• Eden-06

När märker man av att man är...GRAVID???

Hallå att aktiva i babyfabriken

Har inte haft möjlighet att söka artiklar om förkylning och befruktningsmöjligheter än. Har dock smått frågat mig omkring om någon vet. Har fått svaret att vid en dunderförkylning kan ÄL förkjutas och ev helt utebli. Skulle man dock bli förkyld under ÄL blir det inte svårare för ett befruktat ägg att fästa. Det är först när man kommer in på sjukdomar som tex Cystisk fibros som man pratar om svårigheter. Den sjukdomsbilden inkluderar segt segret överallt inklusive vägen för mannens tappra simmare. Tog med detta för det stödjer teorin om att Bisolvon säker gör susen.

• Eden-06

Var sååååå lite så

Kläck du ägg bara och sätt igång och ruva nu

När är det du har BIM nästa gång? Fått för mig att du är veckan efter mig. Själv har jag BIM i mitten av nästa vecka.

• Eden-06

Jag låtsas att jag inte nojar (går inte så bra kan jag säga )

Hade full böj på ÄL-testet den 8/11. Känner inga symtom alls. Brösten är tom mer oömma än de brukar vara tots att jag klämmer och klämmer Inbillade mig igår att mina kärl på brösten syntes tydligare.

Har i alla år alltd sagt OM vi får barn. Någonstans har jag alltid varit rädd för att det inte ska bli något och vågar knappt hoppas nu.

• Eden-06

Gulle er

Man hoppas och hoppas men det är precis som frulan säger - bara man visste att det skulle ta sig så småningom så kunde man slappna av.

• Eden-06

Grattis Victoria80. Du verkar jätteglad över det positiva svaret och det kommer den blivanade pappan snart också bli

Visst var det ni som planerade bröllop 070707 eller har jag fel?

• Eden-06

Nu har ni ju det lilla pyret att se fram emot och sen bröllop 2008 - underbart

Så du har redan två barn sedan tidigare. Tror att många här försöker på första och därmed är mer nojiga över att det överhuvudtaget ska gå.

• Eden-06

Visst blir man arbetsskadad Har -07 vagnarna redan kommit? Vad vill du har för någon?

Själv jobbar jag på första barnet. Nygift sedan i sommras. Pluggar för närvarande men planerar ett uppehåll om det skulle bli en baby. Ska snart bli 33 år så det känns inte läge att skjuta upp en graviditet för utbildningens skull.

• Eden-06

Bröllopet var underbart. Jag tror inte det finns någon "rätt väg". Det finns för-och nackdelar med vilken väg man än väljer. Det är bara att köra på utifrån ens egna förutsättningar och göra det på sitt sätt.

Då får man passa på att fråga en barnvagnsexpert - Vilken är den bästa vagnen tycker du?

• Eden-06

Är det bra vagnar eller är snygghetsfaktorn den övervägande?

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???