• Pumpkin

2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare

Jag skulle också vilja bygga nytt... Men det kostar verkligen skjortan! Och bygger man själv (för att få det lite billigare) så har man mycket jobb framför sig. Ett kompispar har nyss flyttat in i sitt nybyggda hus och de har jobbat minst 40 timmar i veckan på sitt hus, i ett år, plus sina vanliga jobb. Puh!

Får se hur det blir för oss...

• Pumpkin

Ina: Tja, det beror ju på hur stort och så man vill ha det också. Men under 1,3 miljoner inkl. allt är ju svårt att komma undan med idag. Men ni då som kanske får tomten gratis har ju kommit en bit påväg i alla fall Våra vänner som nyss byggt sitt hus är väl uppe i 1,2 miljoner tror jag och då är inte övervåningen inredd. De har ritat huset själva och gjort det mesta på egen hand som sagt. Det skulle jag aaaldrig orka

Lucy_: Det blir nog bra ändå, även om det är lite snett och vint. Det är ju inte korten som är själva grejen ändå

• Pumpkin

Ina: Jo du har helt rätt, 2 miljoner är ett helt OK pris för ett nybyggd villa som man får precis som man vill ha den och som dessutom ligger i närheten av Stockholm! Jag har blivit lite skadad av att bo häruppe tror jag, för här gnälls det om hur dyrt det är när ett hus kostar 1 miljon Men om vi nu flyttar till Södertälje så går jag nog tillbaka till "normalläge" igen
    Själv vill jag absolut inte ha ett hus som är mindre än 150kvm, men så är jag en sån som älskar stora hus a la USA också

Wicks: Som Snart_FruL sa - här hänger vi som från början planerade att gifta oss sommaren 2008. Numera är det några som bytt datum till oktober och december i år, och några som inte ska ha ett sommarbröllop utan ett vinterbröllop 2008 som hänger här, men det är för att vi tycker så mycket om varandra
    När ska du gifta dig?

• Pumpkin

Alltså det måste vara något fel på mig! Jag blir så rastlös när Lasse inte är hemma så jag inte ens kan sova på morgonen - jag ÄLSKAR ju att sova!

• Pumpkin

Kan ingen vakna och hålla mig sällskap? *ber snällt*

• Pumpkin

Så härligt! Har varit vaken i 1,5 timme nu och är sååå uttråkad! Fint väder ute, kanske borde masa mig ut egentligen, men då måste jag in i duschen först, sen fixa håret osv osv. Så jobbigt!

• Pumpkin

Blir lite stressad när det är så fint väder när jag vaknar. Då känns det som att jag MÅSTE ut, skynda skynda, och då blir det oftast ingenting

• Pumpkin

Nej, jag har faktiskt inte gjort nånting vettigt alls. Har varit utanför dörren en gång sen Lasse åkte - var tvungen att köpa mat. Började fundera på att byta ut vykort vi satt i ramar mot våra egna fotografier, men insåg att det var fel format på ramarna så då tappade jag inspirationen till allt igen

• Pumpkin

Otroligt vackert halsband!

• Pumpkin

Ja vi får väl se om motivationen infinner sig... Hade IKEA legat lite närmare hade det varit snabbt avhjälpt - där får jag alltid massor av motivation och inspiration Där har de dessutom de ramarna jag vill ha till ett bra pris. Men 40 mil känns lite tungt för en shoppingrunda på IKEA

Kanske borde jobba lite med mina pärlor? Hmm... Nej... Inte det heller

Svar på tråden 2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare