• drömbrud

Cambridge Kuren

Vart tog Cambridge kuren trådar vägen!?!? Hittar dem inte..

Börjar på renkur imorgon, 3veckor...

Någon annan?!??

(De som vill komma med inlägg om at äta varierat och rätt kost bla bla bla ber jag att inte ens lägga ner sin tid på att skriva ett inlägg här, jag är ute efter fler "Cambridgare" och inte andras åsikter om min "batnings metod". Tack.)

• Svar på tråden Cambridge Kuren
  • discodivan

ja du är en förebild bruden du får låna min klänning sen

• Buslinna

Haha, grattis vegetarian! Snyggt jobbat!

• AniraC

Vegetarian: Herregud vilket resultat, du måste vara supernöjd.
    Jag blir supermotiverad av att läsa om dig.
    Snart är du i mål. din lyckost!

En sak jag undrat lite = Min konsulent sa att det är ok att dricka lightdryck, under förutsättning att man inte känner sig hungrigare av den (det gör inte jag), men jag har läst på flera ställen på forumet att man inte skall dricka lightläsk heller? Någon som vet?
    /Anira

• vegetarian

Anira: tack! ja, lyllos och lyllos... det har ju trots allt varit en lång resa - men helt klart värt den!!
    Ang light läsk/mineralvatten så kan det göra att man faller ur ketosen (och då blir man hungrig)lightprodukter är inget som jag överhuvudtaget rekomenderar eftersom det finns kemiskt (läs konstgjort) socker i de drycker och det lurar kroppen att bli mer hungrig + att det inte är naturligt med dessa sötningsmedel. Mitt tips är att börja gilla vatten . För mig har nyckeln till framgång varit att bara skärma bort allt annat än ck och vatten - jag har tänkt bort att jag ska ta in något annat under denna period (trodde ifs inte att jag skulle hålla på så HÄR länge...).
    Mineralvatten innehåller vissa salter som kan rubba ketosen/binda vatten hos vissa - men prova vetja! Det kanske funkar jättebra för dig!

Lycka till.

• AniraC

Ok! Då tror jag att jag struntar i lightläsken. Vi har insförskaffat en sk Sodastream så jag kan ju kolsyra eget vatten för lite omväxling.

Dag 4 på kuren idag. Känner mig faktiskt inte särkilt hungrig, men jag vet att jag har en stoooor svacka vid 15-17tiden varje dag, då tankarna går till allt annat att äta än en cambridgepåse.

hej från mig!

• discodivan

hmrpf verkar fortsätta gå ner 0.4kg per dag när jag äter ren kur o är i ketos, men när jag uteslöt sista målet o tog en pannbiff i förrgår gick jag ner 1.1kg istället ???

• Lotta på Bråkmakargatan

Hej!

Jag har hitttills bara kört ren kur i 3 dagar, så jag har inte kommit speciellt långt. Men jag har åtminstone tappat ca 0,5 kg/dag och inbillar mig att byxorna hänger lite lösare över midja och lår. Det känns verkligen super skönt! Fast jag måste erkänna att jag fantiserar om fast föda, onyttig fast föda...
    Tycker dock att det har gått förvånansvärt lätt att äta rena kur. Shakerna är goda (Alla!!!). Och hungern har inte varit speciellt jobbig heller. Det tuffaste för mig är att försöka få ner 3 L vatten/dag. Och att hoppa mjölken i kaffet.
    Men, men ska man bli snygg och slank brud, så gäller det bara att bita ihop!!!!!
    En fråga - hur mycket lyckades ni tappa under de första veckorna på ren kur? Jag inser ju att om man lyckas få en riv-start på sin viktnedgång, så blir man ordentligt motiverad till att fortsätta.

• vegetarian

Lotta på bråk.:Det är bara att bita ihop som du själv säger !!! Kul att du är med i tråden! Har du mycket att tappa?

Disco: Ställer mig själv lite frågande till att jag idag vägde 71,5 (jag åt ju flera ggr förra veckan SAMT lite köttfärssås + nötter igår ???)

Svar på tråden Cambridge Kuren