Miss Cee - Presenter till gästerna är inte bara en amerikansk sed, även italienare gör så
Nåja, här är vad vi valde att göra...
1) Vad har ni valt att INTE lägga pengar på? Dvs som ni inte kommer att ha alls.
* Extra dekoration i kyrkan - räckte så bra med de fina silverljusstakarna som fanns där.
* Tackkort från fotograf - våra gäster fick en liten minnesgåva under själva festen.
* Dyr frackcoat till maken - dög bra med en fin kostym.
* Dyra nya smycken till oss båda - Det enda vi köpte nytt var min vigselring, resten hade vi från tidigare.
* Dyr transport - en av våra gäster hade en jättefin Buik som han körde oss i.
* Band - Ingick i kuvertpriset på restaurangen.
* Bekosta eller ordna logi till våra gäster från utlandet - dom fick ett väldigt informativt brev med biljettpriser, bokningsnummer, hotellpriser o.s.v.
* Videograf - min barndomsväninna erbjöd sin makes tjänster med videokameran.
* Engångskameror - blir alldeles för dålig kvalité på bilerna.
* Bröllopsresa - den tar vi i år istället, om vi nu ska kalla det för bröllopsresa.
* Dyra fina underkläder - Var tvungen att köpa en bh, men i övrigt tog jag mina vanliga underkläder.
2) Om ni var tvugna att välja bort något som ni HAR lagt pengar på, vad väljer ni bort då?
Ja, den här var svårare...
* Köpt min klänning billigare via internet.
* Bröllopssviten!!! Hade varit bättre med ett billigare rum på hotellet och ett som hade bättre läge än bröllopssviten. Men hotellrum hade det nog blivit i vilket fall som helst då vi bodde hos min pappa (vi gifte oss på min hemort och inte där vi bor idag).