• drömbrud

Cambridge Kuren

Vart tog Cambridge kuren trådar vägen!?!? Hittar dem inte..

Börjar på renkur imorgon, 3veckor...

Någon annan?!??

(De som vill komma med inlägg om at äta varierat och rätt kost bla bla bla ber jag att inte ens lägga ner sin tid på att skriva ett inlägg här, jag är ute efter fler "Cambridgare" och inte andras åsikter om min "batnings metod". Tack.)

• Svar på tråden Cambridge Kuren
  • drömbrud

Jag har bara fått i mig 1 gripande påse idag! EN!

Men jag har inte fuskat... ÄN!

*Jag ska inte jag ska inte jag sa inte jag ska inte jag ska inte*

SÅÅÅÅ sugen på något GOTT att tugga på och njuuuuuta av smaken.. inte mina bajssoppor!!

Hur går det för Fes, Goldy??

• drömbrud

Nu tog jag 2 små små bitar kykling(som 50-öringar)...

Man kan ju ta ca en mängd av 2-3 räkor kött utan att man går ut ketos..

SÅ gott det var!! MUMS!

• Goldy

Hej på er!

drömbrud: Håll ut! Du e ju såå duktig!
    Gå in på www.viktklubben.se
    där får du så mycket inspiaration, kolla in dom som har gått ner vikt! Lovar att du blir tok inspirerad! :)

Själv försöker jag så gott jag kan, fortsätter med mitt tillägg med ett mål mat men det går bra!

Vi kämpar på!

• Mastermind

drömbrud - Testa att tugga tuggummi om du vill ha något att tugga på. Jag tuggar ofta på det och ibland lyxar jag till det med Läkerol Giants. Men det är dock individuellt hur mycket sånt man tål; vissa trillar ur ketosen direkt, andra inte alls. Du kan även kolla gamla och ett aktuellt cambridgeforum och motiveras och inspireras (jag har skivit adresserna i denna tråd: brollopstorget.se/Forum-2-19/m2029493.html ). Hoppas det känns bättre imorgon (eh.. idag.. borde lägga mig snart).

• vegetarian

Idag är ingen bra dag
    Med ck fungerar det alldeles utmärkt (förutom att jag tappat aptiten och inte fått i mig mer än vatten än).
    Jag o sambon har kraschat..
    Enligt mig hans fel .
    Detta är ifs OT men det påverkar ju allmäntillståndet.
    Nu har han i sin irritation ringt sin mamma och hon hade tydligen tyckt "stackars dig" till honom sen klämmer han fram att han trpr att svärisarna tycker att jag är helt dum i huvudet och förmodligen har tyckt det ett tag . Här har man suttit och lett falska leenden mot mig på julafton alltså... grrrrr.

ville bara skriva av mig *snyft*

• Mastermind

vegetarian - Men oj! Gud vad hemskt! :( Hur kom det sig att det blev så? Eller det kanske inte är något du vill prata om här.. Har ni varit tillsammans länge?

*styrkekram*

• vegetarian

Tack för kramen!

Vi har varit ihop ett par år, har villa och ett barn.

Vi rök samman för att jag hade lite ont i huvudet och sa att jag skulle vila bort det en stund på morgonen (hade varit uppe sen ottan med barnet + att han hade sovmorgon till 12.00 igår...). Då ska han ställa in barnets kalas med hans släkt (de kunde inte komma på riktiga dagen)eftersom han inte tror att vi hinner städa. Saken är den att vi delade upp städningen igår och jag slet så svetten lackade ända fram till kvällen med mitt SAMT gav förslag på att vi skulle hjälpas åt med det som HAN sen sa att "det där gör jag ikväll när barnet sover". Blev inte gjort...
    Jag sa bara att han inte skulle skylla på att jag var dålig så jag började städa vidare utan att vila. Då ringer han ändå och avbokar jag hör att han säger till sin mamma "hon mår lite dåligt idag..." då svarade jag så mamman hörde att jag är INTE sjuk. De la snabbt på luren och mamman sa ngt om stackars dig till honom

Där är vi nu.

Han har dessutom sagt massa saker jag blir ledsen av.

men han är snäll i vanliga fall och jag älskar ju honom .

• vegetarian

Hur går det för alla med shake:andet

Har just klämt en cappuchino!

jag brukar ruska mina i en shake-flaska, och jag vet inte om jag inte lyckades riktigt med chokladen i morse men det blev en läskig smak som satte sig på en tand . Förmodligen en klump som inte blivit helt upplöst! Smakade koncentrerat!

• Mastermind

vegetarian - Det låter som en knepig situation. Svårt att säga något när man inte hört båda sidorna, men rent spontant så känns det ju som att han har lite att jobba på. :( Himla trist när svärföräldrarna ska blandas in; kan han inte vara självständig och låta bli att dra in dem i ett bråk mellan _er_? :/ Hade ni inte haft barn så hade jag nog rått dig att se över er relation ordentligt och se om det verkligen är värt det. Men en skilsmässa där barn är involverade ska man ju inte rusa in i. Nej, nu känner jag att jag rusar iväg själv och kanske trampar nån på tårna. Isånafall ber jag om ursäkt! Men det är iaf mina spontana tankar om det hela. :/

__

Jag har kollat runt lite på engelska eBay och hittat 6(!) smaker som de inte har här och guuuud vad sugen jag är på att testa dem! Den mest snarlika dem vi har här i Sverige är chicken & mushroom (kan jag ju iofs fixa lätt genom att blanda kyckling och svamp själv), men resten låter onekligen smarriga!

Toffe & walnut
    Butterscotch
    Fruits of the forest
    Oriental chili
    Broccoli & cheese (denna verkar dock vara ny, har hittills bara hittat en som har den, med texten "NEW").

Synd bara att frakten gör allt så dyrt. :( 4 veckor kostar ju 1800 kr här, men 2300 kr från England (inkl frakt). Och jag har hittills inte hittas en och samma säljare som säljer alla 6 smaker. :( Irriterandeee.

• Buslinna

En fråga, jag gillar verkligen inte chokladen (har provat både varm och kall) men mintchokladen var helt okej. Mintsmaken verkar maskera det jag inte gillar med chokladen. Får man samma effekt om man blandar den vanliga chokladen med banan, jordgubb eller vanilj? Någon som har provat? :)

Annars måste jag säga att det här går som en dans än så länge. Inga som helst problem, de flesta smakerna har varit goda, eller åtminstone helt okej, och jag hade i morse gått ner 1,4 kilo! Jag vet att det bara är vätska, men jag fokuserar just nu på att det händer något. :) Otroligt varm i dag, dock ...

vegetarian,
    Hoppas att det löser sig och att han lär sig att inte springa till mamma när ni två bråkar.

Svar på tråden Cambridge Kuren