• drömbrud

Cambridge Kuren

Vart tog Cambridge kuren trådar vägen!?!? Hittar dem inte..

Börjar på renkur imorgon, 3veckor...

Någon annan?!??

(De som vill komma med inlägg om at äta varierat och rätt kost bla bla bla ber jag att inte ens lägga ner sin tid på att skriva ett inlägg här, jag är ute efter fler "Cambridgare" och inte andras åsikter om min "batnings metod". Tack.)

• Svar på tråden Cambridge Kuren
  • Lasalle

Tezzibezzi!

Jag tränar genom att ta promenader på ca en timme 2-6 dagar i veckan, beror på hur det passar in. Jag har även fortsatt träna på gymmet i form av styrketräning, motionscykeln och ibland pilates har däremot lättare vikter än tidigare och när jag cyklar har jag ett lägre motstånd. Försöer tänka på att inte jobba för hårt utan mer lågintensivt.

Måste säga att jag inte vet hur rätt och riktigt det är utan det är så jag mår bra!

• tezzibezzi

Lasalle..
    Okej, tack för svar! Ja för än så länge är jag himla pigg. Men samtidigt väldigt darrig när jag väl tränat så man undrar ju hur hårt man måste ta ut sig.
    Skulle man få resultat även om man var hyfsat inaktiv tror ni?

Tjo!

• vegetarian

Disco: känner lite som du.... men snart är vi där igen!!!

• Noomi

tezzibezzi - Jag tränar inte i den bemärkelsen, tar bara lite lugna promenader. Vill inte ta ut mig, men å andra sidan brukar man klara mer än vad man tror när man går på kuren.
    Hur som, jag har gått ner i vikt (vet inte hur mycket eftersom jag som sagt inte har våg), så visst kan man få bra resultat utan att träna.

• Buslinna

tezzibezzi,
    Kroppen bränner dina muskler om du tränar för intensivt under ketosen, därför rekommenderas bara lågintensiv träning.

• tezzibezzi

Buslinna och Noomi!!

Aha, jo nu när jag läste lite i mina CK papper så såg jag något om det. Där rekomenderas lite motion men inte för hård träning. Känns bra :) Fast å andra sidan..ibland vill man ju bara iväg ut o gå sjumilapromenad när hungern sätter in :D
    Hur många kilo har ni gått ner som hänger här på tråden?

• Buslinna

Nu är jag lite frustrerad. Har ju, precis som många andra här, börjat om härom dagen efter att ha haft släktkalas. Planerade att köra fram till påskdagen för att då se om jag ville och kunde ta mig ur släktmiddagen. Nu blir det dock ytterligare en släktmiddag denna helg, och så ska min sambos födelsedag firas nästa vecka, också. Tre släktmiddagar till! Suck!

Det vore ju så klart inga problem om det inte vore för att jag inte vill basunera ut vad jag gör för alla släktingar till höger och vänster. Vet inte riktigt vad jag ska göra just nu ...

Egentligen har jag inte tokbråttom att gå ner, men sambon och jag ska på solsemester i maj och det vore ju trevligt att kunna tänka sig att vistas offentligt i baddräkt/bikini då. :)

tezzibezzi,
    En långpromenad skadar nog inte. :) Men om det blir sjumilavarianten kanske du kan ta med en halv påse till mellanmål på vägen?

Jag har gått ner 8,5 kilo än så länge.

• tezzibezzi

Buslinna!

Svårt det där, när man inte vill att alla andra skall lägga sig i. Kan du inte bara köra nån vit då? Att du inte mått så bra o helst tar dig lite soppa för magen? :D hehe ja det är svårt. Men jag tycker att du ska tänka på dig själv och inte på släkten. jag är likadan fast med mitt jobb. Tänker alltid på dem i första hand, va ska de liksom tycka och säga m.m. Och många gånger har man hängt med ut o käka lunch även fast jag inte ens varit hungrig eller velat det själv. Sen är det ingen mindre än bara mig själv det drabbar. Nä tänk på dig själv och hur skönt det kommer bli på din semester i maj och att INGEN får förstöra det för dig. Det är så jag har börjat tänka nu iallafall.

8, 5 kilo är ju jättebra! Hur lång tid har det tagit om jag får fråga? Är så nyfniken ;)

• Buslinna

Mm, i värsta fall får det bli magsjukelögnen. Detta är ett släkte där mat är en stolthet och de trugar gärna på en tre portioner extra ... Plus att det kommer att finnas såväl dietist som läkare runt bordet och jag vill inte behöva diskutera för- och nackdelarna med VLCD. :)

Jag har hållit på sedan i mitten av januari, men har haft flera, längre och kortare, frivilliga och ofrivilliga, uppehåll. Jag har bestämt mig för att ta det någorlunda lugnt (svårt beslut för det skönaste vore ju att vakna smal i morgon bitti) av flera anledningar. :) Jag skulle dock vilja köra hårt under de kommande åtta veckorna. :)

Svar på tråden Cambridge Kuren