du har för någon?

Själv jobbar jag på första barnet. Nygift sedan i sommras. Pluggar för närvarande men planerar ett uppehåll om det skulle bli en baby. Ska snart bli 33 år så det känns inte läge att skjuta upp en graviditet för utbildningens skull.

• Victoria80

Jag var på barnmässa i Köln i september och beställde in -07:orna. Jag kommer ha Urban Jungle, BugaBoo, Teutonia och ev. en Hesba.
    Ja, jag vet att jag är barnvagnsfreak, men jag kan inte hjälpa det... Har redan haft 18 vagnar...

Jag förstår att du inte vill vänta allt för länge. Hur var brölloppet i somras? Jag kan känna lite ångest för att jag inte går det sk "rätta" vägen denna gången heller.

• Victoria80

Glömde; -07:orna har börja droppa in lite smått... Som julafton!!!!

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???