• drömbrud

Cambridge Kuren

Vart tog Cambridge kuren trådar vägen!?!? Hittar dem inte..

Börjar på renkur imorgon, 3veckor...

Någon annan?!??

(De som vill komma med inlägg om at äta varierat och rätt kost bla bla bla ber jag att inte ens lägga ner sin tid på att skriva ett inlägg här, jag är ute efter fler "Cambridgare" och inte andras åsikter om min "batnings metod". Tack.)

• Svar på tråden Cambridge Kuren
  • drömbrud

Signatur: Drömbrud
    åter/Startdatum:070108
    Längd:1.73
    Startvikt: 89.4
    Aktuell vikt:85.4
    BMI:28.2
    Mål:68-70

Har gått ner 3,5 kg.. sen i måndags!!

• drömbrud

Nej 4 kilo blir det förståss.. Matte på morgonen kasnke inte är en höjdare

Snitt 1kg/dag...

• janna24

hej

själv har jag gått ner 2,1kg samt ätit igår middag.....och fuskat rätt mycket (tyvärr)fast det är ju ändå bra...
    fom. idag kör jag kombinerad kur...jag pallar nog inte bara ren kur.....

lycka till alla andra....

• Buslinna

Nu ska jag ge det här en chans, från och med i morgon, för att få en rivstart i viktminskningen. *pirrigt* Jag vore enormt tacksam för smakrekommendationer. :) Jag gillar generellt sett smaker som känns naturliga och inte så kemiska (känns som att det här kan bli spännande, ja ... ).

Kan ni möjligen försöka beskriva några av smakerna? Jag gillar inte kaffe så cappuccinon behöver vi isf inte bry oss så mycket om. :) Alla soppor samt chokladen känns som de som kan gå mest fel och därför är viktigast att veta lite om innan man köper grisen i säcken. :)

• drömbrud

Vanilj tycker jag helt klart bäst om! Den kan man blanda med lite kanel (smakar lite jul) och med kardemumma etc.. Riktigt god!

Och sen svampsoppan går hem hos mig! Lite vitpeppa och lite mer vatten än 2,5 dl så smakar den riktigt gott!

• tina4

Hej alla,
    Vad gör man åt dålig smak i munnen o kanske även dålig andedräkt om man inte får tugga tuggummi el äta sockerfria halstabletter om man inte vill bortsa tänderna? ngn som har tips på detta?

• drömbrud

Borsta tänderna!

Varför vill man inte borsta tänderna?

• Buslinna

Hur är grönsakssoppan? Och tomatsoppan - har hört en del negativt om den. :)

drömbrud,
    Tack! Jag älskar kanel så det ska jag definitivt prova.

tina4,
    Munskölj, pappersmint, mintsprej. De enda sätten att minimera vad du får i dig är ju tandborstning och munskölj eftersom du inte sväljer något då. Jag kommer fortsätta ta fluortabletter för mina tänders skull - de finns i smaker som smultron och lakrits. Mina innehåller xylitol och sorbitol, vet inte hur "riskabelt" det är. Man får ju dock inte ta så många sådana per dag så det är inget man kan kedjeäta!

• vegetarian

fantastiskt Drömbrud! grattis

Janna: jag tycker inte att det är dåligt med tanke på att du ÄTIT ! Kombinerat ska ju också fungera - förr eller senare är vi alla där .Kör hårt på komb.!

Välkommen Buslinna! Lycka till imorgon - det kommer säkert gå bra!

Idag har jag drabbats av ngn form av FÖRSTOPPNING !
    Gud så jobbigt!
    Nu sitter jag och väntar på att ett microlax ska verka...

Vad kan man gör för att förebygga/motverka detta? Det är väl en ganska vanligt "biverkning" då tarmarna inte får så mycket att jobba med...
    Linfrön - det borde man väl kunna dricka med vatten? De tas ju inte upp av kroppen, bara passerar och hjälper tarmarbetet??

Några bättre tips??

*hjälp... *

Svar på tråden Cambridge Kuren