• drömbrud

Cambridge Kuren

Vart tog Cambridge kuren trådar vägen!?!? Hittar dem inte..

Börjar på renkur imorgon, 3veckor...

Någon annan?!??

(De som vill komma med inlägg om at äta varierat och rätt kost bla bla bla ber jag att inte ens lägga ner sin tid på att skriva ett inlägg här, jag är ute efter fler "Cambridgare" och inte andras åsikter om min "batnings metod". Tack.)

• Svar på tråden Cambridge Kuren
  • fröken yrväder

Så j***a arg på mig själv!! Har ju gått sååå bra...men igår åkte jag hemifrån utan MINA ck påsar o skulle vara borta till 20:00... Tog inte bilen tillbaka (40 min resa) utan jag ÅT!!! sååå tungt o börja om!!!

• discodivan

men det tar bara en dag att komma tillbaka i ketos om du bara äter idag

kram

• tezzibezzi

åå jag har en sambo som nstan håller på att få mig att tro att detta med CK aldrig kommer funka. Han tjatar om att kroppen försätter sig i svältläge och inte bränner nåt fett m.m. m.m.Jag vet ju också detta men jag hoppas verkligen jag går ner!!

• tezzibezzi

Nä, var nyss lite lessen och besviken på sambon. Men nu jäklar är jag riktigt nöjd med att han inte tror det kommer funka. Jag har plockat fram mitt jäklar anamma och ska fasen visa honom att det visst går. Kan han sitta där med en gapande mun en dag :D

• Noomi

tezzibezzi - Det låter bra med lite jäklar anamma, det behövs!
    Min sambo är också anti CK, men det beror på helt andra orsaker. Han ser att det funkar och vill hellre att jag tar det lugnare. Men, jag vill hellre ha en rivstart och sen gå ner de sista kilona med nyttig mat och mycket träning. Ser fram mot min nya kropp! :D

• vegetarian

Noomi: min sambo har nog ung samma syn som din då !
    han tycker nu att det gått så fort och att jag krympt så mycket att "jag snart måste börja äta igen"

Här är det iaf ok på ketos fronten och jag kör nu rent ända till skärtorsdag/påskafton eller ev ÄNNU längre beroende på hur jag känner dessa två dagar. Vi har gäster/är bortbjudna dessa dagar.

Tack för pepp ang mitt o sambons "sammanbrott"
    anledningen till att han kom sent var att han höll i ett möte som aldrig ville ta slut. Men sk*t vad arg jag var.......

• discodivan

ja passa sig att reta en fastande kvinna innan hon hamnat i ketos

• tezzibezzi

vegetarian o discodivan o noomi!!

Hahahaha jag tror det e samma sak me min sambo. Han snackar hela tiden om att jag måste äta. Men jag förstår inte mig på honom för jag veeeet att han vill at jag ska gå ner mina kilo igen (som många andra harjag blivit sambotjock ;) ) som jag inte hade när vi träffades. Idag tyckte han att jag skulle läsa Metro där det stod om att man ska äta 5 mål om dan minsann.
    Och jag ska absolut äta 5 mål omdan sen när jag börjar på viktväktarna för att gå ner de sista kilona och sen lära mig äta rätt för att hålla vikten.
    Just att gå ner i vikt är mitt största problem faktiskt eftersom jag vill göra det enkelt för mig och inte orkar med en massa krångliuga recept eller så. Dessutom är jag handikappad på kryckor just nu vilket gör att jag inte kan iväg o handa själv och då blev CK ett bra alternativ nä vi ändå bara har mat som sambon gillar hemma :)
    Haha..man ska INTE reta upp en kvinna som fastar hahahah såå sant :D

• Lotta på Bråkmakargatan

Okej... nu har jag kört CK i snart 2 veckor. Första veckan tappade jag 2,7 kg, men andra... inget! Eller typ 3 hekto. Jag står still!!!! Jag har fått info. från min konsulent att detta kan hända, och att man ska bita ihop och hålla ut, för helt plötsligt rasar kilona igen. Men jag vill gärna höra om ni andra har upplevt liknande??? Vad händer sen?? Lovar ni att kilona rinner av kroppen! Så som det är nu, så är ju faktiskt CK inte mer effektivt än någon annan bantningskur. 3 kg på 11 dagar tar man även med Viktväktarna, Nutrilett, fastning, GI etc. etc. HJÄLP!!!!!!!!!!!!!

• J2C

Idag är min 4e dag och det har gått bra. I morse visade vågen på -5 kg och det till trots att jag ätit lite kyckling och kräftstjärtar när jag känt mig lite illamående.
    Igår kväll åt jag ett halvt tunnbröd med tomat, sallad och två tunna skivor kalkon. Det kändes inte så lyckat när jag ätit upp halva halvan, men vad gjorde jag, jo jag åt upp resten i allafall.
    Det var ju detta beteende som jag skulle försöka komma ifrån, att äta fast man inte vill/måste.
    Jag tror ju inte att jag ens är nära ketos men det kanske inte behövs om jag inte stannar upp i vikt, är ändå inte HUNGRIG.
    Summan av detta är ändå ett lyckat resultat hitintills. Och även om jag åt det där tunnbrödet så har jag inte dåligt samvete i allafall.

Har försökt att hålla mig fullt sysselsatt så att jag inte tänker på mat hela tiden, blivande svärmor har lovat att komma och stötta mig om det blir jobbigt utan mat. Vi ska isåfall vårstorstäda...hmm...jag kanske ska klaga lite så att hon kommer och hjälper mig.

Som flera andra här i tråden så blir det iallafall mat till påsk i måttliga mängder, ska försöka hålla mig till proteiner. Men det är en bit dit.
    Hoppas att veckoslutet ska flyta bra bara...för er med såklart.

Svar på tråden Cambridge Kuren