• drömbrud

Cambridge Kuren

Vart tog Cambridge kuren trådar vägen!?!? Hittar dem inte..

Börjar på renkur imorgon, 3veckor...

Någon annan?!??

(De som vill komma med inlägg om at äta varierat och rätt kost bla bla bla ber jag att inte ens lägga ner sin tid på att skriva ett inlägg här, jag är ute efter fler "Cambridgare" och inte andras åsikter om min "batnings metod". Tack.)

• Svar på tråden Cambridge Kuren
  • discodivan

jag hamnar ju f-n inte i ketos igen, testar på natten o ligger mellan 4-8 o sen på morgonen e det helt borta

• Lasalle

Ett litet varningens finger... Min hungerkänsla försvann efter tre dar men kom igen på sjätte dagen. Tyckte det var lite konstigt men tänkte att om man äter så lite är det normalt. Gick sen i fyra dagar till och humöret var inte på topp... Fick då reda på att vissa(inte alla) klarar inte att dricka lightläsk utan att få hungerskänsla, måste poängtera att jag inte har druckit mkt lightläsk men kanske ett glas per dag... När jag nu återigen håller mig till enbart vatten har hungrkänslan nästan försvunnit igen! :)

• discodivan

jag håller mig till vatten o ck rent - ibland kaffe eller the utan ngt i

• tezzibezzi

Åå jag har ju nästan kört rent...men inte helt.. och arit hungrig en hel del. Aldrig sugen på nån mat..men magen har hållt en jäkla hallå.
    Jag har ju tillåtit mig att äta nån fil eller nåt till frukost just för att känna att man kan få äta nåt annat än bara CK.

Men va tror ni? Är det kanske ännu lättare ändå att bara köra rent?

Igår höll jag ju på att bli knäpp när jag skulle sova eftersom jag var såå fruktanmsvärt hungrig.

• Lotta på Bråkmakargatan

Är det ingen som har upplevt att det bara tar stopp och att man inte går ner någonting, trots att man går på ren kur??????????

• tezzibezzi

Lotta på Bråkmakargatan!!
    Nä jag har tyvärr för liten erfarenhet av detta för att uttala mig. Har dessutom ingen våg så jag har ingen aning om jag ens går ner nåt alls :D Fast jag skulle bli jäääkligt besviken om jag inte gör de.
    Vilken jobbig sits. men jag tror absolut att det bara är en liten platå o att kroppen skall ställa om sig liksom.

• Lasalle

Lotta på Bråkmakargatan

Har inte heller tillräkligt med erfarenhet, har gått på ren kur i 11 dagar och gått ner 5,8 kg. Hoppas att ngn annan har svar!

• Lasalle

Tezzibezzi

Prova köra helt rent i alla fall 2-3 dar och se om du märker ngn skillnad!

• vegetarian

Lotta på bråkm.: Du råkar inte vara runt tex mensdagar (antar att du är kvinna ). Då kan en del tom gå upp =stå stilla pga att man kan samla vätska.

Du har annars råkat ut för en s.k. platå och det är bara snällt att vänta ut den så kommer du att rasa igen sen´!

Hoppas du står ut - kom ihåg att alla kroppar reagerar olika på vlcd. Du tappade ju jättefint första veckan och jag fattar om du känner dig lite besviken - men det är bara att kämpa på!

Lycka till !

• Lotta på Bråkmakargatan

Jag läste i en gammal tråd att man tydligen står still alternativ t.o.m kan gå upp under menstruation, så jag hoppas verkligen att detta är förklaringen till att inget hänt på vågen på ett tag!! Än bättre vore ju om jag lyckats tajma in både mens och en platå under samma vecka... då kanske jag kan rasa nästa!!!!

Jag ska inte ge upp - lovar!!! Men lite frustrerad blir man ju, när det började så bra.

Lasalle, 5,8 kg på 11 dagar!!! Grattis. Det var ju typ ett sån't resultat jag hade hoppats på. Jag ska dock kämpa vidare!

• Noomi

Idag har jag nog fasen gått ner tre kg, annars blir jag sur! :D
    Har kånkat på skrivbord och grejer uppför en massa trappor, så jag har nog bränt en hel del.

Lotta på... Det är tydligen väldigt vanligt att man stannar upp innan mens, så du kommer nog igång med viktnegången efter sen. :)

• Pretty^Woman

Hej tjejer!

Grattis alla som lyckats gå ner i vikt och Stort grattis till vegitarian!!
    Jag har en liten fråga....jag har börjat med CK igår och jag tänker köra på ren kur..frågan är att jag åt endast en påse pulver igår och kunde inte äta mer, samma sak hände idag ...jag dricker 3l vatten och rör på mig mycket (försöker röra på mig mer än innan iallfall ;) )
    Är det farligt att endast ta en påse eller måste man tvinga sig att ta alla tre???
    Tack för svar snarast :)
    trevlig helg

• Buslinna

Nu är jag äntligen tillbaka i ketosen och mår bra igen. Jösses, vilken ragata jag har varit den här veckan - tycker synd om min stackars sambo. :) Än så länge går det långsamt neråt, men i dag hade jag iaf gått ner allt jag gick upp och ett par hekto till.

Jag fick veta härom dagen att min sambos mamma har gjort mat särskilt för mig inför middagen i morgon! D'oh! Jag är rätt körd på fronten att inte äta alls, med andra ord - det ser mitt samvete till. :) Men, det får bli lite protein och inte så mycket annat och sedan fortsättning på söndag. :)

PrettyWoman,
    Ja, det är farligt att bara äta en påse per dag! Dagsportionen på tre påsar innehåller det kroppen måste ha för att fungera bra - får den mindre kommer den att ta stryk! Det är mycket viktigt att äta samtliga påsar - varje dag.

Svar på tråden Cambridge Kuren