• Ammo

Glitter tråden...2

Här fortsätter Glitter tråden...
    Izunia, BlueTopaz,Yllo,Victory, ett år har gått sedan vi började skriva i vår första tråd.

Nu handlar denna tråd om allt från himmel och jord och nya som gamla är självklart välkommna att titta in. Vi är ju gifta och hjälper gärna till med tips och råd till er som har det roliga framför er.

• Svar på tråden Glitter tråden...2
  • Yllo

Samma här! Är också supernyfiken på hur det blir i ert hem Överansträng dig inte nu Vicky! Ta det försiktigt när du lyfter så du inte skadar dig.

Har haft det jätteskönt på Åland med pappa i helgen. Gick hyfsat bra på visningen med, även jag jag hade hoppats på en bättre försäljning.

Lyckades bryta av en nagel idag med.. gick av långt in så nu gör det jätteont . Måste fara iväg i morgon och få den fixad så att det inte gör så ont när jag skriver.

• Izunia

Hej tjejer!! Nu är vi hemma igen.. Jag ska skriva mer när jag far tid över och lite mat i magen! ;)

Pärlan hade en bra dag idag, men imorgon ska jag ringa veterinären och boka tid,,, inte lönt att dra ut pa tiden... :(

• Ammo

Hur har ni haft det Iza?
    Hörde på radion att ni ska få snöstorn där nere i skåne kommande dagar, det kunde snöa mer än 2 dm!

Idag har vi beställt vårt nya kök!!
    Det blev tillslut Kvik ändå. De var de enda av 4 som kunde uppfylla alla våra krav till en rimlig summa. Det blev vita skåpluckor och grå bänkskivor med stålkanter. Vi ville egentligen ha en enda lång rostfri stål bänkskiva, men bara den skulle gå på ca 25.000 och det tyckte vi inte att det var värt. Stålsocklar och matta handtag (inte sånna långa utan kortare och bredare).Fyrkantig nersänkt diskho med "special"blandare med utdragbart duschmunstycke. (hua, bara diskhon kostade 9000 kr). SEn blir det en köksö och skåp ovanför kyl & frys.
    Har ju ingen bild nu, så ni får hålla er.
    Har även beställt nytt ekgolv dit, samma vi fick i övriga huset där uppe.
    Köket kommer om exakt en månad, så nu är det snart dax att sätta igång med spackel, slipdamm och målning igen,suck.
    Vitvarorna hämtade vi redan i helgen, de blir inbyggnads häll, micro och ugn samt kyl + frys i rostfritt.

HUr har flytten gått Victoria?

• Izunia

wow jessie da har ni att göra!! Det later skitsnyggt! Men jag är inte alls avundsjuk pa allt arbete.. och utgifterna! ;)

ska det snöa??!!!

• Ammo

Hehe, pengarna ja, det är ju inte den roligaste biten öööööö
    Men vi kommer undan någonstans runt 80 max 90´och då är allt nytt inkl golv och det är rätt bra pris för ett kök. Oftast kostar ju ett runt minst 100´.
    Vi fick ca 10-15´rabatt på vitvarorna!

Ska äta lite nu, tittar in senare.

Du bör kolla vädret, de varnade på radion!

• Yllo

Välkommen hem Iza! Hoppas att ni har haft det jätteskönt

Låter som en jättefint kök Jess! och jag tycker nog att ni fick det till ett bra pris med tanke på vad ett kök kan kosta... Däremot tycker jag nog att ni kunde ha valt sockellådor... dom är jättepraktiska och det ska jag absolut ha när turen kommer till vårt kök.... om 100 år eller så

Bosse har äntligen finspacklat väggarna i datarummet och lagt in platongolvet där. Nu är det bara gästrummet som ska spacklas klart (skarvarna mellan gipsskivorna) och platongolvet som ska på plats.. sedan är det bara att vänta in rördragningen och eldragningen När den biten är klar ska vi ta itu med badrummet.. men där måste vi planera ordentligt innan vi sätter igång.. Jag kan för mitt liv inte klura ut hur jag ska kunna dra trädgårdsslangen från vattenkranen i badrummet ut till garaget när vi ska mura igen den dörröppningen som vi idag har dragit slangen genom *funderar och kliar mig i huvudet* Nåja, det löser sig säkert bara jag får fundera lite till

Vi har nu bestämt att vi kommer att sätta upp vävtapet i datarummet som vi sedan målar i någon glad ljus färg. Gäst/tvrummet har jag fortfarande inte bestämt i vilka färger det ska gå i.. men jag lutar åt mjuka pastellfärger (passar till min soffa som ska in där) fast det ska vara väldigt neutrala färger som man lätt kan ändra med andra gardiner, kuddar och sånt Annicas rum kommer med största sannolikhet att tapetseras i ljus ljus rosa eller cream.. sedan ska jag inreda där med vita möbler med rosa detaljer (hon är ju helgalen i rosa). Tycker att det kommer att passa bra med ljusa färger i hela källarvåningen då det är lågt till tak och mörka färger gärna framhäver att det är lite mörkare där nere än i övervåningen.

Nu vet jag också vart vår bröllopsresa går. Vi ska till Huahin i Thailand Frågade igår kväll vad stället som vi ska till heter. Vi har också funderingar på att ta en dagstur till det där Tigertemplet i norra Thailand och kolla in munkarna som föder upp tigrar... måste kolla upp vad det finns mer att kika på när vi ändå är där

• Izunia

usch..jag star i telefonkö till djursjukhuset....:(

• Yllo

Jag avskyr telefonköker!! Hoppas att går bra med Pärlan och att ni får en snabb tid till vetrinären....

• Izunia

jag har bokat tid idag... den 26 februari kl 16. Jag har gratit hela dan... hon mar ju sa bra idag. Men hon är ju inte frisk pa insidan...

Ingen idé att dra ut pa tiden heller... Gud vad svart det är... :( Kan inte ens föreställa mig hur det blir utan henne...

Svar på tråden Glitter tråden...2