•  Miss Cee

Vad väljer ni bort?

Vi pratar så mycket om vad vi ska ha och sådär men jag tänkte börja i andra änden, för att se vad ni tycker man kan avvara!

Så en liten undersökning:

1) Vad har ni valt att INTE lägga pengar på? Dvs som ni inte kommer att ha alls.

2) Om ni var tvugna att välja bort något som ni HAR lagt pengar på, vad väljer ni bort då?

• Svar på tråden Vad väljer ni bort?
  •  Miss Cee

Helt rätt Yllo, visst finns det i andra länder också :)

Var mest fokuserad på att de flesta svenska brudpar fått idén från USA, därav mitt misstag! Tur med folk som rättar till :D

• Linum

Vi lägger pengar på:

Mat & dryck! Vi är kända gourmeter båda två, och älskar att bjuda på lyxig fest.

Fri bar hela kvällen. Vi är whiskykännare, så det blir nog en del fin whisky också.

Fotograf. Kosta vad det kosta vill - vi vill ha ett minne för livet!

Vi lägger INTE pengar på:

Favours till gäster. Maken till fånig idé tycker vi att man får leta länge efter... Gästerna får ändå så mycket i matväg, fri bar etc.

Transport till/från fest. Kostar mer än det smakar. Vi åker hellre i pappas nya bil än någon gammal skrutt från 50-talet.

Bröllopssvit. Vi har hyrt ett superiorroom på ett Scandichotell där vi sover två nätter. Vi har tillgång till relaxavdelning, vi får underbar frukost och dessutom kan vi göra oss iordning på hotellrummet tillsammans med bestman/tärna.

• Linum

Engångskameror skippar också gärna. Det blir bara dåliga bilder - framför allt när barnen får tag i kamerorna. Dessutom har de allra flesta digitalkameror idag, och kan på så sätt dela med sig av bilderna.

• Lena+Mattias=sant

vi viger oss på förmiddagen och har sen lunch tillsammans med gästera. Middag ensamma sen sticker vi iväg på bröllopsresan. Efter det har vi en stor bröllopsfest men då fixar vi en hel del mat själva har billig lokal osv.

• Snart_FruL

Bruden Ringman och Wunja Vi kommer också ha betalbar med ungefär de priserna, det vi kommer göra annorlunda är att ta 5 kr/cl sprit för drinkar och groggar, på en 4:a blir det ju 20 kr, men ger utrymme ifall någon vill ha en 2:a eller 6:a.

• sandybrud

Det enda vi valt bort efter många turer fram och tillbaka är att ta in på hotell över natten. Det är jättemånga som ångrat sig efteråt och menat att det var onödigt eftersom man bara är helt slut efter bröllopet och bara vill sova. Vi kommer ha festen tills långt in på natten och åker därför hem och sover istället. Vi kommer att spara bröllopsviten tills några helger längre fram när allt lugnat ner sig.

• annehelene

Eftersom jag redan är lyckligt gift kan jag ju komma med mna synpunkter så här i efterhand...
    Det vi valde bort:
    Band på festen, vi hade brännt flera cdskivor med massa musik och utsett två vänner att hålla koll på¨att musiken inte slutade, dvs byta skiva varannan timme.

Speciella tärn och bestmankläder. Vi sa att de fick bestämma precis vad de ville ha själva och att det viktigaste var att de kände sig fina.

Engångskameror. Nästan alla har digitalkameror nuförtiden och det är ju bara att maila eller skicka en cd-skiva efteråt.

Presenter till gästerna. En galen idé tyckte vi, vi gillar att ge presenter när vi vill och inte för att vi måste...

Transport till och från fest. Vår bestman dricker inte alkohol och ville självklart stå till stjänst att skjutsa.

Fotograf. Frågade en vän som är filmare om hon ville ge oss det som gåva, sen fick vi bilderna på cd-skivor som vi sedan fixade tackkort och foton av själva via internet. Billigt!

Bjuda på frukost dagen efter. Vi antog att många av våra vänner hellre skulle vilja sova ut efter en hård natt...

Brudbukett. Jag gick in i en blomsteraffär och bad att få en bukett enligt vissa önskemål, kostade 220:- och blev underbar.

Vad vi kunde struntat i:
    Inget tror jag faktiskt, allt blev himla bra.
    Vår budget slutade på ca 20000:-

• annehelene

glömde säga att det var 79 pesroner allt som allt.

• annehelene

och det jag absolut inte skulle välja bort är fri bar, fast vi hade bara öl och vin och whisky, men det var uppskattat!

• 4/8

Håller på med planering och klipp och klistrar för fullt.

1) Vad har ni valt att INTE lägga pengar på? Dvs som ni inte kommer att ha alls.

En stråkkvartett som skulle spela i kyrkan och slottet där vi ska ha vår middag. Hade väldigt gärna haft en, men jag tyckte att det kostade för mycket. Vi få hålla till godo med kantorn och orgel.

2) Om ni var tvugna att välja bort något som ni HAR lagt pengar på, vad väljer ni bort då?

Än så länge så tycker jag inte att vi (våra föräldrar) lägger pengar på onödiga saker, men återkom med frågan efter den 4 augusti.

/F&A

Svar på tråden Vad väljer ni bort?