• Ammo

Glitter tråden...2

Här fortsätter Glitter tråden...
    Izunia, BlueTopaz,Yllo,Victory, ett år har gått sedan vi började skriva i vår första tråd.

Nu handlar denna tråd om allt från himmel och jord och nya som gamla är självklart välkommna att titta in. Vi är ju gifta och hjälper gärna till med tips och råd till er som har det roliga framför er.

• Svar på tråden Glitter tråden...2
  • Izunia

vicky jag kände likadant som du. Men det kommer att bli jättebra!!
    Men ni maste PACKA!!! halla!??? 1 vecka!! :D Det tar TID!

Idag ska jag ut och festa järnet med mina tjejkompisar! Det ska bli sa roligt. Förfest hos mig och sedan utgang i malmö.

Jag har fortfarande inte salt klänningen som du provade ylva... :( jättemanga svar har jag fatt, men nu har jag ju bara en kvar. Har salt alla separat. Dessutom är alla för langa som vill ha den du skulle ha.. :( nan kort maste ju vilja ha den snart! ahahha!

• Ammo

Sorry Ylva, det drog ut på tiden idag. Var klara vid 11.30, sen åkte vi vidare till Kvik. Det lutar åt att vi väljer Kvik tror jag, de har allt vi vill ha till bra pris.
    De andra är 10-15000 billigare men då har de ingen diskho, bänkskiva och handtag som vi vill ha så då måste vi i alla fall köpa till det (trots att bänkskivan ingår) och då hamnar vi på samma pris som Kvick. Och det är ju smidigare att handla allt hos samma leverantör...

Packa, packa, packa Victoria!!! Jag tror jag började 2-3 veckor innan och stod och slet som ett djur med alla småsaker kvällen innan ändå. Allt som man tror går fort tar evigheter tex skruva ner lampor, gardinstänger, rensa föråd, städskåp, skuva isär sängar mm.
    Men vad spännande att flytta! :) Ta det lugnt med rygg och så bara, låt grabbarna ta den biten så sköter du deligeringen ;)

Antar att ni snart ska sticka in till Malmö Iza, hoppas ni får skoj!

Måste bara tillägga att dena melodifestivalomgången var ju lika usel som första. Allvarligt, de får in tusen tals och åter tusentals bidrag, är dessa de bästa de kunde välja ut???!!!
    F*n jag sjunger ju bättre än de!
    Nej, nu låter jag som en kärring, men tacka vet jag SCHLAGERfestivalen som var på den gamla goda tiden ;)

• Victory

Oj, nu blir jag ju orolig! Kommer vi att hinna?! Men vi har ju lägenheten ända till den sista februari, så vi behöver inte flytta allt på en vecka. Men jag ska verkligen sätta igång. SÅ nu har jag inte tid att sitta här och häcka längre!!!

• Yllo

Rackarns!! Jag glömde totalt bort melodifestivalen igår!!

Ja, Vicky! Börja packa NU!! Det tar mycket längre tid än vad man tror att packa. Allt som ska gås igenom och en hel del som man beslutar sig för att slänga... Vi höll på i flera veckor med bara Bosses lägenhet. Min var rätt så lätt att packa då jag fick mycket hjälp med själva packningen och redan flyttat över nästan allt till Bosse (av lösa föremål alltså).

Trist att ni inte hann med igår Jess.. Vad jag inte visste då utan fick veta igår kl 11:45 var att den där utställningen som vi skulle gå på... Ja, vi hade lovat komma till den och rösta på mitt ex modellbilar.. han ringde dock 11:45 och sa att vi inte skulle få rösta på bilarna utan endast dom andra utställarna fick rösta Då tyckte vi inte att det var någon större idé att fara... Bosse var dock iväg på sitt årsmöte i går e.m. och kom hem med 2 st priser och 1 diplom

Hoppas du hade riktigt kul Iza! Synd att du inte fått klänningen såld...

Nej, nu ska jag gå och fixa en shake åt mig till lunch.. Hungrig som en varg är jag.. men nu är det bara 2 veckor kvar att stå ut och det ska jag banne mig klara Måste ställa mig på vågen och kolla om det hänt något mer också.. fast jag försöker att inte göra det. Mätte mig i morse med måttband och såg att jag ånyo ökat 1 cm i midjan.. men det kan bero på att jag har mens just nu och alltid blir lite svullen då... Fast det kändes surt ska jag erkänna när jag redan hade minskat 4,5 cm i midjan *snyft*

• Izunia

ja da har man precis vaknat!! ohh vad man är sliten.. var pa efterfest till kl 07.. :D

Nä.. maste hoppa i duschen...
    haha!

