• drömbrud

Cambridge Kuren

Vart tog Cambridge kuren trådar vägen!?!? Hittar dem inte..

Börjar på renkur imorgon, 3veckor...

Någon annan?!??

(De som vill komma med inlägg om at äta varierat och rätt kost bla bla bla ber jag att inte ens lägga ner sin tid på att skriva ett inlägg här, jag är ute efter fler "Cambridgare" och inte andras åsikter om min "batnings metod". Tack.)

• Svar på tråden Cambridge Kuren
  • Buslinna

Min tar 450 kr, och då levererar hon direkt hem till mig. :) Mycket smidigt.

Mastermind,
    Hoppas att de är riktigt goda!

• janna24

hej...

vad duktiga ni är......själv har jag haft ett uppehåll sedan fredags och ska köra på imorgon igen....

kämpa på....

har inte kunnat läsa om fes de senaste dagarna....har jag missat något eller har hon inte lagt in några inlägg

• Lelle!

hejsan alla!
    har varit borta i helgen men nu är jag tillbaka och kan skriva. läste några trodde att jag var en kille!? men det är jag inte, jag är en 19 årig tjej. imorgon (måndag) har jag gått på ren kur i en vecka. ska väga mig imorron, ska bli spännande.
    jag är inte särskilt hungrig, men jag har ett jätte godissug! fansiserar om muffins, choklad och annat onyttigt. känner nån annan också ett sug efter godis och sånt, försvinner det??????
    mvh lelle

• tina4

Hej igen,
    Intressant att importera, men på ebay har jag fått nobben då de hävdat att näringsrekommendationerna skiljer sig åt mellan länderna.

Nu har jag varit på "ren" kur i 7 dagr, men det har varit en avvikelse som jag hade planerat igår kväll. Jag åt nog knappt 100 g fläskfile och litet isbergssallad o tomat, beräknade att det skulle röra sig om ngt gram kolhydrater och ca 150 kcal och det kan rimligen inte förstöra hela kuren. + 1 glas rödvin... Idag ett 75 min kombipass muskel o aerobic. Jag gjorde likadant förra gången för 3 år sedan på sk ren kur o tappade ändå ca 4 kg på 10 dgr. Idag o framöver har jag varit lika strikt som tidigare i veckan. Vi får se...Den här gången ska jag härda ut längre också.

Ngn som har bra erfarenheter av strikt kombinerad kur, dvs 3 påsar o litet protein o grönsaker som ett mål? Hur mkt går man ned?

• Mastermind

Minus prick 7 kilo första veckan. :D

Lelle! - Mitt sug har tyvärr inte heller försvunnit än. :( Det försvann jättesnabbt första omgången jag gick på CK, men det sitter fortfarande i efter en vecka, nu. Jag var SÅ nära att äta ugnspannkaka igår och sticka ner till videoaffären och köpa godis. :( Men jag höll ut! Och fick sota för mitt nästan-misslyckande; inatt drömde jag att jag åt och jag vaknade med världens sämsta samvete. ;)

Hoppas, hoppas, hoppas det går över till lördag, då jag fyller år. Annars är det nog lätt att "unna" sig nåt bara för sakens skull..

• tina4

Minus 7 kg på en vecka är ju nästan helt ofattbart! Min konsulent hade rekord på en tjej 19 år gammal på 6 kg,och 8 kg för en man. Det är helt fantastiskt! Gratulerar! Själv får jag nog nöja mig med 3 kg!

• Lelle!

hej hej, vägde mig imorse och vågen visade exakt minus 7 kg första veckan! så skönt!

så här ser mina siffror ut nu:
    startvikt: 85,0 kg
    aktuelle vikt: 78,0 kg
    mål: 65 kg
    ålder: 19
    längd: 173

Mastermind: känns skönt att höra att fler känner sig efter sött. jag åt verkligen onyttigt förut, missbruka godis och onyttig mat. så det tar nog ett tag innan man blir av med dem tankarna. men jag har märkt att cambridge är det bästa sättet för det.
    jag drömde också om mat och att jag åt, haha. bättre att göra det i drömmen än i verkligeheten!

• Mastermind

Lelle! - Vad kul att vi har samma nedgång. :D Men du väger långt under mig ändå, så din viktnedgång är _verkligen_ imponerade! :)

Jag har druckit Fun Light hela veckan och inte riktigt kommit in i ketosen enligt stickorna jag har (ska ha +++, men har bara får + och ++), kanske sötsuget beror på det? Idag känns det lite bättre redan och jag tänkte undvika Fun Light ett tag för att se om det gör skillnad -redan alldeles nyss fick jag nämligen +++ på "ketosstickan". :D Har tuggat tuggummi också, ska försöka undvika det nu också, men det är skönt att få tugga på nåt ibland (både för själva känslan och andedräkten.. ). Kunde göra detta + äta Läkerol förra omgången, men man kanske får olika förutsättningar för varje omstart?

Hur som helst så verkar det ju bli bättre nu. :)

Jag drömde häromnatten om att jag åt pommes frites som jag JÄTTEgoda. :D Så det är kul att kunna "äta" i drömmen. ;) Mindre kul när skuldkänslorna kommer dan efter, dock..

• Buslinna

Urk, jag mår illa idag! Tredje dagen och jag har bara fått i mig en halv portion än så länge. Antar att kroppen ställer om "bränslet" nu och att det är det som är jobbigt. Hungrig är jag iaf inte, det har jag inte varit en enda gång hittills.

Hade svårt att sova i natt - så fort jag vaknade till av något så var jag klarvaken, trots att jag kände mig jättetrött.

När går det här över? Är det överoptimistiskt att tro att jag mår bättre i morgon? :D

Lelle och Mastermind,
    Grattis till nedgången!!

• Mastermind

Buslinna - Det där är så otroligt individuellt så det är svårt att säga när det "kommer" att gå över. Men i mina papper står det iaf såhär om tredje dagen:

Du kan fortfarande känna hunger och få koncentrationssvårigheter, matthet och yrsel. Idag är den tuffaste dagen -håll ut! Redan imorgon blir det bättre. Tips: Om du inte tillför någon annan föda än Cambridge kommer du vara i fettförbränningen imorgon.

(Hehe, känns som om jag skriver horoskop här ;))

Och tack så mycket! :)

Svar på tråden Cambridge Kuren