• nu är jag fruL

När märker man av att man är...GRAVID???

Eller:
    Äggsjuka aladåber- hur steker man dem?
    Desperate sexwives
    Jakten på det försvunna ägget
    Simmarnas kamp mot målet
    Gör kontorsstolen till en spermie centrifug...

Ja ni gissade det. Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 4000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???
  • Lapinette

Storasystern - kunde inte gå in i helgen då det tar Tele2 4-6 veckor att flytta vårt abonnemang. Grrr.... Fast å andra sidan har inte haft tid att surfa då det varit totalt fokus på sovrumsrenovering. Måste ju ha det fint där så det blir några barn tillverkade .

• Storasystern

Lapinettem, Klart du ska prioritera sovrummet! Tänk om jag också kunde få göra det... Vi skulle behöva renovera vårt sovrum också. Men det får bli en annan dag... :(

• missZapon

Jessie76 - Tack för dina ord. Det är så svårt, jag vet inte om vi har fatttat rätt beslut. Det känns så förvirrat. Vi brrjade på att försöka få barn för tio månader sen, då hade jag ett vikariat som jag visste skulle ta slut någon gång under hösten, (önskan var ju då att vi skulle lyckas lite tidigare så jag skulle få barnet när vikariatet tog slut.) Naivt men det var drömmen. Jag slutade på mitt gamla jobb för ett tag sen och hittade snabbt ett nytt jobb som jag vantrivdes på. Men jag tänkte stå ut länge tills barnalyckan tog över, men det gjorde jag inte! Och självklart så vet jag att jag kommer känna när jag väl hittar ett jobb att jag självklart vill ha fast först sen när man fått fast tjänst så känns det så fel mot arbetsgivaren att bli gravid på en gång, så då ska man vänta ytterligare en tid. men jag tror inte att det kommer att bli så eftersom barnlängtan är större än så! Jag är bara rädd att sätta mig i en situation där jag är arbetslös för att ingen anställer en gravidkvinna sen är jag mammaledig och att komma tillbaka till arbetsmarknaden efter det känns ännu svårare.

Jag antar att jag tänker för mycket framåt precis som du säger men det här beslutet är bara fattat för den här månaden. Jag är så förvirrad angående det mesta just nu så jag ska nog bara avvakta ett tag med det mesta.

• missZapon

Dum fråga men jag är inte van med dessa ord, vad är NUPP-test?

Och mer exakt står BIM för? Hänger med på betydelsen men inte vad bokstäverna kommer ifrån *frågar man inget får man ingenting veta*

• ljuvlig

missZapon;

BIM står för *beräknad ICKE mens*

Men jag hänger på din fråga angående NUPP-test... Och så även vad VUL är bra för...????

• Jessie76

Som jag sa MissZ, jag förstår
    Hoppas verkligen att det löser sig och du hittar ett jobb nyss

NUPP-test är visst nåt dom gör av ren rutin söderöver (alltså inte här uppe i urskogarna ) så du får fråga nån som vet.
    BIM = Beräknad Icke Mens
    Nån term som är stulen från FamiljeLiv tror jag.

• Jessie76

Oj Ljuvlig, du var snabbare

VUL kanske det var som var rutin hos Er i Fjolldelen av landet *ler*

• Liten med Mindre

NUPP - nackuppklarningstest. Tror jag. Mäter en vätskespalt i nacken på fostret. Det finns en relation till risken för kromosomskador. Är ett alternativ till eller komplement till fostervattensprov.

• BrudSommar2006

Mindre - bra svarat! Förut hade vi ju AM som redde ut sådant här åt oss men hon är väl förhoppningsvis iväg och föder barn vid det här laget.

VUL redde vi väl ut här i tråden för inte så länge sedan men jag orkar inte leta upp rätt sida. Jag tycker i alla fall fortfarande att det kan vara skönt att få veta att fostret ligger rätt och inte utvecklas utanför livmodern som ju kan vara farligt för mamman långt innan riktiga UL är dags plus att man från v7 kan se att hjärtat slår.

• ljuvlig

Jag tror VUL är förkorning på *vaginalt ultraljud* som man kan göra innan det "stora ultraljudet". Men jag vill gärna veta mer,,,,,

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???