• Pumpkin

2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare

Ina: Jaa du... Kanske gå ut och äta något gott?

Du som bor i Södertälje - vart bor man och vart bor man inte? Radar upp några områden så får du säga vad du tycker

*Mariekäll? (Fint vet jag, typ det enda jag vet om Södertälje )
    *Torekäll?
    *Västertorp?
    *Saltskog?
    *Blombacka?
    *Östertälje?
    *Hagaberg?
    *Sofiehill?
    *Bårsta?
    *Geneta?

Något som jag glömt? Du kanske inte kan svara, men chansen är ju större än att jag vet i alla fall - du bor ju som sagt där

• Pumpkin

Så trist du är som ska plugga

• Pumpkin

Lucy_:
    Det är ändå bättre än när jag försöker plugga

MrsNyberg:
    Såg att du skrivit i FL-tråden. Grr, jag är så uppretad på FL nu

• Pumpkin

Just nu är det bara det jag skrev i FL-tråden

Blir så trött på människor som direkt ska ha källhänvisning för att det inte stämmer överens med vad de tror/vet/kan/anser.

• Pumpkin

*Suck* Nu har jag börjat fundera över datum igen

• Pumpkin

MrsNyberg:
    Nja, det liksom bara slog mig att om vi ska åka på vår roadtrip i USA som bröllopsresa, så vore det ju lämpligt att kunna åka under sommaren. Så egentligen kanske man skulle gifta sig i slutet av maj/början av juni. Dessutom är det ju väldigt grönt, fräscht och blommande ute då. Nyutslagna löv och syrener och ängsblommor *drömmer om sommaren*

• Pumpkin

MrsNyberg: Jag sa inget om vädret

Studenter, konfirmationer osv behöver vi nog inte oroa oss så mycket för, vad jag vet är det ingen som är i den åldern nästa år... *tänker* Nej... Min bror bör vara först, och han tar inte studenten förrän om två år om jag inte förlorat minnet helt

Men usch, det är så svårt. Det ger ju oss mindre tid att spara pengar, och det är ju oftast inte lika varmt ute då (kan ju vara både bra och dåligt iofs). Men hmm... Bah, vi som hade satt ett så bra datum

• Pumpkin

MrsNyberg:
    Hehe, du är FL-fierad
    Pratade nyss med Lasse om det här. Han sa bara "Ja" om allting jag sa. Typ:

-Vi kanske ska gifta oss i maj istället?
    -Ja det kan vi ju göra.
    -Fast juli är ju en fin månad också...
    -Ja det är det.
    -Så vi kanske ska "stick to the plan"?
    -Ja, det kan vi ju göra.
    -Eller vad tycker du? Början av juni är ju också bra.
    -Ja det är det.

*suck*

Han hade dock en poäng - att åka till USA på en roadtrip i början på augusti är knappast för sent, speciellt inte på västkusten. Under de riktigt heta sommarmånaderna kanske det rentav blir jobbigt att bila runt?

• Pumpkin

MrsNyberg:
    Ja killar är hopplösa Men härligt med er weekend förresten, det skulle vi behöva också!

Jag tror vi håller oss till planen. 19 juli. Det blir bra. Nästan exakt 1,5 år efter förlovningen, bara en dags diff Och i juli blommor ju pionerna, min favoritblomma!

Jenny_Åland:
    Aha, då förstår jag att hon kanske inte är så lämplig. Men din syster och en av dina bästa vänner låter ju som ett bra alternativ, förutom att det blir lite dyrare då... Svårt. Vi kommer ju inte betala nånting för tärna och bestman, möjligtvis att jag bjuder med tärnan på manikyr eller så. Och så kommer de ju få nån tackpresent också efter bröllopet

• Pumpkin

Jenny_Åland:
    Det är klart, begränsar man urvalet kraftigt så kanske man känner sig lite "betalningsskyldig". Min tärna kommer ju få några riktlinjer ang. färg och stil (typ inte balklänning utan mer somrigt) och sen får hon köpa/hyra den klänning hon känner sig bekväm i.

Svar på tråden 2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare