• drömbrud

Cambridge Kuren

Vart tog Cambridge kuren trådar vägen!?!? Hittar dem inte..

Börjar på renkur imorgon, 3veckor...

Någon annan?!??

(De som vill komma med inlägg om at äta varierat och rätt kost bla bla bla ber jag att inte ens lägga ner sin tid på att skriva ett inlägg här, jag är ute efter fler "Cambridgare" och inte andras åsikter om min "batnings metod". Tack.)

• Svar på tråden Cambridge Kuren
  • Buslinna

Vegetarian,
    När kroppen får brist på kolhydrater att använda till energi och i stället omvandlar proteiner till energi (ketos) så ökar produktionen av ammoniak. Man kan också lukta aceton - ffa andedräkten.

Jag kan inte nämna en specifik källa utan har hört det från flera olika håll under de senaste två åren. Men googla på "ketos ammoniak" så får du upp en del länkar, vissa mer seriösa och mindre spekulerande än andra. :)

• drömbrud

tina4

Känner igen det där.. hmm.. mina "kluttar" här som harpluttar! Hahahah!

• vixen not a tramp

Blande psylliumfrö i shaken, funkar fiiint!

• Buslinna

Kul att det funkade Mia.Maria!

tina4,
    Jag har inga andra förslag än de jag redan givit. Men psylliumfrön funkar mycket bra, som sagt. ;)

• vegetarian

För mig har det "lossnat" (jag klagade ju för ett par dagar sen på min tröga mage . Nu fungerar det riktigt bra igen (utan att ha tagit ngr frön). Men man kan ju även använda sig av linfrön, vet inte om ngn tipsat?
    Jag har rört på mig mer än tidigare och druckit extra mycket vatten så det kan ju bero på det

Idag är det dag 17 på ren, tycker att "mat" inte längre frestar det är som om man blivit avvänjd. Det känns som att "mat - det är inget som jag använder" typ som man kan säga när ngn frågar om man vill ha en cigarett; "Nej, jag röker inte." Jag kan säga: "Nej , jag ÄTER inte."

man får väl se upp så man inte tappar greppet...

• Tanja.M

Hej tina4

Jag har ett förslag.
    Blanda en stor sked bikarbonat med 2 dl vatten. Efter att du har druckit det ska du dricka 2 koppar ljummet kaffe. Jag lovar att det funkar.

Lycka till.

p.s du hittar bikarbonat på krydd avdelning.

• drömbrud

81.7 !!!!!

Det rör på sig igen!!!!!!!!

• vegetarian

Kul Drömbrud!

Här går det sakta...men jag klagar inte för nu börjar det MÄRKAS verkligen att jag minskat...

Ha en bra fredag alles!

• Buslinna

Jag är mitt i "månaden", men hade gått upp två hekto i morse jämfört med i går! Vad handlar sånt om?? Midjemåttet hade också gått åt fel håll och jag har inte fuskat det minsta - endast kranvatten och CB. :(

Hoppas verkligen, verkligen att jag gått ner det - och lite till - i morgon, när det för övrigt är dags för min första veckovägning ...

• vegetarian

Buslinna:Har hört av andra att mensen kan göra att man lägger på sig mer vatten och svullnar. Så ingen fara - desto roligare nästa vecka!

Svar på tråden Cambridge Kuren