• Ammo

Glitter tråden...2

Här fortsätter Glitter tråden...
    Izunia, BlueTopaz,Yllo,Victory, ett år har gått sedan vi började skriva i vår första tråd.

Nu handlar denna tråd om allt från himmel och jord och nya som gamla är självklart välkommna att titta in. Vi är ju gifta och hjälper gärna till med tips och råd till er som har det roliga framför er.

• Svar på tråden Glitter tråden...2
  • Ammo

Har du beställt klänningen nu?

Jäklar, jobbigt med 2 jobb nu....Håller med Yllo att du får nästan höra av dig till det ena och fråga när man får reda på hur det gått. Det visar egentligen bara ditt intresse.
    Vilket vill du ha mest om du får båda?

• Anna Sommar

Tjejer jag kommer visserligen in lite sporadiskt i den här tråden men jag har så fullt upp helatiden.. har inte lika lätt att hänga med tillvardags längre..

Men jag vill bara visa min nya klänning som jag hittat. Den är helt fantastisk.
    Vad tycker ni?

Det är modellen 715 på denna länk.

www.ateljemb.se/wedding/atelier_diagona.html

• Izunia

Anna den klänningen är jättevacker! Är det atelier diagonal? Jag gillar verkligen deras klänningar!

Jess... jag vill ju ha det jobbet jag sökt. Far ju inte betalt för praktiken pa det andra. Han förstod mig helt och hallet när jag mailade och ska halla tummarna för mig när jag ska pa intervju! ;)

Jag har inte beställt klänningen än. Men jag ska. Kommer dessutom betala $15 extra för att fa den mattbeställd. Lika bra.

• Yllo

Trist att du inte skulle få betalt för praktiken Känns inte lika kul att jobba gratis.. även om man kanske får arbetslivserfarenhet. Man måste ju kunna leva också.

Beställ klänningen nu Iza så att du hinner få den i tid Du behöver ju också lite tid ifall om den inte passar....

Äntligen FREDAG! Jag är så trött just nu att jag knappt vet vad jag heter. Gick och la mig redan 20:30 i går kväll och skulle lungt ha kunnat sova vidare i morse *gäsp*

Inte får man sova ut i morgon heller. Kl 10 ska vi iväg och hjälpa en kompis att flyta, kl 12 ska vi på modellbilsutställning och rösta på mitt ex bilar och kl 15 ska Bosse på årsmöte (tack och lov har han tackat nej till middagen på kvällen med respektive. Han misstänkte att jag inte skulle vilja gå då vi kör dieten nu och jag inte äter fisk )

Anna - Jättefin klänning! Fast är inte 714 och 715 samma klänning? Jag såg då ingen skillnad på dom.

Funderar på att fara iväg och prova lite klänningar.. Undrar om dom kanske skulle ha min klänning på Princessa i Södertälje *funderar* Det är ju en kopia på MS Patti.. Skulle vara kul att prova och se hur den ser ut på.. Åhhh vad jag längtar efter att den kommer men nu är det ju "bara" 10-15 arbetsdagar kvar innan den kommer

• Ammo

Fantastiskt klänning Anna!!!

Fattade inte att du inte får betalt för praktiken, synd!
    När är nästa intervju för det andra? HUr många intervjuer är det innan du vet om om du får det eller ej? Hur många tar de in då?

Hade tänkt sova ut idag då mina butiker jag ska besöka inte öppnar förens kl 11 idag. Men först gick Martin upp 7 så då var jag ju vaken och sen blev jag väkt av telefonen vi 8.20, suck.

I morgon ska vi också upp tidigt, ska vara i dina kvarter Ylva. Ska till Tullinge och ett litet företag som heter Lijo och rita kök. Sen ska vi fasiken bestämma oss vilken leverantör vi ska välja. Måste bli klara snart.
    Vitvarorna vi beställt (kyl,frys,micro,häll,ung) har redan kommit och står och väntar på oss i en butik....

• Yllo

Va kul Jess! Vilken tid ska ni vara i Tullinge? Vore ju roligt om ni kunde titta in på en fika eller så (om det inte krockar med vårt andra program) och se på vårt hemska hus som fortfarande inte kommit någonstans i renoveringen *snyft* Det är stökigt och oredigt, men jag har gett upp försöken att få någon ordning på prylarna när vi just nu bor så trångt.

Visst är det hemskt när man får sova och blir väckt av telelfonen?!?!? Samma sak när jag har sovmorgon och Bosse ska jobba och han envisas med att ha klockradion att spela i en timme INNAN han stiger upp *grrrr* Som om jag skulle kunna sova då??

• Ammo

Det vore ju trevligt :), men vi ska vara där redan kl 9.00 och det lär ta ca 2 tim kan jag tänka mig. Innan blir ju lite tidigt och ni skulle väl också bort vid den tiden?

• Yllo

Bosse ska iväg kl 10 och hjälpa en kompis att flytta.. men jag kan stanna hemma. Däremot så ska vi till Hägersten runt kl 12... men om ni hinner förbi runt 10:30-11-tiden så hinner vi ju ta en kopp kaffe i alla fall

• BlueTopaz

Superfin klänning Anna!!! =) (påminner miglite om min.. saknar den!)

Det är nog en AD (Atelier Diagonal som Iza sa)??

En jättesnäll kompis har tagit Leo idag så att vi kan jobba, skönt! Det är en sådan enorm press att hela tiden behöva säga till chefen att man måste Vabba...

Det är bestämt nu att jag ska vara tärna iaf =)KUL!
    Den andra tärnan har dock precis brytit båda sina ben i en halkolycka.. fy farao! (känner henne inte dock)
    Så det tar väl lite tid innan vi kan prata om vem som ska göra vad, möhippan, kläder osv.
    Haha, bruden vill inte ha ngn möhippa.. men jag tänker iaf vara snäll, hon ska få en rolig dag. Dock är det bara 30 bjudan gäster så vi blir nog inte så många.

• Izunia

fy för att bryta bada benen!! :o aj....

jag vaknade i morse med lock för öronen... och hur mkt jag än blaser försvinner det inte. Jag är ju döv!! Vad ska jag göra??

Jess, jag ska pa intervju pa tisdag och det är den sista...De söker ganska mkt folk men det var över 1000 sökande!

Svar på tråden Glitter tråden...2