•  Miss Cee

Vad väljer ni bort?

Vi pratar så mycket om vad vi ska ha och sådär men jag tänkte börja i andra änden, för att se vad ni tycker man kan avvara!

Så en liten undersökning:

1) Vad har ni valt att INTE lägga pengar på? Dvs som ni inte kommer att ha alls.

2) Om ni var tvugna att välja bort något som ni HAR lagt pengar på, vad väljer ni bort då?

• Svar på tråden Vad väljer ni bort?
  • Hellismellis

Vi har valt att ta bort efterätten under middagen då vi tycker att det blir lite "kaka på kaka" att äta bröllopstårta och så direkt efter den första efterrätten. Det spar man mycket pengar på och folk tänker inte ens på det!

• Hellismellis

Glömde att svara på nr 2
    Vet inte om detta räknas som en utgift, men jag kommer inte på något annat att ångra ! Det skulle nog vara att ta tillbaka några av alla dessa okynnes köpta Bröllops-tidningarna som det ändå står samma saker i =) Även om det är mysigt!

• Duchess

Bröllopsresa! Vi planerar inga barn, så vi kan resa mycket i framtiden. Ingen av oss vill ligga under en palm på stranden direkt efter bröllopet och ha ångest över hur mycket resan kostade.

Vi väljer också bort trerätters meny (vi har buffé), dyra kläder till mig (har köpt billig begagnad klänning), speciell transport mellan kyrka och festlokal, favours till gästerna, och mycket annat.

• fru_02/06 07

vi kommer inte köpa bröllops tårtan vi ska gör själva det...2 var svårare att svara på heheh

• Labidochromis

1.
    Vi valde bort att köras i en tjusig bil från vigselplats till festen (men å andra sidan har vi gångavstånd mellan platserna)

2.
    Desertvinet skulle ryka direkt

• twentyfirstofapril

Vi väljer bort dans, för vi tycker inte det är värt att fixa med det när ingen av oss vill dansa eller har så många gäster.

Skulle jag välja bort något vi redan valt skulle det vara bröllopsnatt på hotell.

• Labidochromis

Ah...kom på att valskursen nog hade rykt före desertvinet.

• A:s wife

vi väljer bort att bjuda på fri bar. tänker ta en symbolisk summa för alkoholen, typ 10kr glaset el dyl.
    vi väljer också bort flashig restaurant att ha festen på (det blir en liten mysig lokal i hemtrakten), efterrätt (tårta räcker), favours till gästerna, etc.
    vi väljer indirekt bort att betala dyrt för hår/smink, fotograf, blommor etc då vi har kompisar som är utbildade inom dessa områden och fixar det gratis åt oss (vi betalar materialkostnad). likaså har vi en släkting som kan ordna gratis limousine via sitt jobb.
    det är bra att ha kontakter! =)

jag tror inte att det är något vi lagt pengar på som vi ångrar. inte än i alla fall...

• maljor

1. Bröllopstårta! Eftersom jag inte är någon älskare av tårta överhuvudtaget så känns det dumt att lägga ut 3000 spänn på det. Har istället valt vanlig tårta som går på 1300.
    2. Stolsdekorationerna hade nog rykt först ;)

• Honey Boo

Vi har valt bort:

* Lyxig transport från lokalen till hotellet på natten, då är det mörkt, en del har redan åkt och vi spar de pengarna!

* Dyra dekorationer på festen. Har blommor, ljus, vackra stenar/pärlor i stället!

* Nya smycken, nya manchettknappar, lyxiga skor osv. Lånar smycken, har fina manchettknappar och hellre billiga skor jag trivs i (tex från DinSko) än lyxiga skor som jag får skav av och aldrig kommer använda igen!

* Vi gör alla inbjudningar, sånghäften och vigselprogram själva! Lite jobb, men det blir precis som vi vill ha det! Gör det i lugon och ro och justerar det sista när det närmar sig!

* Max. 4 engångskameror. VI har en vän som fotograferar och visst är engångskameror kul, men dyrt att framkalla, oftast suddiga bilder r/t alkohol ;) och gästerna har glömt vilka bilder de tog till oss när de lämnar festen!

* Väljer bort orkester. Har en iPod, gör en bra spellista på den i stället som går hela kvällen med bra blandning på musiken!

* Väljer hellre att ha med "lite av varje" än något enormt dyrt! Det är det allt tillsammans som gör det till en bra dag, inte en klänning för 10 000:- :)

Svar på tråden Vad väljer ni bort?