• Ammo

Glitter tråden...2

Här fortsätter Glitter tråden...
    Izunia, BlueTopaz,Yllo,Victory, ett år har gått sedan vi började skriva i vår första tråd.

Nu handlar denna tråd om allt från himmel och jord och nya som gamla är självklart välkommna att titta in. Vi är ju gifta och hjälper gärna till med tips och råd till er som har det roliga framför er.

• Svar på tråden Glitter tråden...2
  • Izunia

ohhh vad trevligt med blommor jessie°! Far se vad andi har för överraskning till mig!

Märkte att vi skickade vara inlägg precis samtidigt!

• Victory

Nja, färdigpackat var väl att ta i... Men snart är vi redo att börja flytta över sakerna, vi får packa allt eftersom. Vi flyttar ju trots allt bara 1 km! Bara två dagar tills vi får nyckeln!

• Yllo

Usch vad tråkigt med Pärlan Iza, hoppas så att hon håller sig kvar tills ni kommer hem igen. Hon är ju väldigt gammal... men jag håller tummarna och ber för att hon klarar sig tills du hinner hem. Du behöver kunna ta ett sista farväl av henne när du haft henne så länge.

Låter i alla fall som ett toppenjobb som flygvärdinna! Tror att du passar perfekt för det

Kul att ni får nycklarna snart Vicky!! Kan tänka mig att du verkligen ser fram emot flytten nu

Jess, även jag borde egentligen ta med mig hela "rasket" till Kaplans och få allt värderat. Under årens lopp har ju kvittona försvunnit och många smycken har jag ju fått i gåva och då har man ju inga kvitton. De flesta har jag dock fotograferade just i försäkringssyfte. Lärde mig den läxan när jag förlorade ett halsband och armband (bissmark med berlocker i armbandet) och dom sagt på försäkringsbolaget att jag inte skulle behöva ha foton.. MEN när allt kom till kritan ville dom ju förstås ha bildbevis på hur smyckena såg ut

Min underbara BosseBus kom ihåg mig igår Han hade köpt en liten krukväxt och så ett underbart gulligt handgjort kort och två triss lotter *myser* Jag var helt övertygad om att han skulle glömma.. och vart väldigt överaskad Själv hade jag inte köpt något åt honom i år.. tänker spara det tills vi (eller rättare sagt jag) har börjat äta mat igen.. Då har jag planerat bjuda ut honom på restaurang.. Har planerat att ringa och boka bord, be om att dom sätter levande ljus på bordet och så en röd ros i en vas + att vi ska få sitta lite i skymundan och ha det mysigt och romantiskt.....

Jag har inte gått ner något alls den här veckan... i alla fall inte på vågen.. så ni behöver inte oroa er för att jag skulle gå ner för fort. Däremot har jag räknat ut att jag minskar ungefär 1/2 cm i midjan varje dag

Snart borde min klänning komma också... om 5-10 dagar! Ska bli spännande att prova den..

• Yllo

Jess!! 3:e delen av frieriet är publicerat nu

• BlueTopaz

Va, vilken länk var det till frieriet?? Läste det också förut!

Tråkigt med Pärlan Iza!! Pappas hund Doris är också jättesjuk, men hon är bara 2år. De misstänker leukemi men det kan också vara så att hon ätit råttgift, det ger samma symptom.. om några dagar vet vi och är det leukemi kan de inget göra. Så länge får hon blodtransfusioner varje dag. =(

Tomas hade fixat barnvakt igår så vi gick på restaurang och bio (såg Eragon). Inte så kul med restaurang när man bantar, men jag höll mig rätt bra faktiskt från att äta för mkt och för onyttigt.

• BlueTopaz

hmmm, kanske borde ta foton på alla smycken då.. kom fram till att jag går omkring med 87 000kr på mig varje dag...

• Ammo

Yllo, jag var inne i den tråden igår och såg att han äntligen skulle skriva del 3.
    Tråkigt att den kom så långt efter, det blev inte samma inlevelse att läsa den nu tyckte jag. Otroligt vackert berättat, tänk om man hade fått ett sådant frieri, jag hade gråtit som en stucken gris då!

Hade en jättemysig kväll igår. KOm till restaurangen vid 19 och fann ett annat par som vi känner väl där. Jag hade mailat med henne under dagen så vi visste att båda skulle dit. De flyttade över till vårt bord sen så vi satt och snackade länge. Ibland vill man ju ha en sådan middag på tu man hand, men vi träffar dem så sällan och gillar dem skarpt så det var bara trevligt.

Fy vad jobbigt med Pärlan, lider med dig vännen. Men ni borde gå till vetrinären nu, inte bra att hon går omkring så. Har ni tur får hon medicin i tid och blir bra, annars kanske det blir värre skada om hon går och drar på det.

Måste åka nu hörs senare.

• Victory

Vi flyttar och flyttar! Längtar tills jag kan börja lägga upp lite bilder (även om det inte är renoverat än). Trevlig helg till er alla!

• Ammo

Är super-nyfiken på hur ni kommer få de i nya huset! Tror att tillsammans med bröllopsplanering så ligger nog att inreda ett hus på topp på en tjejs lista.
    Akta ryggen bara!

Svar på tråden Glitter tråden...2