Andi kommer ju hem ikväll! Sa vi hörs säkert lite senare!

• Ammo

Shit hur orkar du till 07 på morgonen Iza?!
    Fasiken, jag är ju död vid 2-3 tiden när jag går ut. Blir iof alltid så dålig dagen efter att jag tycker aldrig det är värt att vara uppe till morgonen då är verkligen min dag förstörd sen.

Skönt att ni har lägenheten så länge Vicky, då är det ju ingen panik direkt.
    Men samtidigt är det ju skönt att börja få i ordning i nya huset utan att veta att man har halva foten kvar i lägenheten.

Synd att jag inte visste att du var kavar hemma Ylva, då hade vi ju kunnat komma senare och fikat.

Idag beställde vi barnvagn! Det blev en Emmaljunga city cerox 360, svart och grå.
    Så här ser min mage ut nu:
    www.familjeliv.se/krypin/ammo/galleri.php

• BlueTopaz

Vad fin magen är nu Jess!! =)
    Vilket kvik kök blev det?

Skitfin klänning Ylva, jag drömmer också om att få ha en sådan någon dag ;)

Bruden som jag ska vara tärna till , har redan fallit för MS så det blir nog en tripp ditt snarast ;) Då ska jag också kolla lite på klänningar.

Kollade förrästen upp vad min nya dröm- brudklänning kostar, den som heter ASM 3057 som jag länkat till tidigare. 11 900kr.. AnnaLise som jag också gillar (och bruden med!) kostar 10 500kr.
    Ska bli så kul att åka dit igen!!

Har ni funderat på några namn förrästen Jess?

• Yllo

Milda marsvin Iza! Hur orkar du festa till kl 7 på morgonen? Jag skulle aldrig klara av det längre Är alldeles för trött på kvällarna..

Ja, det var synd att vi inte visste att planerna blivit ändrade, jag hade hoppats så att ni skulle hinna förbi och ta en fika. Men men.. Det kommer fler gånger
    Magen växer ser jag.. Måste kännas kul att se hur den växer och "bråkar" med dig. Skulle önska att det var jag..... men kanske jag också kan säga att vi väntar tillökning i början på nästa år (efter vår resa till Thailand) Jag har flera nätter nu drömt om att vi har ett gemensamt barn Bosse och jag.. så jag ska erkänna att jag hoppas att det blir så.

Karin, Princessa har flyttat. Rulltrappan i mitten är borttagen och Princessa har flyttat längst bort på övre plan. Jättefina lokaler har dom nu. En avdelning med stora provrum för brudar, där det även finns ett podium i mitten med jättestora speglar och stolar runt om. Sedan finns balklänningsavdelningen (tyckte det kändes mindre än tidigare den delen) med provrum. Nu behöver man inte ta av sig skorna heller då golvet är med klinkers..

Jag längtar så efter att min MS-kopia kommer.. men nu närmar det sig ju. Funderar lite på att sy upp någon balklänning till i Thailand när jag ändå är där.. en som jag kan ha nästa år på galan. Sedan vet man ju aldrig.. Karin kanske bjuder in till en sådan där stor nyårsfest som kräver galaklänning *fnissar och ler spjuveraktigt*

Ställde mig alldeles naken (nåja, jag hade en flanellskjorta på mig) på vågen i morse och såg att jag gått ner ytterligare 1,5 kg sedan jag vägde mig sist. Väger nu 70 kg (vägde 76,5 kg när jag vägde in mig inför Cambridge kuren). 2 veckor till på ren kur så har jag nog gått ner till 60 kg och då kan jag ta de sista 5 kg på kombinerad kur. Jag har redan sagt åt Bosse att när jag väl får börja äta ett mål om dagen så ska vi väg och äta middag på en grekisk kolgrill i Älvsjö Snålvattnet rinner när jag tänker på lammspetten och coscosen (eller hur det nu stavas) *mums*

Nähä, dags att sätta igång och jobba lite kanske..

• Victory

Bara för att lugna er alla lite så kan jag meddela att vi har officiellt BÖRJAT PACKA!!! Vi hann ganska mycket igår men nu har vi nästan slut på lådor och ännu är det mycket kvar. Men det känns som om vi har läget under kontroll i alla fall!

• Izunia

jessie vilkn fin mage!! Jättekul att se bilder!!

Igar kom andi hem och snart ska han pa massage! Jag ska själv börja jobba nu sa vi hörs senare!

Ciao!

ps... det är inte sa svart att festa in pa smatimmarna... man ska bara vara mentalt inställd pa det! :D

Svar på tråden Glitter tråden...2