• nu är jag fruL

När märker man av att man är...GRAVID???

Eller:
    Äggsjuka aladåber- hur steker man dem?
    Desperate sexwives
    Jakten på det försvunna ägget
    Simmarnas kamp mot målet
    Gör kontorsstolen till en spermie centrifug...

Ja ni gissade det. Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 4000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???
  • mugglesfan

Kram _koko_: du är inte ensam kvar iaf..
    Jag tycker absolut du ska kolla med din remiss.

Visst svider det med alla de där som plussar så fort de slutar med p-piller men vi är ju några kvar i klubben-där-det-tar-lite-längre-tid...

Läste just följande på niomanader.se:
    » 30% Ägget blir aldrig implanterat
    » 20% Prekliniskt missfall, det vill säga innan graviditeten konstaterats
    » 20% Kliniskt missfall
    » 30% Fortsatt graviditet

Så man har verkligen tur om man blir på smällen på första försöket!!!

• mugglesfan

Oj, det blev lite otydligt. Detta är procent på vad som händer med äggen även om man har sex precis vid ägglossningen.
    Det är bara ca 20-30% chans att bli gravid även om man träffar ägglossningen spot-on.

Så fortsätt försöka girrrls!

• mugglesfan

sweet:

Ja jäklar, det provet klarade inte jag heller. Borde man inte kunna hitta svaren på internet - allt finns ju på internet nuförtiden.

Jag tror inte ens min man skulle klara provet men han övar stenhårt på att verkar
    "Det blir när det blir..." Jojo, han är ju inte alls intresserad av när jag får mensen, nänä...

• mugglesfan

Ibland funderar jag på exakt hur fokuserad jag skulle varit om jag inte hittat den här tråden (el ja den förra rättare sagt, som fö dök upp _precis_ när vi hade börjat försöka). Hade jag varit mer om jag inte hade haft koll på ÄL, stickor, aladåber mm el hade jag varit ännu nojigare för att jag det inte funkat. Dvs ökar det el minskar det nojan att veta att endast 30% av sexeriet leder till graviditet???

Hursomhelst - görkul att hänga mer er, alla möjliga i NYC, Japan, Gävle mfl...

• sweetstreet

Muggles,

Ja visst tror jag att denna tråden triggar åtminstone mig lite mer.
    Kanske hade man varit coolare utan. Fast betydligt tristare hade varit ju!!!!! Så det är det värt! Och så är det inte helt fel att ha några att deppa med när det inte funkar.

• sweetstreet

Ja och det är inte helt illa att vi är en otroligt internationell tråd! :)
    Som du ju skrev Muggles så har vi täckt in både Europa, Asien och Amerika! "Bara" Afrika och Australien/Oceanien kvar väl???

• sweetstreet

Min man försöker också var cool och relaxed. Fast visst jag ska erkänna att han är rätt relaxed jämfört med mig, men vem är inte det (utanför denna tråden alltså! ;) )
    Fast han undrar ändå över när jag ska ha mens och tidigare har han aldrig haft något som helst intresse av detta, så jag gissar att han faktiskt funderar han med.
    Fast hans teori är att jag "spottar ut" hans simmare och det är därför det inte blir något. Fräckt va! Lägga allt på mig! ;)

• _koko_

sweet - Mmmmm, marshmallows... Min sambo bara tittar på mig och skakar på huvudet när jag vill köpa sånt. :D

Har precis gråtit av mig ordentligt, känns som att det behövdes. Tur att min älskling satt och klappade mig på huvudet.
    Usch, vad lågt det känns just nu. Jobbigt på jobbet, jobbigt med det här, jobbigt jobbigt...

Där ser du fruLlan - väldigt tillfälligt mitt käcka "bebis kommer när det passar den"...

• _koko_

muggles - tack. :) Lägg till min endo och det är inte så många procent kvar alls...

• mugglesfan

_koko_: men jag hoppas du kan få hjälp med ditt endo. Och när du fått hjälp ska du väl ha samma chans som alla andra. Plus att jag läste att 60% av de som har endo inte har svårare att få barn än andra. Ja ja vet det blir en massa procent hit och dit men det är ju enda sättet att se ljuset i tunneln...

Shit, jag har just räknat ut att min NNÄ är på nyårsafton! Hmmmm, kan bli svårt att få till det full och go?! Gå hem tidigare från nyårsfesten för att göka? Ursäkta, trevligt det här, men vi måste hem och göra barn nu...

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???